Citat:
Ursprungligen postat av nosbled
Uppsats? Lugna dig. Hade du inte velat att jag skulle haka på så hade du inte sagt att jag vore förståndshandikappad, fattar inte varför du reagerade som du gjorde.
Haha, jag är lugn. Gillar ingen tv-serie lika mycket som denna (möjligtvis OZ, då) så jag vill inte slösa bort min tid på att jiddra om oväsentligheter i denna tråd. Jag är nog dryg på autopilot och missar ibland nyanserna i inläggen jag besvarar.
Citat:
Hursomhelst, jag sa aldrig att andra zombies inte kan bli tämjda, från vad jag kom ihåg så skrev jag bara att det är logiskt omöjligt att tämja oändligt många walkers med så få antal människor kvar och mycket dåliga resurser. Tycker bara din frågeställning var löjlig, varför man inte tämjer alla andra walkers..
Eftersom walkers inte existerar så pratar jag i termer av sannolikhet istället. Man behöver ju inte tämja alla jordens zombies, bara såna man har runt husknuten. De du aldrig stöter på kommer alltså inte att vara något problem. Jag tycker att en rimlig första frågeställning när man upptäcker att någon har zombies i koppel är "hur pacificerar vi resten"? Det måste väl ändå vara hela syftet med att vilja överleva morgondagen, att man får zombies att sluta vilja äta en? Jag tycker inte frågeställningen är särskilt löjlig, trots att oddsen är övermäktiga. Någon jävel fick ju för sig att det var möjligt att promenera på månen också...
Citat:
Hmm. Jag tror en ladugård dämpar lukten rejält, men man lär ju kunna känna lukten av lik om man står och sniffar utanför porten. Lukten spelar en stor roll, det stämmer, så jag kan ha fel om synen. Men i den episoden du nämnde, visst är det så att Rick och Glen börjar hasa och gå som walkers för att smälta in? Tror inte det räcker att lukta som ett lik, man måste bete sig som ett lik också. Kan du förtydliga det du sa om ladugården och lukten, för jag förstod inte exakt vad du ville ha fram.
Ja, det lär ju vara en kombination av olika metoder som gör att man kan smälta in. Vi vet att ljud drar till sig zombies men att det inte räcker att låta som en för då skulle de redan gjort den enkla grejen. Vi vet också att lukt lurar dem men det var jävligt nära att Rick och Glen åkte dit när en zombie kom fram och "sniffade" på dem i det avsnittet, alltså stod de stilla och försökte vara som alla andra.
Ladugårdesteorin: Om det är så att Michonnes walkers får de alla andra walkers att tro att inget ätbart finns i närheten borde ju Herschels fyllda lada göra samma sak fast ännu mer? Eller så borde Herschels walkers åtminstone blivit tamare av vetskapen att de inte kommer få sätta tänderna i folk något mer eftersom de p.g.a ladan är hindrade att härja fritt (om det nu är så Michonne tämjde sina pets, genom passivitet?).
Å andra sidan skulle det räcka att spika upp funktionsdugliga walkers på staketet runt området för att vara safe om ovanstående teorier stämmer och därför tycker jag att Michonnes walkers skapar onödiga hål i storyn. Skrev tidigare att det ser häftigt ut med zombies i koppel men för seriens bästa bör hon göra sig av med dem snarast möjligt.