2012-03-21, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Oj oj. Det var som jag befarade . Inte bara EN utan TVÅ säsonger av Farmen II (Fängelset). Fast visst, det måste ju vara toppen för budgeten att kunna spela in 70% i ett fast set av inomhuslocations och slippa för produktionen jobbiga miljöbyten..

Visst, The Govenor och det.. Men om man ska se till produktionstakten hittills är väl det nåt vi får vänta till slutet av säsong 3 för att nå fram till..

Hoppas verkligen det är snack och ingen verkstad det där snacket om att "världen blir större", dock är de ju bra på att snacka skit de där PR-människorna, göra guld av vatten så att säga..

Inte konstigt om dom lägger stort fokus på fängelset, många stora storylines som utspelar sig i och runt där, defin?tivt mycket som händer i serietidningen, och med tanke på att dom i grova drag har hållit sig till de större arcen så lär man få se ganska mycket intressant.
Citera
2012-03-21, 23:37
Medlem
NirvanAs avatar
Men har svårt att tänka mig hur det kan ske mycket zombieaction i fängelset... såg ut att vara ganska högt security på det med höga murar med taggtråd osv, borde vara zombiefritt. Känns mer som det blir nån PrisonBreak #2 med massa nya grupperingar där inne, intriger, sexualitet, avundsjuka, massa drama helt enkelt.

Lär ju vara några grupperingar där inne som har en hierarki och som har rensat fängelset från eventuella zombies, så jag ser inte vart action mellan människa-zombie ska kunna ske, nån raid utanför murarna för att hämta proviant etc?

(Har ej läst serien men så långt borta kan jag väl inte vara)
Citera
2012-03-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ok men om jag säger så här, väldigt många personer som blivit attackerade av zombies borde blivit väldigt uppätna och således vaknat upp i stil med cykelzombien från säsong 1 (hur många hinner undan ett bett egentligen, har en zombie greppat tag i armen din är du nog ganska fast),men alla zombies ser ju ganska hela ut, något bett här och där. När zombiegrupper attackerar en människa blir det inte mycket kvar och de flesta människor som attackeras råkar nog ut för detta, ändå så ser de flesta zombies hyfsat hela ut. Det var det jag menade.

Man kan ju anta att de flesta walkers som är mer eller mindre uppätna inte har speciellt mycket rörlighet, alltså kan de inte följa med när resten av deras "syskon" vandrar vidare, och det är därför man inte ser många av dem. De som är relativt hela är väl mest såna som klarat sig undan med enbart ett eller ett par bett, och dött senare, eller såna som blev bitna i början av utbrottet, som sen dog hemma/på sjukhus, och hann bita en eller flera personer.
Citera
2012-03-21, 23:45
Medlem
Citat:
Men har svårt att tänka mig hur det kan ske mycket zombieaction i fängelset... såg ut att vara ganska högt security på det med höga murar med taggtråd osv, borde vara zombiefritt. Känns mer som det blir nån PrisonBreak #2 med massa nya grupperingar där inne, intriger, sexualitet, avundsjuka, massa drama helt enkelt.

Lär ju vara några grupperingar där inne som har en hierarki och som har rensat fängelset från eventuella zombies, så jag ser inte vart action mellan människa-zombie ska kunna ske, nån raid utanför murarna för att hämta proviant etc?

Serietidningsspoiler

Det har dessutom påpekats flera gånger i tråden att fokuset faktiskt ligger på interaktioner och konflikter mellan överlevande än stora mängder zombieslakt.
Citera
2012-03-21, 23:47
Medlem
Citat:

Suck, när ska folk fatta att The Walking Dead inte är någon jävla action/splatter-serie???

Varför fortsätter ni ens att kolla på serien?
Citera
2012-03-21, 23:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Suck, när ska folk fatta att The Walking Dead inte är någon jävla action/splatter-serie???

Varför fortsätter ni ens att kolla på serien?
Skulle bara vara så ironiskt om det blir mer ett "Prison Break 2" än Walking Dead, med Sarah Wayne Callies tillbaka i ett fängelse....

Har inget emot lite drama men det känns som det kommer bli mycket Isolerat där inne och man kommer inte tänka lika mycket på post-apokalyptiska världen utanför, "atmosfären och känslan" uteblir tror jag, jag gillar dessutom "mäktiga" scener, som te.x scenerna med ett öde atlanta (med viss cgi förstås)

Som någon ovan var inne på, lär bli skitbilligt att ha allt på ett och samma ställe - inomhus dessutom, låt oss inte få se mäktiga scener utomhus, i standsmiljö, med extremt antal zombies i samma scener etc..
Citera
2012-03-22, 08:20
Medlem
men vadå zombierna inser att det är lönlöst att attackera ninjan?!! va fan är de ni säger? i varenda jävla sen hittils i denna serie så är zombiernja helt jävla tokiga och slutar inte försöka komma fram eler attackera tills dom dör eller att människorna försvinner!!! Jag tycker fan inte detta går att försvara. Zombier har bara ett mål och bara för deras jävla käke eller armar är borta så försvinner det? knappast.
Citera
2012-03-22, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
men vadå zombierna inser att det är lönlöst att attackera ninjan?!! va fan är de ni säger? i varenda jävla sen hittils i denna serie så är zombiernja helt jävla tokiga och slutar inte försöka komma fram eler attackera tills dom dör eller att människorna försvinner!!! Jag tycker fan inte detta går att försvara. Zombier har bara ett mål och bara för deras jävla käke eller armar är borta så försvinner det? knappast.

Precis det reagerade jag med på!
Även om de har igen sydd mun eller ingen käke så har de inte hindrat dem förut utan de ska ju bara fortsätta men sin Enda drift att äta.

Annars betyder det ju att man kan träna dem?
Citera
2012-03-22, 09:48
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alekto
Även om de har igen sydd mun eller ingen käke så har de inte hindrat dem förut utan de ska ju bara fortsätta men sin Enda drift att äta.

Ja kanske det. Lejon kan också tämjas till en viss grad men går du ensam på savannen och stöter på en flock så stannar du inte kvar och försöker i första taget. Kanske är problemet att ingen har försökt?
Citera
2012-03-22, 10:11
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alekto

Det kan man, i en gammal zombie film hade dom en zombie vid vägen som gick träna och som var militärens mål.
Citera
2012-03-22, 10:20
Medlem
LondonLevis avatar
Can't wait till nya säsongen! Tyckte hela andra säsongen var rätt seg i början, men efter ungefär halva säsongen blev den bara bättreoch bättre. Hoppas på att trean är spännande rakt igenom!
Citera
2012-03-22, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GammaRay
Serien blev mycket bättre direkt de gjorde sig av med Dale, jobbigare karaktär finns inte. Eller det skulle väl vara Whori och Carl men det är nog meningslöst att hoppas på att de ska försvinna.
Ur serietidningen (gäller Loris framtid)
För övrigt var det ett klockrent avsnitt och introt med alla zombies som väller över landskapet var bland det bättre man sett. Vissa stunder var som en tsunami bestående av kött. Det är med blandade känslor man såg Michonnes intåg i serien, visst är det visuellt häftigt med samurajsvärd och kedjade zombies men vad är den egentliga nyttan med att släpa runt på en dödlig smitthärd? Vakthundar?

Nåja, ser fram emot nästa säsong och de som är så jävla besvikna här i tråden, skriv till Bullen eller nåt...
Senast redigerad av Outbreak 2012-03-22 kl. 10:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in