2009-08-08, 21:44
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Golf & F1 verkar vara riktigt avancerat. Inte så jättemånga utövare som i fotboll och andra lagsporter. Man måste vara rik(kostar mkt) och talangfull för att lyckas där tror jag.
Citera
2009-08-08, 21:48
Medlem
Vet inte vilken den svåraste sporten är men av allt jag testat är nog golf en av de svåraste kunde inte slå 50 m, Men jag har inte provat så många sporter om jag tänker efter.
Citera
2009-08-08, 21:52
Medlem
Såg någon amerikansk lista där boxning låg högst. Även hockey låg högt (tvåa tror jag). Men de menade nog sporter som kräver mest från utövarna. Krävs ju snabbhet, styrka, teknik, och hjärna i boxning och hockey.

Edit: Källa: http://sports.espn.go.com/espn/page2/sportSkills
Citera
2009-08-08, 21:52
Medlem
rajdolis avatar
typ någon gymnastikgrej lär ju vara svårast. att ens kunna göra själva grejen är ju svårt sen när man kan det kan man försöka att bli bra på det. likaså stavhopp. måste först lära sig hoppa med stav innan man ens kan öva på det om jag har klarat av att uttrycka mig rätt.

men det som jag tror att det är svårst att räknas som "bäst i världen på" är fotboll. överlägsen konkurans. sedan måste man ha tekniken hjärnan fysiken och en hel del tur( i å me konkkuransen)
Citera
2009-08-08, 21:55
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison
Såg någon amerikansk lista där boxning låg högst. Även hockey låg högt (tvåa tror jag). Men de menade nog sporter som kräver mest från utövarna. Krävs ju snabbhet, styrka, teknik, och hjärna i boxning och hockey.

Tänkte också boxning, men frågan TS ställer är ju inte riktigt samma sak som detta.
Citera
2009-08-08, 22:00
Medlem
ClintMcPantss avatar
Hurling ( http://en.wikipedia.org/wiki/Hurling ) är enligt min mening en otroligt svår sport att bli riktigt duktig på. Sporten är både förhållandevis våldsam och fysisk krävande men för att kunna utöva den måste man också kunna kontrollera en boll i luften med hjälp av ett slagträ med en platt rund slagyta, vilket i sig är fruktansvärt krångligt.
Citera
2009-08-09, 00:30
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison

Fel tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
En sport där du ska ha kontroll över en gummibit med hjälp av en klubba medans du står på några milimeters stål ovanpå is och där minst 3 motståndare försöker köra över dig... Det är svårt.
Tror moderatorn är partiskt och enögd här. När han dessutom håller på värsta jävla köpgänget väster om NY Rangers så är det svårt att bry sig om hans åsikt faktisk. Dessutom kommer ni få spö av Gnaget i kvalserien senare i år så knip igen nu om ditt hockeydyrkande...

Citat:
Ursprungligen postat av Zalkman
Nja, kan inte säga att jag håller med ang Curling och Golf....

Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Vafan? först trodde jag ni var ironiska, men när du nämner svåra sporter som gymnastik och simhopp i samband med curling kan jag bara skaka på huvudet
Curling är apenkelt, kräver ingen vidare fysik, inte heller någon vidare precision, och konkurrensen är knappast stenhård....
Ehh... Curling och golf är enkelt? Ok, vi ses vid närmasta curlinghall och golfrange så ska vi se hur stöddiga ni är sen. Satan vad jag är trött på alla jävla Flashbackspajasar och trådwannabees. Lär er något om sport innan ni skriver era inlägg i det här forumet.
Senast redigerad av Ace Ventura 2009-08-09 kl. 00:32.
Citera
2009-08-09, 01:08
Medlem
Zalkmans avatar
Ehh... Curling och golf är enkelt? Ok, vi ses vid närmasta curlinghall och golfrange så ska vi se hur stöddiga ni är sen. Satan vad jag är trött på alla jävla Flashbackspajasar och trådwannabees. Lär er något om sport innan ni skriver era inlägg i det här forumet.[/quote]

Haha, antar att jag kanske förtjänade det där för mitt uttalande ang curling men jag har svårt att se det som världens mest tekniskt avancerade sport...men vad vet jag!?

Golf tror jag verkligen inte är den svåraste sporten heller och kalla mig faan inte okunnig då jag har 10 i hcp och även om jag inte är aktiv längre så är det bara och pma så bestämmer vi tid och plats för å slå lite bollar på nån range i närheten, ok?
Citera
2009-08-09, 02:23
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalkman
Golf tror jag verkligen inte är den svåraste sporten heller och kalla mig faan inte okunnig då jag har 10 i hcp och även om jag inte är aktiv längre så är det bara och pma så bestämmer vi tid och plats för å slå lite bollar på nån range i närheten, ok?
Säkert. Om du har 10 i hcp så är jag Carmen Electra.
Citera
2009-08-09, 02:51
Medlem
Zalkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Säkert. Om du har 10 i hcp så är jag Carmen Electra.

Haha, varför skulle jag inte kunna ha det?

Anyway, sleep tight Carmen daddy is going to bed!
Citera
2009-08-09, 03:32
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Tror moderatorn är partiskt och enögd här. När han dessutom håller på värsta jävla köpgänget väster om NY Rangers så är det svårt att bry sig om hans åsikt faktisk. Dessutom kommer ni få spö av Gnaget i kvalserien senare i år så knip igen nu om ditt hockeydyrkande...

Jag håller inte på LHC...

Sen kanske jag är partisk men fakta kvarstår ju, i hockey så finns det en jävla massa moment som man måste klara av för att kunna spela det på elitnivå.
Bara att göra det i den farten och med spelare som försöker tackla en är svårt, lägg sen till is, skridskor, klubba och puck så är det absolut svårt.

Sen om det är den svåraste.. det ska jag låta vara osagt.
Citera
2009-08-09, 18:25
Medlem
Jo11es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag håller inte på LHC...

Sen kanske jag är partisk men fakta kvarstår ju, i hockey så finns det en jävla massa moment som man måste klara av för att kunna spela det på elitnivå.
Bara att göra det i den farten och med spelare som försöker tackla en är svårt, lägg sen till is, skridskor, klubba och puck så är det absolut svårt.

Sen om det är den svåraste.. det ska jag låta vara osagt.

Håller med om det, en som aldrig har spelat hockey (eller åkt skridskor) kan ju knappt stå på isen, krävs många år för att bli bra på enbart skridskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in