Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Idag lyssnade jag på P3 och programmen som jag lyssnade på innehöll:
Claudia Galli
Henrik Torehammar - Bög
Daniel Lex Ros - Bög
Jonathan Unge - Bög
Mona Masri - Invandrare
Suzanne (Suz) Nafa - Invandrare
Musiken som de spelar håller hög klass jämfört med de andra kanalerna, och toppklass jämfört med de kommersiella kanalerna. Trots det börjar musiken svikta lite på sistone. Men det som gör mig mest förbannad är kvoteringen i SR. Jag har inget emot bögar och invandrare, tvärtom, jag välkomnar dem. Men när programmen lyser igenom av HBT-snack och invandringsrelaterade diskussioner pallar jag fan inte lyssna längre. Henrik Torehammar har nu i fyra-fem-sex... program i rad ägnat minst 10 minuter åt bög-snack. Senast idag var det något om Putin, då de drog en massa paralleller mellan Putin och gubb-bögheten, eller vad de nu sa. Varför ska det vara såhär? Samhället kanske behöver bli mer HBT vänligt men någon måtta får det ju vara. I alla fall jag har tröttnat oerhört på allt tjat om HBT, och jag kan tänka mig att många fler också har det.
Sen vill jag bara säga att det är sorgligt att Skånskan får vara i riksradio, ärligt talat, man hör ju knappt vad de säger.
Vad tycker ni?
Om du blir upprörd av det där så har du inte lyssnat på P3-programmet "Din Gata", där kan vi snacka inkvotering