2009-08-09, 13:29
Medlem
Tvåhörnings avatar
Håller till fullo med er andra.

Jag försöker att vara så öppensinnad som det bara är möjligt att vara. När det i var och varannat program skall tjafsas om HBT-vinklar, Queer-perspektiv osv osv, då blir jag alldeles matt.
Ja, det finns bögar och lebbor. Ja, vissa karlar klär sig i kvinnokläder. Nej, man behöver inte ta upp detta minst en gång i timmen.

Helst av allt bör man vara homosexuell, vegetarian, ekologiskt klimatsmart och vara på väg ut i världen som någon volontär.
Nåde dig om du är heterosexuell, lyssnar på Basshunter, är 19 år, snusar och kör Volvo till ditt industrijobb. En övervägande stor del av den svenska ungdomen ser trots allt ut så - såväl manlig som kvinnlig.

Håller med om att lite nya grepp behövs. Vad sägs om en HETEROSEXUELL person som ständigt tjatar om sin könsdrift? Kommenterar tjejers klädsel?
Nej just det, kränkande.
Att vara "normal" är numer kräknande. Skäms på mig som är en vit heterosexuell man.

Dialekterna har jag inte så mycket emot. Hade gärna haft lite gotlänningar, norrlänningar och annat. Skånska talar jag ju själv lyckligtvis, så det berör mig inte.

Eftersom SVERIGES Radio skall täcka hela landet vore det ju trevligt om hela landet kunde få känna sig delaktigt.
Så är det inte idag.
Som någon tidigare nämnde ser man en tydlig likformighet. Detta har drivit även mig att byta kanal, nu är P1 mitt givna val i radiolyssnandet.
Citera
2009-08-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cipriani
I en klass för sig:
P3 soul (Mats Nileskär äger!)

+1

Den mannen är helt enorm.

Gillar dialektpsykosen på P3 med fokus på syd och norr, Mammas nya kille och Pang Prego är dessutom bland de roligare programmen. Om man gillar trams.
Citera
2009-08-09, 13:35
Medlem
Tvåhörnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glwrms
+1

Den mannen är helt enorm.

Gillar dialektpsykosen på P3 med fokus på syd och norr, Mammas nya kille och Pang Prego är dessutom bland de roligare programmen. Om man gillar trams.

Mammas Nya Kille har ju åtminstone LITE finess, Pang Prego är däremot någon form av auditvt kräkmedel. Omöjligt att lyssna på tycker jag.

Nileskär är en liten gud i sig själv.
Citera
2009-08-09, 14:44
Medlem
BRZMs avatar
Grejen med att ständigt ta upp homofrågor är bara för löjlig. Det är ju sådant som gör folk förbannade. Att bögar och lebbor försöker vara märkvärdiga. Eller utmärker sig, rättare sagt. Man får ju inte glömma bort att bögar och lebbor finns i djurriket också.

Om det inte vore för religionen tror jag att bög/lebbhat inte skulle vara lika utbrett.
Citera
2009-08-09, 15:16
Bannlyst
Är inte radion i överlag väldigt mycket 1900-tal?

Jag kan inte själv bestämma vilka låtar jag ska lyssna på och när (som man kan med en cd/mp3 spelare) och de sk "debatterna" är ju uppgjorda på förhand, på det sättet att det är programledaren som bestämmer vad som ska sägas och hur.

Så vilken funktion fyller den egentligen?
Trafikinformation? Ligger i GPS-en

Lyssna på dryga människor som pratar om analblekning?
Ja då kanske..
Citera
2009-08-09, 15:19
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Är inte radion i överlag väldigt mycket 1900-tal?

Jag kan inte själv bestämma vilka låtar jag ska lyssna på och när (som man kan med en cd/mp3 spelare) och de sk "debatterna" är ju uppgjorda på förhand, på det sättet att det är programledaren som bestämmer vad som ska sägas och hur.

Så vilken funktion fyller den egentligen?
Trafikinformation? Ligger i GPS-en

Lyssna på dryga människor som pratar om analblekning?
Ja då kanske..

Det roliga med P3 är när Morgan sitter och pratar och när det är något tema som folk ska ringa in och berätta om. Exempelvis "det sämsta jobbet" man kan ha... Dåligt exempel men ändå.
Citera
2009-08-09, 15:58
Medlem
Alexander857s avatar
Denna bloggtext tycker jag säger det mesta klockrent om P3:s förfall.
http://www.rappareisamverkan.se/blog/FarskaPrinzen/76

Citera
2009-08-09, 16:11
Medlem
Lantbruks avatar
"SUUUUUZZZ" - känner ni igen det ?

Personligen tycker jag det är harmlöst och lite löjligt, blir inte särskilt förbannad.

Dock ganska så signifikant över hur samhället ser ut. Ord som "heteronormativitet", "genusperspektiv" och "vi och de" är nog några av icke-svenskarnas och bögarnas favoritord på P3-redaktionen. M.a.o. klassisk kulturmarxism.

Mvh
Senast redigerad av Lantbruk 2009-08-09 kl. 16:15.
Citera
2009-08-09, 16:18
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Jag håller med. Känns som det ska kvoteras in skåningar i varenda jävla radio- och tv-kanal numera. Man hör fan inte vad de säger och så fort de får chansen så ska det bräkas och kraxas på bred skånska om äckliga spettekakor och öresundsregionen. Hela tiden får man den där skåneagendan nedtryckt i halsen på sig. Fy fan..

Det är ju faktiskt helt otroligt att du tror du är fyndig när du stup i kvarten skriver sånt där trams. Alla förstår att du försöker placera (i det här fallet) skåningar i blattarnas sits, och på det sättet talanglöst gnälla på gnällare. Din dryga tönt, så gör du ju hela tiden.

Mvh
Senast redigerad av Lantbruk 2009-08-09 kl. 16:21.
Citera
2009-08-09, 16:26
Medlem
HC47s avatar
Håller med TS. Jag har faktiskt diskuterat detta med folk en hel del senaste tiden (ang. att homosexuella etc. måste hävda sig osv). Det är ju dem själva som marginaliserar sig i samhället. De gnäller om att de ses som "vanligt" folk men samt. så verkar de ju vilja bli en positivt särbehandlad minoritet.
Citera
2009-08-09, 16:45
Medlem
Inte ens den enda P3-produktionen som är värd att lyssna på fick vara ifred, förra året skulle det snackas om "Queera skuggor", "Myten om mödomshinnan" och annat dravel i annars utmärkta P3-dokumentär. Jag blir upprörd.
För ett hälsosamt lyssnande av statsradion rekommenderar jag pod-sändningarna, då kan man med nära nog till 100% undvika bögerier och religionspropaganda.
Citera
2009-08-09, 17:00
Medlem
intemartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Kan ju inte annat än hålla med, kvalitén har sjunkit dramatiskt bara det senaste året. Det finns fortfarande bra program men dom blir nu mer och mer sällsynta och numera går jag nästan enbart in och lyssnar på just dessa via hemsidan i efterhand.

P3 har numera nått den nivå som z-tv hadde innan dom gick ner sig totalt. Mest skit men fortfarande med små guldkorn här och där. Det verkar vara samma typ av människor som styr P3 som styrde z-tv i slutet på 90-talet många som verkar få göra sina egna program helt utan inputt från någon annan och allt sänds med hull och hår utan att någon verkar tänka tankarna "Är det här bra? Håller det här hög kvalité. Är det här vad målgruppen vill ha?"

Kan det vara så att P3 inte längre producerar så mycket själv utan mest köper in från externa produktionsbolag?

Det absolut sämsta bottennappet måste ju vara ärligt talat jag trodde att programet var en parodi på ett progam först. Vem fan kan på fullt allvar tycka att det är roligt, vem är chefen som sagt "det här är bra det kör vi med", är gästerna på riktigt eller är det någon som imiterar dom? Hur fan kan man ställa upp på ett sånt förnedrande dåligt koncept? Finns det ingen jävla producent eller mellanchef som kan säga "stop det här är faktiskt inte bra?"

Nån jävla chef med kvalitéts ansvar måste väl finnas, om inte skaffa en omedelbart. Om det redan finns är denna uppenbarligen trasig, skaffa en ny!!Jag skulle gladeligen kunna ställa upp själv för att rädda P3.

Suck jag som var på bra humör innan jag hittade den här tråden, nu känner jag att jag bara är arg och upprörd, hur ska jag kunna sova nu? P3 nu har ni har till och med förstört min nattsömn

Och aldrig har väl "rant-smilyn" passat bättre...

"Lilla Al fadji" ja det måste vara det sämsta skit jag hört trodde faktiskt att det var en parodi men icke sa nicke, det är nån retard som pratar om blattar hit och blattar dit, som inte har nåt roligt att säga utan bara har en retarderad dialekt som låter roligt ibland, *suck*

de har ju noll koll, hörde när han hadde med Anuset Ken ring i hans program då pratade de om hur gansta han var och vilken fett bil ken ring hadde (dodge charger v6) och hur dumma snutar var, i programet körde de ute i trafiken och ken ring körde *hallå ken ring har inget körkort!!!!* va fan kollar de inte ens upp sånt.

P3 sucks

ljuva minnen till Rally på 90talet som man lyssnade på med iver när man gjorde lumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in