Håller till fullo med er andra.
Jag försöker att vara så öppensinnad som det bara är möjligt att vara. När det i var och varannat program skall tjafsas om HBT-vinklar, Queer-perspektiv osv osv, då blir jag alldeles matt.
Ja, det finns bögar och lebbor. Ja, vissa karlar klär sig i kvinnokläder. Nej, man behöver inte ta upp detta minst en gång i timmen.
Helst av allt bör man vara homosexuell, vegetarian, ekologiskt klimatsmart och vara på väg ut i världen som någon volontär.
Nåde dig om du är heterosexuell, lyssnar på Basshunter, är 19 år, snusar och kör Volvo till ditt industrijobb. En övervägande stor del av den svenska ungdomen ser trots allt ut så - såväl manlig som kvinnlig.
Håller med om att lite nya grepp behövs. Vad sägs om en HETEROSEXUELL person som ständigt tjatar om sin könsdrift? Kommenterar tjejers klädsel?
Nej just det, kränkande.
Att vara "normal" är numer kräknande. Skäms på mig som är en vit heterosexuell man.
Dialekterna har jag inte så mycket emot. Hade gärna haft lite gotlänningar, norrlänningar och annat. Skånska talar jag ju själv lyckligtvis, så det berör mig inte.
Eftersom SVERIGES Radio skall täcka hela landet vore det ju trevligt om hela landet kunde få känna sig delaktigt.
Så är det inte idag.
Som någon tidigare nämnde ser man en tydlig likformighet. Detta har drivit även mig att byta kanal, nu är P1 mitt givna val i radiolyssnandet.