2012-03-22, 11:37
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Ur serietidningen (gäller Loris framtid)
För övrigt var det ett klockrent avsnitt och introt med alla zombies som väller över landskapet var bland det bättre man sett. Vissa stunder var som en tsunami bestående av kött. Det är med blandade känslor man såg Michonnes intåg i serien, visst är det visuellt häftigt med samurajsvärd och kedjade zombies men vad är den egentliga nyttan med att släpa runt på en dödlig smitthärd? Vakthundar?

Nåja, ser fram emot nästa säsong och de som är så jävla besvikna här i tråden, skriv till Bullen eller nåt...

"Michonne herself had two zombies in tow, her boyfriend and his best friend. Both in shackles and having had their jaws and arms cut off. Michonne mentions that after a while they stopped trying to attack her and their presence decreased the chances of other zombies attacking".
Citera
2012-03-22, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
"Michonne herself had two zombies in tow, her boyfriend and his best friend. Both in shackles and having had their jaws and arms cut off. Michonne mentions that after a while they stopped trying to attack her and their presence decreased the chances of other zombies attacking".
Ja, jag vet men Herschel hade ju en hel lada full av zombies utan att det egentligen påverkade ett skit så det konkreta resultatet av dessa husdjur är att man dagligen riskerar att smittas och dö. Hela zombien är en hälsofara även om man avväpnat den och hindrat dess möjlighet att gå till attack. Även vanliga lik måste brännas för att inte sprida sjukdomar och död. Att dessa tama zombies alls introducerades i storyn var nog inte helt genomtänkt eftersom det genast väcker frågan varför man inte tämjer allihop?
Citera
2012-03-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ja, jag vet men Herschel hade ju en hel lada full av zombies utan att det egentligen påverkade ett skit så det konkreta resultatet av dessa husdjur är att man dagligen riskerar att smittas och dö. Hela zombien är en hälsofara även om man avväpnat den och hindrat dess möjlighet att gå till attack. Även vanliga lik måste brännas för att inte sprida sjukdomar och död. Att dessa tama zombies alls introducerades i storyn var nog inte helt genomtänkt eftersom det genast väcker frågan varför man inte tämjer allihop?
Varför skulle det påverka nånting? Det är skillnad på att ha två walkers gående bredvid sig än att bo på en gård med en lada full av walkers. Klart som fan att det inte hade någon påverkan. Men om en walker ser två walkers som står helt passivt bredvid en figur så tror den väl att det inte är en människa.

Och hur hade du tänkt tämja alla dessa zombies? Typ 90 % av alla människor på jorden har blivit zombies och MAX 5 % av jordens population lever kvar som människor. Fattar inte ditt resonemang. Och snälla, vi har endast sett 5 sek av Michonne hittills, så ni kan inte dra några slutsatser. Hennes walkers kanske är blinda och inte kan känna lukt?
Citera
2012-03-22, 13:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nosbled
Varför skulle det påverka nånting? Det är skillnad på att ha två walkers gående bredvid sig än att bo på en gård med en lada full av walkers. Klart som fan att det inte hade någon påverkan. Men om en walker ser två walkers som står helt passivt bredvid en figur så tror den väl att det inte är en människa.

Och hur hade du tänkt tämja alla dessa zombies? Typ 90 % av alla människor på jorden har blivit zombies och MAX 5 % av jordens population lever kvar som människor. Fattar inte ditt resonemang. Och snälla, vi har endast sett 5 sek av Michonne hittills, så ni kan inte dra några slutsatser. Hennes walkers kanske är blinda och inte kan känna lukt?
Chilla med dina "snälla" så länge du inte har konkreta svar att komma med. Dina gissningar är precis lika värdelösa som mina, alltså spekulerar vi. Inget att hetsa upp sig över såvida man inte är förståndshandikappad?
Citera
2012-03-22, 13:17
Medlem
slaskmaskarns avatar
om nu Michonne på något sätt lyckats tämja sina walkers från att attackera henne så förklarar det inte varför dom inte attackerade Andrea. ska bli intressant att följa och se storyn bakom Michonne och hennes walkers i säsong 3
Citera
2012-03-22, 13:26
Medlem
Professorn.s avatar
Whoo! Äntligen tog Rick tag i Shan-situationen, han behövde försvinna. Andra säsongen fick ett värdigt slut ändå, känns rätt skönt. Ska också blir kul med Michonne, har sett bilder ur serietidningen men trodde aldrig att dom skulle slänga in någon sådan typ av karaktär i serien.
Citera
2012-03-22, 15:13
Medlem
Citat:
Chilla med dina "snälla" så länge du inte har konkreta svar att komma med. Dina gissningar är precis lika värdelösa som mina, alltså spekulerar vi. Inget att hetsa upp sig över såvida man inte är förståndshandikappad?
Vad är det för fel på "snälla"? Jag bara knäckte dina teorier, kan förstå att du blir sur av det och kallar andra förståndshandikappade. Kom med lite bättre spekulationer nästa gång, "snälla".
Citera
2012-03-22, 15:27
Medlem
Citat:

Hela grejen med de "tama" är genomtänkt, med tanke på att hon
Ergo, de kommer förmodligen inte bli speciellt långlivade i TV-serien heller.
Citera
2012-03-22, 16:50
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:

Jag håller med och förhoppningsvis så får man veta lite hur det ligger till när säsong 3 börjar.
Men förhoppningsvis fyller dom igen detta "plot hole". (och som någon annan skrev. mycket möjligt att hennes zombies inte har några ögon och kan därför inte se andra människor. men det förklarar dock tyvärr inte varför dom inte attackerar pga människolukten).
Citera
2012-03-22, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nosbled
Vad är det för fel på "snälla"? Jag bara knäckte dina teorier, kan förstå att du blir sur av det och kallar andra förståndshandikappade. Kom med lite bättre spekulationer nästa gång, "snälla".
Ja, du fullkomligen krossade mig där, din spjuver. Jag inkluderade "förståndshandikappad" i mitt inlägg för att slippa denna typ av diskussion, trodde inte att du skulle hoppa på det tåget men det finns visst folk till allt nuförtiden? Jag får se över min taktik hädanefter.

Vi har inte en susning om hur zombies kommunicerar, ändå skriver du att de andra "ser" de passiva zombiesarna och därför låter Michonne vara? Vi vet inte hur Michonne tämjt sina zombies, ändå "vet" du att andra zombies inte kan tämjas (dessutom utan att jag ens påstått det). Du verkar inte ha en susning om hur hälsovådliga döda kroppar är, ändå berör du inte den punkten alls. Du verkar heller inte ha en susning om hur död och förruttnelse luktar, ändå tycker du att det är rimligt att släpa runt på två lik.

Dessutom verkar du mena att en gluggig plankvägg i ladan räcker för att dölja lukten av alla zombies Herschel sparat? I en tidigare episod knallade Rick och Glenn rakt igenom horder av zombies eftersom de hängt på sig splatter från andra zombies för att dölja att de levde. Det slutade funka i samma sekund det började regna vilket antyder att lukten är vad som är avgörande, inte synen som du skrev. Det här är bara en del av luckorna i ditt resonemang (skriver från mobilen så jag ser inte ditt meddelande).

Återigen, det är en påhittad story och inget att börja kriga över men jag talar uppenbarligen inför döva öron... Kan vi sluta "VETA" och återgå till att spekulera?
Citera
2012-03-22, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralFjunke
Hela grejen med de "tama" är genomtänkt, med tanke på att hon
Ergo, de kommer förmodligen inte bli speciellt långlivade i TV-serien heller.
Bra poäng. Jag tänkte nog i termerna av Shane som blev nackad i början av tidningen men fick en bärande roll i tv-serien. Vi vet ju ännu inte om Michonne behåller sina pets eller slaktar dem för att få hänga med Ricks gäng även i tv-serien. Låt oss hoppas att hon "avlivar" dem, om inte annat så för realismens skull, jag har svårt att tro att någon accepterar zombies där de bor.
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Jag håller med och förhoppningsvis så får man veta lite hur det ligger till när säsong 3 börjar.
Men förhoppningsvis fyller dom igen detta "plot hole". (och som någon annan skrev. mycket möjligt att hennes zombies inte har några ögon och kan därför inte se andra människor. men det förklarar dock tyvärr inte varför dom inte attackerar pga människolukten).
Sant. det bästa för tv-seriens skull är att hon gör av sig med dem illa kvickt, då försvinner åtminstone ett störningsmoment och såna verkar det finnas gott om när man läser tråden.
Citera
2012-03-22, 18:58
Medlem
Esteems avatar
Har nu äntligen sett klart de två sista avsnitten, väntade med att se E12 och E13 tills idag för att ha ett dubbeltavsnitt att se fram mot. Som någon sa tyckte jag serien var lite seg i början men efter Shanes killing-spree på gården mot alla walkers och när Rick dödade walker-Sophia tog den sig rejält.Tyckte det var skönt att de tog död på några onödiga karaktärer som det i slutändan bara blev jobbigt att kolla på.

Längtar verkligen till nästa säsong där man dels fick se Michonne(?) som ni kallar henne(?). Jag har undvikit att läsa alla spoilers för att inte förstöra nästa säsong. Undrar vad fortet i slutet av sista episoden kommer att ha för betydelse i slutändan. Det känns ju inte som om de endast kommer ligga lågt på ett ställe för att sedan överleva typ hur länga som helst, det skulle inte bli en "bra" serie.

Är det bara jag som har tröttat på dessa teasers som spelas efter varje episod förutom den sista? Typ "next week on AMC's The Walking Dead:" jag kastar mig på tangentbordet för att stänga av för att slippa höra, jag vill inte veta vad som kommer nästa vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in