2009-08-09, 17:21
Medlem
Skrävlarens avatar
Humorprogrammen var mycket bra ett tag (Hassan, Önska och Rally). Efter det gjorde Josefine Uppman också en serie bra program med intervjuer. Nu verkar det bara vara skräp på P3.
Citera
2009-08-12, 22:08
Medlem
Morgonpasset sommar är ju för jävla roligt. Och Jonatan Unge är ett av de bättre inslagen, och inte heller homosexuell. Henrik Torehammar har växt en del även om jag tycker att det har vart mycket HBT-snack. Han har ändå någon skön självdistans blandat med en hög arrogans och självgodhet, rolig kombination. Emmy Rasper som tog över några veckor var dock bland det tråkigaste jag hört. Bästa programmet får man väl dock säga att Christer är, det är radioformat på Seinfeld. Handlar om ingenting men ändå allt.
Citera
2009-08-13, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Det är ju faktiskt helt otroligt att du tror du är fyndig när du stup i kvarten skriver sånt där trams. Alla förstår att du försöker placera (i det här fallet) skåningar i blattarnas sits, och på det sättet talanglöst gnälla på gnällare. Din dryga tönt, så gör du ju hela tiden.

Mvh

Har aldrig sett ett märkligare inlägg...vafan pratar du om din insnöade skogsnisse?
Citera
2009-08-13, 09:59
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cseh
Morgonpasset sommar är ju för jävla roligt. Och Jonatan Unge är ett av de bättre inslagen, och inte heller homosexuell. Henrik Torehammar har växt en del även om jag tycker att det har vart mycket HBT-snack. Han har ändå någon skön självdistans blandat med en hög arrogans och självgodhet, rolig kombination. Emmy Rasper som tog över några veckor var dock bland det tråkigaste jag hört. Bästa programmet får man väl dock säga att Christer är, det är radioformat på Seinfeld. Handlar om ingenting men ändå allt.

Jag har för mig att jag hört han säga flera gånger att han är homosexuell. Kan dock ha fel.
Citera
2009-08-13, 10:02
Medlem
Hellreckords85s avatar
radio är förbi nu, vi måste bara inse det!
Citera
2009-08-13, 10:03
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellreckords85
radio är förbi nu, vi måste bara inse det!https://static.flashback.info/img/smilies2/sad44.gif

Du menar att kanalerna gått ner sig eller att antalet som lyssnar faktiskt minskar? Skulle gärna vilja ha någon källa på det.
Citera
2009-08-13, 10:09
Medlem
Hellreckords85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Du menar att kanalerna gått ner sig eller att antalet som lyssnar faktiskt minskar? Skulle gärna vilja ha någon källa på det.

http://www.journalisten.se/artikel/5...appar-lyssnare
Citera
2009-08-13, 10:10
Medlem
Hellreckords85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellreckords85
http://www.journalisten.se/artikel/5...appar-lyssnare

Började redan (2003)
Citera
2009-08-13, 12:56
Medlem
Svampfests avatar
Jag höll på att kasta min radio jag hade med mig ut i gräset i förrgår i sjön när jag lyssnade på P3. Det var nåt krafs om folks bästa hångelminnen och efter den tredje flatan en snubbe som inte uttalat sa villket kön han hånglade med så gnisslade jag tänder av vredesmod.

Jag blev tvungen att gå och göra en egen personlig liten mansrevolt så jag gick och högg ved.
Citera
2009-08-15, 16:58
Medlem
Tror bestämt att Unge är Bi men det är inte en framträdande del av hans radioidentitet = hans varumärke. Han klarar sig bra ändå med skärpa, närvaro och (viktigt nog i radio) en bra röst. Hans små kåserier har fått mig att le mer än en gång. Jämför med Torehammar, hans identitet är just att prata som en karikatyr på en homosexuell man och med ett barnsligt "luften-är-fri"-resonemang vinkla precis ALLT ur ett HBT-perspektiv bara för att han kan. Det är helt enkelt hans identitet. Hur många tror att han har talang och färdighet nog till en radiokarriär utan att bygga den på sin homosexualitet? Nä precis.

Hur ska man tolka att P3 slänger ut sin "tjicka"-jingel till förmån för en dålig mobilsignal? Jag är ingen expert på varumärken men det känns varken fräscht eller genomtänkt. Någon på kanalen kanske var skyldig Anders Wendin en tjänst?
Citera
2009-08-28, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Idag lyssnade jag på P3 och programmen som jag lyssnade på innehöll:

Claudia Galli

Henrik Torehammar - Bög
Daniel Lex Ros - Bög
Jonathan Unge - Bög

Mona Masri - Invandrare
Suzanne (Suz) Nafa - Invandrare

Musiken som de spelar håller hög klass jämfört med de andra kanalerna, och toppklass jämfört med de kommersiella kanalerna. Trots det börjar musiken svikta lite på sistone. Men det som gör mig mest förbannad är kvoteringen i SR. Jag har inget emot bögar och invandrare, tvärtom, jag välkomnar dem. Men när programmen lyser igenom av HBT-snack och invandringsrelaterade diskussioner pallar jag fan inte lyssna längre. Henrik Torehammar har nu i fyra-fem-sex... program i rad ägnat minst 10 minuter åt bög-snack. Senast idag var det något om Putin, då de drog en massa paralleller mellan Putin och gubb-bögheten, eller vad de nu sa. Varför ska det vara såhär? Samhället kanske behöver bli mer HBT vänligt men någon måtta får det ju vara. I alla fall jag har tröttnat oerhört på allt tjat om HBT, och jag kan tänka mig att många fler också har det.

Sen vill jag bara säga att det är sorgligt att Skånskan får vara i riksradio, ärligt talat, man hör ju knappt vad de säger.

Vad tycker ni?

Om du blir upprörd av det där så har du inte lyssnat på P3-programmet "Din Gata", där kan vi snacka inkvotering
Citera
2009-08-28, 01:54
Medlem
Jag har också diskuterat detta fenomen med mina närmaste den senaste tiden (att HBT-rörelsen hela tiden måste hävda sig). jag vet att det är just radio vi pratar om men detta är ju en tydlig trend överlag nu förtiden. jag har absolut inget emot varken homosexuella eller invandrare men när man måste desperat klamra sig fast vid att man är en "subkultur" (prideparader osv) samtidigt som man står och skriker om att gemene man är okunniga och inte förstår att det inte är hat det handlar om utan att vanliga "svenssons" bara är så sjukt trötta på att få deras livsstil nedtryckta i halsen till morgonkaffet, middagen och på nyheterna (HBT-rörelsen nu alltså, inte invandrarna). det är synd att det ska vara såhär för så länge dom inte accepterar sig själv så kommer resten av samhället fortsätta se hbt människor som något "avikande".
det känns bara så otroligt främmande för mig att leva genom sin sexualitet som så många homosexuella verkar göra. Och det tror jag är anledningen till att det är så mkt prat om just "bögeri" av homosexuella i media. Dom är inte mer än sin sexuallitet. Synd för många är nog bakom sin bögighet bra och intressanta människor, det kommer inte fram bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in