2009-09-21, 10:56
Medlem
hannybannys avatar
haha, okej tack

Så följer kollektivavtal mao (?) spelar ingen roll om de e willys, hemköp eller konsum.
Citera
2009-10-08, 12:52
Medlem
FrasseFloyds avatar
Hade jag sökt jobb i någon matbutik hade jag sagt något i stil med att jag tyckte att inventering och frontning av hyllor var det bästa jag visste. Får man till rätt glimt i ögat så förstår de att man naturligtvis skämtar, men också att man faktiskt inser att det är ett tråkigt och stundtals slitsamt jobb. Man bör ha bättre chanser om man profilerar sig som trevlig och humoristisk än om man försöker lura i dem att man har ett genuint intresse för filmjölk och djupfryst fisk.
Citera
2009-11-03, 08:39
Medlem
1.

Willys Hemma

2.

104 Kr/timmen

3.

Deltid på helgerna och hoppar in i veckorna någon gång ibland, blivit mycket mindre nu när jag pluggar.

4.

Jag praktiserade på butiken i ungefärt ett halvår innan jag fick jobb. Detta p.g.a av att jag hoppade av gymnasiet i tredje året, kommunen fixade praktikplatsen och när den var över så var butikschefen så nöjd med mig så att jag fick jobb och nu har jag varit där i 3 år, tiden flyger.
Citera
2009-11-26, 11:43
Medlem
_abous avatar
Provar att bumpa den här med min fråga.

Jag var iväg för ett par dagar sen och lämnade lite CV´n hos olika mataffärer.
Det var alltså inte frågan om några annonserade tjänster, utan jag tänkte mest testa lyckan helt enkelt.
Jag har ju läst det här tjatet om att man alltid ska följa upp sin ansökan, men det gäller ju främst annonserade platser. För inte fan ska jag väl ringa upp affärerna om någon vecka och fråga hur det går?
Dom sa ju att det tyvärr inte fanns några tjänster just nu, men att dom skulle läsa mitt CV, höra av sig om något dök upp och så vidare.
Men jag vill fan skitgärna jobba i en mataffär
Citera
2009-12-05, 19:23
Medlem
TheatreOfDreamss avatar
Är också intresserad av att arbeta inom ICA. Ett stort företag. Jag har lite kontakter så det skall förhoppningsvis inte vara omöjligt.

Hur stora är chanser att utvecklas och avancera inom ICA?

Jag antar man får börja på golvet som vanlig knegare, men vad finns det för utvecklingsmöjligheter/tjänster/roller om man är duktigt på det man gör och vill gå vidare inom ICA? Lönenivåer?
Citera
2010-01-24, 22:48
Medlem
Håller på fundera på sommarjobb, förra året var jag för sen. Nu är jag väll dock lite för tidig?
Men ni som jobbar på ICA, Konsum etc. När är det bäst att fråga om sommarjobb? Vill inte vara för tidig eller för sen
EDIT : och vad tror ni att jag skulle tjäna om man sommarjobbar där(ICA,COOP) i ca en månad?
Citera
2010-01-24, 23:11
Medlem
1. Jobbade på Coop Forum förra våren/sommaren/början på hösten

2. Tjänade runt 15 000 efter skatt.

3. Heltid.

4. Nej.

5. Gick dit och lämnade mitt CV, ringde sedan butiskchefen någon dag senare och han bokade intervju direkt. Efter intervjun fick jag reda på att jag fått jobbet. Det var kul de första två månaderna men snabbt blev det som ett fabriksjobb, samma jävla system varje jävla dag, först ut och plocka frukost, sen ta emot Arla och Wapnö leveranserna sen plocka middag hela jävla dagen med kryddor och annat tråkigt. När dagen var slut och lagret tomt gick man hem för att nästa morgon vakna släpa sig till jobbet och se att alla pallar man plockade dagen innan var tillbaka, och ofta större. Väldigt liten omväxling även om man kan få sitta i kassan, det enda roliga var att ta hand om panten eller ha kunder som klagar. Det roligaste är att jobba inom mejeri-avdelningen, dock så var det viktigt med långkalsonger om man skulle jobba där (mer drag och mindre chefsövervakning där).
Senast redigerad av Dr.Kobashvili 2010-01-24 kl. 23:14.
Citera
2010-01-25, 08:06
Medlem
1. Vart jobbar du?

Tidigare Willys, nu i en mindre butik.

2. Hur mycke tjänar du?

115kr i timmen.

3. Deltid/Heltid/Sommarjobb/Extra jobbar du?

30/h i veckan, sen lite extra ibland.

4. Fick du lov att praktisera eller någe innan?

Började som praktikant och fick sen sommarjobb.

5. Berätta lite om vad du gjorde för att få jobbet.

Arbetsförmedlingen sa till mig att skaffa en praktikplats så jag ringde till Willys och frågade om dom ville ha gratis arbetskraft. Fick börja dagen efter.
Slet som ett djur hela praktiken och fick sommarjobb och senare fast jobb.

Kan säga att 99% av alla ansökningar åker direkt i papperskorgen.
Citera
2010-01-25, 15:32
Medlem
Lidl, vad tjänar egentligen deras personal både heltid och deltid?
Citera
2010-01-25, 15:56
Medlem
Gravers avatar
1. Willys

2. 20lax efter skatt

3. Heltid

4. Praktiserade där på högstadiet, butikschefen kände igen mig direkt när jag kom in för intervju så fick jobb direkt.
Citera
2010-01-25, 16:04
Medlem
1. Vart jobbar du?
ICA
2. Hur mycke tjänar du?
117,53 kr/h. ca 5200 kr/mån brutto
3. Deltid/Heltid/Sommarjobb/Extra jobbar du?
extra, bara helger. Jag jobbar ca 22 h/m.
4. Fick du lov att praktisera eller någe innan?
nej
5. Berätta lite om vad du gjorde för att få jobbet.
känner handlaren
Citera
2010-01-25, 16:46
Medlem
Ozmeisters avatar
Är det någon som har planer på att jobba i mataffär hela vägen till pension? Måste ju vara ganska slappt som man samtidigt träffar en del folk, om ändå ganska korta "möten". Det som talar emot är ju lönen. Man vill ju kunna ha råd med en ny bil och åka skidor/utomlands någon gång om året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in