2012-03-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteem
Är det bara jag som har tröttat på dessa teasers som spelas efter varje episod förutom den sista? Typ "next week on AMC's The Walking Dead:" jag kastar mig på tangentbordet för att stänga av för att slippa höra, jag vill inte veta vad som kommer nästa vecka.

Yup, samma här, finns inget värre.
Citera
2012-03-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Ja, du fullkomligen krossade mig där, din spjuver. Jag inkluderade "förståndshandikappad" i mitt inlägg för att slippa denna typ av diskussion, trodde inte att du skulle hoppa på det tåget men det finns visst folk till allt nuförtiden? Jag får se över min taktik hädanefter.

Vi har inte en susning om hur zombies kommunicerar, ändå skriver du att de andra "ser" de passiva zombiesarna och därför låter Michonne vara? Vi vet inte hur Michonne tämjt sina zombies, ändå "vet" du att andra zombies inte kan tämjas (dessutom utan att jag ens påstått det). Du verkar inte ha en susning om hur hälsovådliga döda kroppar är, ändå berör du inte den punkten alls. Du verkar heller inte ha en susning om hur död och förruttnelse luktar, ändå tycker du att det är rimligt att släpa runt på två lik.

Dessutom verkar du mena att en gluggig plankvägg i ladan räcker för att dölja lukten av alla zombies Herschel sparat? I en tidigare episod knallade Rick och Glenn rakt igenom horder av zombies eftersom de hängt på sig splatter från andra zombies för att dölja att de levde. Det slutade funka i samma sekund det började regna vilket antyder att lukten är vad som är avgörande, inte synen som du skrev. Det här är bara en del av luckorna i ditt resonemang (skriver från mobilen så jag ser inte ditt meddelande).

Återigen, det är en påhittad story och inget att börja kriga över men jag talar uppenbarligen inför döva öron... Kan vi sluta "VETA" och återgå till att spekulera?
Uppsats? Lugna dig. Hade du inte velat att jag skulle haka på så hade du inte sagt att jag vore förståndshandikappad, fattar inte varför du reagerade som du gjorde.

Hursomhelst, jag sa aldrig att andra zombies inte kan bli tämjda, från vad jag kom ihåg så skrev jag bara att det är logiskt omöjligt att tämja oändligt många walkers med så få antal människor kvar och mycket dåliga resurser. Tycker bara din frågeställning var löjlig, varför man inte tämjer alla andra walkers..

Hmm. Jag tror en ladugård dämpar lukten rejält, men man lär ju kunna känna lukten av lik om man står och sniffar utanför porten. Lukten spelar en stor roll, det stämmer, så jag kan ha fel om synen. Men i den episoden du nämnde, visst är det så att Rick och Glen börjar hasa och gå som walkers för att smälta in? Tror inte det räcker att lukta som ett lik, man måste bete sig som ett lik också. Kan du förtydliga det du sa om ladugården och lukten, för jag förstod inte exakt vad du ville ha fram.
Citat:
Är det bara jag som har tröttat på dessa teasers som spelas efter varje episod förutom den sista? Typ "next week on AMC's The Walking Dead:" jag kastar mig på tangentbordet för att stänga av för att slippa höra, jag vill inte veta vad som kommer nästa vecka.
Jag håller med. Jag brukar kolla på dem fast ångrar mig alltid, eftersom man blir sugen. De är oftast missvisande också, typ i en teaser-scen när Rick kollar till Randall i bilen så trodde man (jag iaf) att han kollade hur Shane hade det i bagaget
Citera
2012-03-22, 20:19
Avslutad
Citat:
Jag har undvikit att läsa alla spoilers för att inte förstöra nästa säsong. Undrar vad fortet i slutet av sista episoden kommer att ha för betydelse i slutändan. Det känns ju inte som om de endast kommer ligga lågt på ett ställe för att sedan överleva typ hur länga som helst, det skulle inte bli en "bra" serie.
Om du vill veta svaret på frågan måste du nog öppna spoilern, gäller den tecknade serien.
Nya tuffa karaktärer kommer dock att introduceras (bl.a. The Governor) och om serietidningen är att lita på kommer tidigare säsongers mjäkighet att vara historia. Rick deklarerade ju i sista avsnittet att detta inte längre handlar om demokrati. Och sedan sägs även rednecksvinet Merle vara på väg tillbaka så jag ser fram emot nästa säsong hårt.
Citera
2012-03-22, 20:41
Medlem
crying.freemans avatar
Citat:
Har nu äntligen sett klart de två sista avsnitten, väntade med att se E12 och E13 tills idag för att ha ett dubbeltavsnitt att se fram mot. Som någon sa tyckte jag serien var lite seg i början men efter Shanes killing-spree på gården mot alla walkers och när Rick dödade walker-Sophia tog den sig rejält.Tyckte det var skönt att de tog död på några onödiga karaktärer som det i slutändan bara blev jobbigt att kolla på.

Längtar verkligen till nästa säsong där man dels fick se Michonne(?) som ni kallar henne(?). Jag har undvikit att läsa alla spoilers för att inte förstöra nästa säsong. Undrar vad fortet i slutet av sista episoden kommer att ha för betydelse i slutändan. Det känns ju inte som om de endast kommer ligga lågt på ett ställe för att sedan överleva typ hur länga som helst, det skulle inte bli en "bra" serie.

Haha, nej. Fan vad jobbigt det är! Hjälper det verkligen så mycket för att få tittarsiffror i Amerika till nästkommande avsnitt? Man tycker ju att avsnittets slut borde skapa hype nog, det är ju bokstavligen spoilers. När jag inte orkar slänga mig på tangenbordet och ligger i sängen håller jag för öronen och tittar bort, känner mig väldigt efterbliven i stundens hetta.
Citera
2012-03-22, 20:43
Medlem
Jullsans avatar
Så sjukt löjligt att alla helt plötsligt verkar ha Marksmanship's award eller liknande. Glenn skjuter ifrån en körande bil med en shotgun och får headshot hela tiden. När blev Lori en såpass bra skytt? Headshot hela tiden där med. Sen har vi Herschel som står där och pumpar skott i oändlighet. "IDKFA" månne?

I stort sett:
Citera
2012-03-22, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nosbled
Uppsats? Lugna dig. Hade du inte velat att jag skulle haka på så hade du inte sagt att jag vore förståndshandikappad, fattar inte varför du reagerade som du gjorde.
Haha, jag är lugn. Gillar ingen tv-serie lika mycket som denna (möjligtvis OZ, då) så jag vill inte slösa bort min tid på att jiddra om oväsentligheter i denna tråd. Jag är nog dryg på autopilot och missar ibland nyanserna i inläggen jag besvarar.
Citat:
Hursomhelst, jag sa aldrig att andra zombies inte kan bli tämjda, från vad jag kom ihåg så skrev jag bara att det är logiskt omöjligt att tämja oändligt många walkers med så få antal människor kvar och mycket dåliga resurser. Tycker bara din frågeställning var löjlig, varför man inte tämjer alla andra walkers..
Eftersom walkers inte existerar så pratar jag i termer av sannolikhet istället. Man behöver ju inte tämja alla jordens zombies, bara såna man har runt husknuten. De du aldrig stöter på kommer alltså inte att vara något problem. Jag tycker att en rimlig första frågeställning när man upptäcker att någon har zombies i koppel är "hur pacificerar vi resten"? Det måste väl ändå vara hela syftet med att vilja överleva morgondagen, att man får zombies att sluta vilja äta en? Jag tycker inte frågeställningen är särskilt löjlig, trots att oddsen är övermäktiga. Någon jävel fick ju för sig att det var möjligt att promenera på månen också...
Citat:
Hmm. Jag tror en ladugård dämpar lukten rejält, men man lär ju kunna känna lukten av lik om man står och sniffar utanför porten. Lukten spelar en stor roll, det stämmer, så jag kan ha fel om synen. Men i den episoden du nämnde, visst är det så att Rick och Glen börjar hasa och gå som walkers för att smälta in? Tror inte det räcker att lukta som ett lik, man måste bete sig som ett lik också. Kan du förtydliga det du sa om ladugården och lukten, för jag förstod inte exakt vad du ville ha fram.
Ja, det lär ju vara en kombination av olika metoder som gör att man kan smälta in. Vi vet att ljud drar till sig zombies men att det inte räcker att låta som en för då skulle de redan gjort den enkla grejen. Vi vet också att lukt lurar dem men det var jävligt nära att Rick och Glen åkte dit när en zombie kom fram och "sniffade" på dem i det avsnittet, alltså stod de stilla och försökte vara som alla andra.

Ladugårdesteorin: Om det är så att Michonnes walkers får de alla andra walkers att tro att inget ätbart finns i närheten borde ju Herschels fyllda lada göra samma sak fast ännu mer? Eller så borde Herschels walkers åtminstone blivit tamare av vetskapen att de inte kommer få sätta tänderna i folk något mer eftersom de p.g.a ladan är hindrade att härja fritt (om det nu är så Michonne tämjde sina pets, genom passivitet?).

Å andra sidan skulle det räcka att spika upp funktionsdugliga walkers på staketet runt området för att vara safe om ovanstående teorier stämmer och därför tycker jag att Michonnes walkers skapar onödiga hål i storyn. Skrev tidigare att det ser häftigt ut med zombies i koppel men för seriens bästa bör hon göra sig av med dem snarast möjligt.
Citera
2012-03-22, 21:16
Medlem
är det sista avsnittet i säsong 2 när flickan de letat blir skjuten utanför ladan?
Citera
2012-03-22, 21:17
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jespeeer
är det sista avsnittet i säsong 2 när flickan de letat blir skjuten utanför ladan?
Nej det finns 13 avsnitt
Citera
2012-03-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Nej det finns 13 avsnitt

Citera
2012-03-22, 22:09
Medlem
Esteems avatar
Citat:
Jag håller med. Jag brukar kolla på dem fast ångrar mig alltid, eftersom man blir sugen. De är oftast missvisande också, typ i en teaser-scen när Rick kollar till Randall i bilen så trodde man (jag iaf) att han kollade hur Shane hade det i bagaget

Jag kollade på de förut men har numera slutat gjort det eftersom det ENBART förstör helhetsupplevelsen enligt mig. Jag lyckades med bedriften att få reda på slutet i E12 utan att försöka och det förstörde ganska så hårt.

Citat:
Om du vill veta svaret på frågan måste du nog öppna spoilern, gäller den tecknade serien.

Nya tuffa karaktärer kommer dock att introduceras (bl.a. The Governor) och om serietidningen är att lita på kommer tidigare säsongers mjäkighet att vara historia. Rick deklarerade ju i sista avsnittet att detta inte längre handlar om demokrati. Och sedan sägs även rednecksvinet Merle vara på väg tillbaka så jag ser fram emot nästa säsong hårt.

Jag väljer att inte kolla i spoilern då jag vill se vad TV-seriern har i beredskap åt mig, jag fullkommligen hatar spoilers.

Hur mycket har hittills stämt med serietidningarna? Fan vad trevligt om det blir ännu "tuffare" och mer "fartfyllt", tycker det inte har varit alltför segt i denna serie som det har varit i vissa andra serier men det kan nog bli riktigt bra om det fortsätter med ännu mer action.
Citera
2012-03-22, 22:33
Medlem
Citat:
Å andra sidan skulle det räcka att spika upp funktionsdugliga walkers på staketet runt området för att vara safe om ovanstående teorier stämmer och därför tycker jag att Michonnes walkers skapar onödiga hål i storyn. Skrev tidigare att det ser häftigt ut med zombies i koppel men för seriens bästa bör hon göra sig av med dem snarast möjligt.
Bra! Samma här, så blir väl lite väl defensiv när folk börjar påpeka massa saker.

Fast jag vet inte, det där med ladan.. De blev ju regelbundet matade med höns.
Usch, mycket text. Jag är trött. Men mkt intressanta åsikter!
Citera
2012-03-22, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Hur gör en zombie när den ätit en halv häst? Går den på toa eller spricker den?
Du är nåt på spåren! Enligt "Zombie Survival Guide" går det till så här:

"Autopsies conducted on neutralized undead have shown that their "food" lies in its original, undigested state at all sections of the tract. This partially chewed, slowly rotting matter will continue to accumulate, as the zombie devours more victims, until it is forced through the anus, or literally bursts through the stomach or intestinal lining."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in