2012-12-16, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn

Lagro – Vad GLAD jag blir
att det första du har i tankarna så där på morgonkvisten är mitt välbefinnande -- även efter mitt jordeliv. Att inte få komma i igenom pärleporten. Tack Lagro för att du vill mig väl! Hoppas att jag kan skingra ditt mörker med mitt ljus, medan jag lever!

Undrar bara lite försynt -- varför Grandioso skulle kontakta självaste Sankte Per för min skull?
Visst -- Grandioso är en underbar riddersman. Men jag har flera än han -- tror jag -- som vill försvara mig -- både manliga och kvinnliga riddare. Plus att jag kan svara för mig själv också. Du är bara så söt i din iver att försvara dig. Nix allihopa --- Lagro hotar mig inte. Han vill mig väl som sagt, eller hur??.

Vet du en sak, Lagro? Jag har i Jesu namn bundit Lindas mördare vid jorden. Man får förbanna i Jesu namn. Det står i bibeln: ”Allt vad ni binder på jorden skall vara bundet i himlen, och allt vad ni löser på jorden skall vara löst i himlen” (Matt 18:18). Det betyder att den som mördat Linda – INTE – har en ringaste chans att komma in genom pärleporten den dagen det blir aktuellt. Om jag inte löser honom alltså.

Är Mats oskyldig, som du säger – då behöver du inte vara orolig. Är Mats däremot skyldig, så hoppas jag att han ändrar sig – bekänner sin synd, berättar sanningen och ber om förlåtelse. Det är det enda som kan rädda honom. OM Mats vill till himmelen förstås. Han kanske fryser ända in i märg och ben och vill till varmare breddgrader. Det är upp till honom - som det heter nu för tiden.

Du får gärna drömma om mig på natten också – inte bara tänka på dagen, Lagro! Kram!

Klarsyn!
Just nu är jag inte helt fri från påverkan av alkoholhaltiga drycker (lyckligtvis de enda droger jag unnar mig - vissa piller ska annars vara svåra att spåra - har jag hört), men du är en mycket god människa som jag unnar allt gott!

Jag tror inte sankte Per skulle ha några större problem med mig, men det finns ett antal lögnare från Lottefors som troligen skulle få beskedet "cirkulera tills din hjärna har frisknat till - sådana virrpannor som du kan jag inte släppa in".

En fråga som jag ställer mig är: Vem har kortast stubin egentligen, Mats eller Lars? Med andra ord - vem hinner först ta den andra av daga? En konfrontation är oundviklig inom en snar framtid efter Grandiosos samtal med Lars. Tur att jag slipper att vara närvarande och se eländet. Det kan bli blodigt. Jag ber en stilla bön för Britt-Maries själ så här i vinternatten!

Ha det verkligt bra nu alla "mothuggare" på tråden - jag uppskattar er nästan lika mycket som den godhjärtade Klarsyn gör. Vi älskar dig och unnar dig och resten av familjen Chen ett avslut, Klarsyn!
Citera
2012-12-16, 05:12
Medlem
Om Mats Alm inte hittar nån ny brud på nätet el. via sfi, då återstår väll bara Fam. Alm...?!!
Kan undra om Mats tar syskonen el. föräldrarna först?
Arvet hägrar & nog borde Mats få unna sig lite efter denna tråkiga tid.
Kanske därför Mats fått flytta & kanske VÅGAR dom inte ha Mats till bords i jul?!

Mats är inte en iskall jäkel. Då hade han nog gjort sig av med kropppen noggrannare & så hade det varit bra med det. Detta känns som en irrhjärna,mytoman,avsaknad av empati samt klent begåvad. En oberäknelig,känslokall dåre alltså!!!
Så jag förstår om familjen Alm inte vill somna i Mats närvaro. Att inte veta om man vaknar upp i denna världen, kan strerssa å fått även familjen att börja frukta Monster Mats....

Vad var syftet med att Mats fortsatte att åkte på alibi rundtur ENSAM efter förövat dåd? Iof så hade han kontakt med polaren via telefon, så det KÄNDES nog som OM Mats hade sällskap....

Klyschan; Osmart=Säker & Smart= Osäker verkar gälla här.
Mats tror att han helt säkert kan räkna ut & att han kan ljuga ihop något som alla ska tro är sant!
Men dom smarta ÄR osäkra på Mats hiskliga historier....
Citera
2012-12-16, 05:44
Medlem
Grandiosos avatar
Ett jagat byte...

Citat:
Pank vet jag inte om han är. Han har ett pris på sitt huvud. Jag har hört att han har ett pris på sitt huvud. Orsaken till att jag går ut med uppgiften om ett pris på Alms huvud är att jag hört det i den "undre världen". Kan inte nämna närmare detaljer. Rättare sagt jag vet inte närmare vilka personer det är. Eventuellt att östeuropéer har lagt en belöning till den som genom bevis får Alm att försvinna. Det finns troligen stora pengar i affären. Knarkpengar och människosmuggling har jag hört som den bidragande orsaken till att priset är högt satt. För närmare information PM.

https://www.flashback.org/sp32184502
https://www.flashback.org/t1413080p15
Senast redigerad av Grandioso 2012-12-16 kl. 05:49.
Citera
2012-12-16, 08:18
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrauliker
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12003400.ab

En intressant artikel väl värd att påminna om!

Snabb i vändningarna är han, desperadon Mats Alm:

Och här har vi - med tanke på hur Mats Alm lämnade Linda i skogen - en bisarrt tragikomisk formulering:

Och en skvätt av den fege Mats Alm, som inte vågar tala klarspråk utan som via mail meddelar att han vill skiljas!

Lyckligtvis klarade sig Victoria undan galningen från Lottefors:

Skådespelet i samband med vigseln med Victoria tycks ha varit snarlikt det som dokumenterats inför det av Mats Alm bryskt avvisade bröllopet med Linda Chen:

Man kan skönja några bilder i artikeln. En fåraktigt leende Mats Alm, senare dömd för griftefridsbrott, står intill sin kvinna som den här gången lyckligtvis överlevde.

Så i fyra månader var MördarMats i Peru år 2000. Vad jobbade Mats med då? Jag menar, vem får 4 månaders semester? Om han inte arbetade, vem ombesörjde resan och var Mördar/Likskändar Mats karl nog att betala för sig själv när han väl var i Peru? Nej, V fick nog betala för Mats... Mats är inte väl inte känd för att stå på egna ben.... Kanske var det den dåvarande eventuella arbetsgivaren som betalade för den resan, om än omedvetet?
Citera
2012-12-16, 15:54
Medlem
upsteppers avatar
Du Lagro, får använda samma ord om dej som Lars Alm sa om sin son Mats:
-Så jävla inkompetent dum.

Finns ingen som helst substans i dina påståenden, tvärsom.

Mats Alm har av Tingsrätten befunnits skyldig till att ha med Linda Chens död att göra.

Mats Alm dömdes till 18 månaders fängelse, han överklagade inte domen.
Citera
2012-12-16, 16:07
Medlem
Erik1974s avatar
Du är väldigt selektiv i det du lyfter fram från den kvinnans vittnesmål. Det är ganska tydligt i förhöret att kvinnan inte alls längre ser likheter, mer än att hon var vitklädd. Hon talar om att hon hade glittrigt diadem, samt glitter på skorna - det hade inte Linda.

Vidare är platsen på vart hon observerades intressant. Det finns ingen anledning i världen att hon skulle gå på höger sida på Gruvgatan om hon skulle ner till stan, hon borde inte gått på Gruvgatan över huvud taget! Det är liksom helt fel håll! Stigaregatan borde hon ha gått.

Edit: Tar tillbaka lite av det jag skrev precis. Hon kunde visst tagit Gruvgatan om hon t.ex. skulle till Harrys, dock ALDRIG på höger sida om vägen. Det vanliga är dock att man tar Stigaregatan förbi Dalarnas Museum ner till stan.
Senast redigerad av Erik1974 2012-12-16 kl. 16:16.
Citera
2012-12-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Linda går bevisligen efter Gruvgatan 21.45 kvällen hon försvann.
Detta postades för bara några sidor sedan:
Citat:
På Gruvgatans högra sida gick där på trottoaren med fasta och bestämda steg, på skyhöga klackar, (nästan 2 dm ) en tjej med asiatiskt utseende. Hon kunde vara kines, thailändska eller något liknande.

Bilder på när Linda går in på City-Gross förevisas ***, bilderna inskannade i DUR.

Kvinnan som är på bilderna är kraftigare än kvinnan *** såg på Gruvgatan. häcken/rumpan ser bredare ut.

Kvinnan som *** såg var som *** minns spädare och *** tycker inte att bilderna stämmer alls med kroppskonstilationen mer än att längden kan stämma. Även ansiktsformen är rundare på kvinnan på bilderna än vad *** kommer ihåg att kvinnan på Gruvgatan såg ut.

Med detta vittnesmål tycker du Lagro att det är bevisat att det var Linda Chen? Ett vittne som däremot känner igen Mats Alm på bussen sedan MA jobbade på Combigrillen är dock enligt Lagro inte trovärdigt. Du inser väl själv att det blir fjantigt?

Du hävdar att griftefridsdomen mot Mats Alm bygger på antaganden och sedan kommer du själv med teorier som är så fyllda med antaganden och fantasier att det blivit komedi om det inte rört något så pass tragiskt.
Citera
2012-12-16, 16:23
Medlem
Nihilists avatar
Ursprungligen postat av Lagro
Jag kan förstå ni är desperata på det här forumet, därför jag har lagt fram material som bevisar Linda gick efter Gruvgatan in mot stan ca 21.45 den kvällen hon försvann. Genom att Linda gick på Gruvgatan in mot stan den tiden bevisar det att MA hade ingenting med hennes död att göra.
Eftersom bevismaterialet är så starkt att det på inga villkor kan ifrågasättas, blir det här mycket besvärande för er, som haft en fanatisk tro, om att MA är gärningsmannen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihilist
Det är ett inlägg Lagro inte kommer att svara på.

Lagro, varför tar du inte upp detta med polisen eller Peter Ahltin? Om du nu bevisat detta så borde det inte vara några problem att fria Mats från hela världens misstankar/övertygelse att Mats Alm mördade Linda?

Ska du svara Lagro?
Citera
2012-12-16, 17:01
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är föga meningsfullt att du klargör dessa saker för dåren Lagro för han lyssnar
ändå inte. Det spelar absolut ingen roll hur all smörjan han kommer med slås i bitar.
Karljäveln är svårt mentalsjuk och bör omhändertas redan denna dag som är.

Kan det vara så att Lars Alm insåg att Mats Alm var psykiskt sjuk och därför
utbildade sej inom vården istället för att fortsätta meka med bilar?

Lagro verkar ha någon liknande diagnos som Mats Alm har. Ett omhändertagande
innebär inte att patienten isoleras från internet, mobiltelefon och dator har många
inom sluten psykiatrisk vård.

Beklämmande att inse hur eftersatt psykvården är i Sverige idag.
Citera
2012-12-16, 17:06
Medlem
[quote=Lagro]

Citat:
När man ser till ovan uppgifter bevisar det att Mats Alm hade ingenting med Lindas död att göra. Linda går bevisligen efter Gruvgatan 21.45 kvällen hon försvann.

Nej, det är definitivt inte bevisat att det var Linda som sågs. Tvärtom, tyder ju allt på att det inte var Linda.

Citat:
Den här kopplingen med Gruvgatan, kombibilen och biljettbeställningen, bevisar att det var mycket sannolikt Linda som åkte med kombibilen 23.15 kvällen hon försvann och sannolikt blev mördad i den.

Den enda kopplingen mellan dessa dina falsarier är ditt eget önsketänkande och dina fantasier. Det håller, som redan konstaterats, inte i rätten.

Citat:
Jag anser hon skulle inte ha stigit in i kombibilen och satt sig i baksätet om hon inte kände personerna väl, som satt i bilen och troligen var det en kvinna som satt i baksätet, i framsätena borde det ha suttit två personer.

Enligt Mats hade Linda sagt att hon skulle ut och träffa en bekant. Enligt Mats gick Linda ut kl. 22.00. Det borde enligt din fantasibyggda teori betyda att vittnets iakttagelse kl 21.45 är helt fel. Det borde också betyda att polisen skulle ha kunnat kartlägga hela Lindas nätverk och spårat upp "de skyldiga", (vilket polisen också verkar ha gjort, fast inte på sätt som du önskar).

Citat:
Mordet skette logiskt sett i baksätet och troligen genom strypning, sedan lyftes kroppen ur bilen och placerades där den sedmera hittades och det är också griftefridsbrottet.[...]

Din känsla för logik och sannolikhetslära är inte av denna värld.
Citera
2012-12-16, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
]Kan det vara så att Lars Alm insåg att Mats Alm var psykiskt sjuk och därför
utbildade sej inom vården istället för att fortsätta meka med bilar?
Så tror jag absolut inte att det förhåller sig. Lars Georg Alm & Mats Georg Alm har samma gener av naturliga skäl. I det här specifika fallet så är jag övertygad om att någon som helst självinsikt eller sjukdomsinsikt är obefintlig.
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Lagro verkar ha någon liknande diagnos som Mats Alm har. Ett omhändertagande
innebär inte att patienten isoleras från internet, mobiltelefon och dator har många
inom sluten psykiatrisk vård.

Beklämmande att inse hur eftersatt psykvården är i Sverige idag.
Detta är en helt annan diskussion.
Citera
2012-12-16, 17:48
Medlem
mercys avatar
Denna Lagros tystnad kan vi hoppas beror på Grandiosos telsamtal till Lars Alm.
Tack Grandioso riddaren! Det är så tröttsamt att bara läsa samma omtugg från Lagro, omtugg som dessutom är så verklighetsfrånvända att det känns meningslöst att diskutera med en så galen person. Lagro kanske blivit uppläxad av Lars Alm eller kanske fått tvångströja om han är inlagd på den klinik där Lars arbetar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in