2012-02-13, 21:44
Medlem
Legges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omegaman
Kände du inte av deras attityd och stämningen? Det var ju uppenbart att det inte var något folk som man ville ha och göra med. Oavsett om Rick ska lämna eller inte så vill han ju inte sätta Hershel i skiten.

Jo klart jag kände av deras attityd, men det kom ju efter han hade nekat dom tre gånger efter dom frågat om dom fick följa med till farmen.

Nej jag menade, eftersom Hershel ville ha bort dom från farmen omedelbart så varför kunde dom inte följt med Rick o CO?
Citera
2012-02-13, 21:48
Medlem
prof.joymains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Om du hade tittat nån sida bakåt i tråden så hade du fått svar på din fråga.

https://www.flashback.org/sp35665128

Tack, tittade 1-2 sidor bakåt lite snabbt. Det var dock lite för mycket text överallt denna måndagskväll
Citera
2012-02-13, 21:49
Medlem
IIXIIIs avatar
Håller nog tyvärr med angående Lori och bilolyckan. Seriens prio kanske blir drama istället för action framöver. Det vore en sorglig utveckling ifall överlevarna bara sitter på farmens farstu och dricker rödvin och håller varandra om pungen...
Citera
2012-02-13, 21:52
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIXIII
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Walking_Dead_(season_2)

Det ska bli 13 avsnitt i säsong 2 (och en tredje säsong med) , någon som vågar göra en kvalificerad gissning hur långt handlingen kommer hinna utvecklas fram till säsongsfinal?

Här finns synopsis till vad som kommer hända i avsnitten i resten av säsongen:

http://thewalkingdeadrumors.com/reviews/twd_s2_e9_13/

Det verkar som om de blir kvar på farmen i större delen av denna säsong.
Citera
2012-02-13, 21:52
Medlem
astroids avatar
Denna serien var bra första säsongen men nu har den sen länge blivit förbrukad. Allvarligt talat, den heter ju The Walking Dead, dom kan alltså gå ifrån alla zombies i princip, hur roligt blir det i längden. Riktigt tråkig nu S02, lika bra att skrota om dom inte kan ändra lite i manus och skapa lite action.
Citera
2012-02-13, 21:56
Medlem
Ettan^s avatar
Det är så uppenbart att de försöker fylla ut tiden med en massa onödiga segment. Typ en minutlång scen där de lyfter några lik, och mumlar något surt. Eller att en arm ramlar av bilen när de ska köra, så att tjejen måste kliva av och hämta den och sen gå tillbaka. JAHA? Och världens längsta moraliserande scener där Rick ska förklara att det finns hopp, att allt blir bättre. Shane som tvättar brudens händer i typ fem minuter.

Allt känns bara så jävla utdraget och onödigt. Sen "händer något" sista minuterna så att man ska palla se nästa avsnitt också. Träffar lite folk, dödar dom direkt. Då slipper vi dom! Vi kan ju inte låta något nytt och spännande hända! Allt fokus måste ligga på Loris dramatiska graviditet och asiatens velande sommarflört med bruden! Och, just det, Lori voltade med bilen. Varför åkte hon ens ut?? Det är ju knappast så att Rick&co. inte försöker ta sig hem så fort som möjligt. Går det snabbare om ytterligare en person åker dit och stressar eller?
Citera
2012-02-13, 22:01
Medlem
Börjar bli pinsamt tråkigt och dåligt skådespel. Varför fortsätter man kolla? Tycker 3 första avsnitten var bra och väntar på att det kanske ska dra igång lite. Hela säsong 2 har jag hoppat över halva avsnitten genom att dra med musen. Så jävla skit är dessa dialoger och skådespelet som blir när de ska försöka visa känslor får mig att skratta.

Skönt att man inte kollar på en kanal, så man faktiskt kan hoppa till de lite soft välgjorda zombiescenerna.
Citera
2012-02-13, 22:27
Medlem
croxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Eller att en arm ramlar av bilen när de ska köra, så att tjejen måste kliva av och hämta den och sen gå tillbaka. JAHA?

hahaha dagens wtf. Hur fan tänkte dem seriöst?
Citera
2012-02-13, 22:28
Medlem
NirvanAs avatar
Alltså kvinnor och bilkörning, kunde inte bli mer stereotypiskt

Men för övrigt kan ni ju förvänta er att de kommer vara på farmen mer eller mindre hela denna säsong, ni måste ha i åtanke att de inte visste om det skulle bli fler säsonger när de började spela in säsong2, samtidigt som detta fick de budgetcuts pga att andra serier på amc skulle ha mer pengar, räkna med att det kommer hända mer i säsong 3 och kommer ha högre budget... 16 eller 17 avsnitt också om jag inte minns fel.
Senast redigerad av NirvanA 2012-02-13 kl. 22:33.
Citera
2012-02-13, 22:47
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av croxz
hahaha dagens wtf. Hur fan tänkte dem seriöst?

Ja de ville väl visa att liken var grovt sönderskjutna antar jag. Jösses vad mycket gnällspikar i tråden. Har ni missat att i stort sätt all elektronisk utrustning har en knapp som det står power på?

Bra avsnitt!
Citera
2012-02-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Alltså kvinnor och bilkörning, kunde inte bli mer stereotypiskt

Men för övrigt kan ni ju förvänta er att de kommer vara på farmen mer eller mindre hela denna säsong, ni måste ha i åtanke att de inte visste om det skulle bli fler säsonger när de började spela in säsong2, samtidigt som detta fick de budgetcuts pga att andra serier på amc skulle ha mer pengar, räkna med att det kommer hända mer i säsong 3 och kommer ha högre budget... 16 eller 17 avsnitt också om jag inte minns fel.
haha tänkte precis samma sak där faktiskt " Kvinnor och bil" tänkte jag haha
Citera
2012-02-13, 23:08
Medlem
osiriz88s avatar
Nice! Jag gillar Ricks iskalla blick efter att han
.

Törs man kanske hoppas att Rick faktiskt kommer att bli lika hård och skoningsläs som karaktären i serietidningen? Eller är det för mycket att begära?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in