2012-10-31, 21:40
Medlem
Draedons avatar
Jag har precis upptäckt den här serien (ja, jag vet.. slowpoke, men jag tittar sällan på tv) och har nu kommit till s02e03. Men jag måste få fråga en sak; kommer det någonsin hända något som är det minsta positivt i den här serien?

När Rick återförenades med fru och barn var det nästan så man blev lite fuktig i ögat, men sedan har ju jävligheterna avlöst varandra på löpande band... Jag känner mig fan knäckt, fortsätter det så här kommer jag bli deprimerad på riktigt.
Citera
2012-10-31, 21:54
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Jag har precis upptäckt den här serien (ja, jag vet.. slowpoke, men jag tittar sällan på tv) och har nu kommit till s02e03. Men jag måste få fråga en sak; kommer det någonsin hända något som är det minsta positivt i den här serien?

När Rick återförenades med fru och barn var det nästan så man blev lite fuktig i ögat, men sedan har ju jävligheterna avlöst varandra på löpande band... Jag känner mig fan knäckt, fortsätter det så här kommer jag bli deprimerad på riktigt.

Nej det blir bara värre och värre.
Citera
2012-10-31, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon

Du kan typ hoppa över S2... S1 var sinnessjukt bra, S2 öppnade och avslutade starkt men alla avsnitt där mellan... En plåga. Det är lite för mycket drama i S2. Tycker att dom har startat S3 riktigt bra dock!
Citera
2012-11-01, 01:25
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonellen
Du kan typ hoppa över S2... S1 var sinnessjukt bra, S2 öppnade och avslutade starkt men alla avsnitt där mellan... En plåga. Det är lite för mycket drama i S2. Tycker att dom har startat S3 riktigt bra dock!

Du sammanfattar det hela ganska bra tycker jag. Var ett tag där under S2 som man faktiskt funderade på att sluta titta Förstår verkligen inte hur så många avsnitt under S2 kunde ha så låg nivå.
Citera
2012-11-01, 08:37
Medlem
Moffins avatar
Jag måste säga att jag blev lite besviken på The Governor.. Trodde hans skulle se lite "coolare" ut. Hade tänkt mig en stor bossneger, typ Michael Clarke Duncan (RIP ). Vet inte riktigt varför.. Tror jag sett något annat liknande någon gång med nån större, biffigare karaktär. Trodde nästan inte att det var den där lille spillevinken först utan att man bara inte fått se honom än

Karaktären verkar ju iaf intressant. Man anar oråd ganska fort och framförallt när de sitter i köket och Michonne ser sitt svärd i hans hylla, skvallrar ju lite om att han nog inte planerat för att hon skulle få tillbaka det.

Slutet begriper jag inte riktigt.. Snubben är ju uppenbarligen störd men det hade man ju liksom redan räknat ut.. förstår inte hur den sista scenen hänger ihop riktigt. Skönt för övrigt att man slapp se Carl och Lori i ett avsnitt

En till sak jag reagerade på var att Andrea uttalade Michonne som "Mishonne" när jag läst det hade jag alltid tänkt det som "Mikonne"
Citera
2012-11-01, 08:47
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Slutet begriper jag inte riktigt.. Snubben är ju uppenbarligen störd men det hade man ju liksom redan räknat ut.. förstår inte hur den sista scenen hänger ihop riktigt.
Huvudet man såg på slutet var den där soldaten som de vårdade på sjukhuset
Citera
2012-11-01, 08:52
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Huvudet man såg på slutet var den där soldaten som de vårdade på sjukhuset

Ja det såg jag men jag förstod inte riktigt varför han sparade på dem. Tyckte inte det riktigt passade karaktären. Tänkte mer att han skulle vara maktgalen inte bara.. galen

Jag tyckte det såg ut som att soldathuvudet "rörde sig" också? Eller ja att ögonen tittade runt. Trodde att de var "döda" när huvudet väl tagits av? Kan ju ha inbillat mig iofs
Citera
2012-11-01, 08:52
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonellen
Du kan typ hoppa över S2... S1 var sinnessjukt bra, S2 öppnade och avslutade starkt men alla avsnitt där mellan... En plåga. Det är lite för mycket drama i S2. !

Jag håller inte med om att problemet med s2 var "För mycket drama" / "för lite zombies" eller liknande - problemet var att de hade misslyckats på manusstadiet med att skriva en spännande story/plot. T a t ex detta med att de sprang omkring och letade efter ett barn som försvunnit i skogen.. jag tror det ägnades 4 avsnitt åt detta!

Det stora problemet med säsong 2 var att handlingen gick i cirklar utan att komma från stället.

Överlag tycker jag dock säsongen är bättre än sitt rykte.
Citera
2012-11-01, 08:56
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Ja det såg jag men jag förstod inte riktigt varför han sparade på dem. Tyckte inte det riktigt passade karaktären. Tänkte mer att han skulle vara maktgalen inte bara.. galen

Jag tyckte det såg ut som att soldathuvudet "rörde sig" också? Eller ja att ögonen tittade runt. Trodde att de var "döda" när huvudet väl tagits av? Kan ju ha inbillat mig iofs

Nej du inbillade dig inte, huvudena fortsätter leva tills hjärnan punkteras eller slås in. Man såg t ex förra avsnittet hur Michonne högg av ett zombiehuvud, och huvudet ligger på marken och grinar och har sig.

Scenen är väl med mest för att understryka att karln är obehaglig och galen, om nu någon mot alla odds missat det innan, tror ja.
Citera
2012-11-01, 09:23
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Nej du inbillade dig inte, huvudena fortsätter leva tills hjärnan punkteras eller slås in. Man såg t ex förra avsnittet hur Michonne högg av ett zombiehuvud, och huvudet ligger på marken och grinar och har sig.

Scenen är väl med mest för att understryka att karln är obehaglig och galen, om nu någon mot alla odds missat det innan, tror ja.

Så kan det kanske vara ja.. Det är ju ändå en amerikansk serie och de gillar att visa saker väldigt tydligt. Kanske kan leda till att vi här i norden läser in lite för mycket i vad som händer istället

Ska hur som bli kul att se hur det utvecklar sig. Andrea verkar ju helt frälst i det nya stället men Michonne fattar ju att något är fel. Skulle för övrigt vilja se lite mer bakgrundsstory till henne och vad som gjort att hon är så kall. Man får ju det intrycket när Andrea säger att de liksom varit ihop i sju månader också eller något men hon inte vet något om henne. Känns som hon har ett tragiskt förflutet
Citera
2012-11-01, 11:21
Medlem
Overminds avatar
Här har ni vad David tycker själv om rummet med huvudena i och om Milton som jag älskar. Och det blir mer teorier och fakta om zombiesarna ju längre fram vi kommer. Skit najs!

Citera
2012-11-01, 14:58
Medlem
Nermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Efter allt prat om the governor trodde jag att han skulle vara med sin lilla armé inne i fängelset i nåt cellblock (har inte läst serietidningen), vet inte varför jag trodde det dock, var det bara jag?
Förmodligen eftersom Guvernören i trailern säger " We´re going out there and we´re taking back whats ours" Och några sekunder senare får vi höra Rick säga "We´re not giving up this prison, we spilled blod..." Nu visade det ju sig att dessa två repliker var helt oberoende från varandra men manusförfattarna försökte (ganska snyggt) få oss att tro att de hörde ihop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in