Citat:
Ursprungligen postat av IdiAmin
En varm känsla av att hålla med sprider sig i kroppen när jag läser att det finns fler som uppfattat tillståndet på P3 som milt sagt bekymmersamt. Kan bara säga samma sak som alla tidigare; jag har inget emot HBT-personer eller andra minoriteter, men P3 som det är nu är en parodi. Växlar över ibland från P1 och hamnar mitt i en paneldiskussion där INGEN har en aning om vad de pratar om, men varför låta en sådan petitess förhindra ett samtal i radio? Sedan: Konsensus. Alla är jättefina och bra. Och homosexuella. Särskilt personer som inte riktigt vet vilket kön de har (fysiskt eller psykiskt) är jättefina.
Alltså, P3 har alltid varit lite pretto och tramsigt, och jag har väl blivit äldre, men nu är finessen borta och den enda röda tråd jag hittar är att förmedla homosexuella mediapersoners sexualvanor med nasal stämma och överträffa varandra i omvärldsokunskap. (Jag har lyssnat på P3 sedan veckas vax i vox var en vanlig jingel ungefär, men sedan "så funkar det" och "wallraff" la ner har jag inte riktigt känt att humorn varit i samklang med min, med undantag för MNK.)
Skulle faktiskt vara kul att hitta någon som säger sig gilla de här programmen. Jag har hittills inte hittat en enda. Så frågan är väl till vilka de vänder sig, och varför man måste rikta olika program mot könstillhörighet och etnicitet? Äh, det är så förvirrat och dumt att jag bara arbetar upp min irritation, bäst att bara låta bli att lyssna på skiten. Hoppas bara att någon med någon form av inflytande läser de bloggar och trådar som berör P3 och har vett att göra om innan det är för sent.
Iakttagelse nummer två är att det var länge sedan jag såg en sådan samstämmighet på flashback.
För övrigt anser jag att Henrik Torehammar är ett spån.
Du lyckades med bravur sprida den varma känslan vidare. Jag är inte ensam, förstår jag nu. Av någon anledning känns det nödvändigt att påpeka att jag är vän av allas rätt att vara vem de nu känner att de är, lätt annars att förringas till någon sorts böghatare som inte förstår bättre.
Men så är inte fallet, det är inte bara böghatarna som har Torehammar långt ner i halsen utan även värnare av HBTQ-personers vara - och inte bara för att han låter så jävla enerverande. Lite därför.
Det fetstilade fick mig att skratta gott, fantastiskt träffsäkert!
(hittade tråden efter att jag skrivit en rad och uttryckt min avsky för Henkes prestation i etern)