2012-12-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansEric
Så rätt man hade!

Släktens svarta får, strulpellen, tjuven, sol-o-våraren, likskändaren Mats Alm var den som mördade Linda.

Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
I så fall borde han blivit fälld för det han var misstänkt och åtalad för, nämligen vållande till Lindas död.

Svarta fåret, strulpellen, tjuven och bedragaren, är den som är ansvarig för Linda Chens död. Det kan man inte ifrågasätta. Det finns inga tvivel om detta.
Där rök ditt sista hopp Lagro. Måste kännas som att äta igelkott.
Citera
2012-12-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Så i fyra månader var MördarMats i Peru år 2000. Vad jobbade Mats med då? Jag menar, vem får 4 månaders semester? Om han inte arbetade, vem ombesörjde resan och var Mördar/Likskändar Mats karl nog att betala för sig själv när han väl var i Peru? Nej, V fick nog betala för Mats... Mats är inte väl inte känd för att stå på egna ben.... Kanske var det den dåvarande eventuella arbetsgivaren som betalade för den resan, om än omedvetet?

Kanske det. Extrainkomsterna från korvmojjen var ju till för behövande i Peru. Mats Alm var väl i hög grad en av aspiranterna under sin vistelse i Peru.
Citera
2012-12-16, 19:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Kanske det. Extrainkomsterna från korvmojjen var ju till för behövande i Peru. Mats Alm var väl i hög grad en av aspiranterna under sin vistelse i Peru.

Inte omöjligt alls. LAGRO har säkert en bra förklaring.

Klarsyn: Jag har följt tråden länge men har inte skrivit i den. Jag kan inte med ord säga hur ledsen jag är för din skull och för din smärta du känner. All heder till dig som orkar prata om det här på forumet och som är saklig.

Varm kram till dig
Citera
2012-12-16, 19:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
För att ta det folkligt och enkelt. Anta att farbror doktorn kommer fram till att Mats Alm är tokig och att tingsrätten därför väljer att följa den medicinska sakkunskapens rekommendationer och i stället för att döma honom till femton månaders fängelse, som han så dags redan har avtjänat, i stället överlämnar honom till sluten rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Bland folk som inte vet vad de pratar om brukar en sådan dom uppfattas som rena storvinsten på lotto, vilket torde vara ett av de mest betydande missförstånd som finns om hur vår rättsapparat fungerar.

Det finns också åtskilliga som kan vittna om den saken. Personer som "vårdats" i mer än tio år, och i enstaka fall livet ut, för brott som normalt skulle ha renderat dem någon eller några månaders fängelse. Det finns också en betydande risk för att just en sådan som Mats Alm kan hamna i den kategorin. För formellt lagda jurister fungerar nämligen den här möjligheten ibland som en nödutgång när de upptäcker att det är omöjligt att döma en person på juridiska grunder samtidigt som de på ett rent personligt plan är övertygade om hans skuld. Ett sätt att döva sitt eget samvete, helt enkelt. Det innebär i så fall att han kan bli sittande på en sluten vårdavdelning i åratal tillsammans med en samling medfångar som till skillnad från honom är tokiga på riktigt.

Dessutom under sociala och materiella betingelser som får bunkeravdelningarna på våra fängelser att framstå som ganska trivsamma ställen, där man på dagtid ägnar sig åt traditionellt manligt umgänge. Som att snacka skit, lyfta skrot, spela kort för att efter klockan sju på kvällen ägna sig åt att "ruska tupp", så fort plitarna slagit igen dörren till den egna cellen och man övergått från att "förvaras i gemenskap" till att "utvecklas i enskildhet", som man för inte så många år sedan beskrev saken i ett närmast panegyriskt betänkande om den svenska kriminalvården och alla dess förtjänster.

Låt vara att de exempel man valde var andra än de ovan nämnda.
Så tänk på vad du säger Mats Alm när du om drygt en vecka träffar den första i en lång rad av vitrockar som inte är lika formellt lagda som de jurister som du mött i tingsrätten i Falun. Passa dig till exempel noga för att börja fabla om att okända kineser sövt ner dig och under tre dygn förvarat dig i bakluckan på sin bil. Sådana patienter älskar de nämligen och har de väl fattat tycke för dig kommer de aldrig att släppa taget. Och om du inte tror mig kan du ju fråga Thomas Quick som redan sitter på "dårhuset i Säter". Inspärrad enbart på grund av sina egna fantasier av samma doktorer som snart kommer att börja rota runt i ditt eget huvud.

© Leif GW Persson

http://www.leifgwpersson.se/29maj10.html
Citera
2012-12-16, 22:00
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mallgan88
Klarsyn!
Ha det verkligt bra nu alla "mothuggare" på tråden - jag uppskattar er nästan lika mycket som den godhjärtade Klarsyn gör. Vi älskar dig och unnar dig och resten av familjen Chen ett avslut, Klarsyn!

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Klarsyn: Jag har följt tråden länge men har inte skrivit i den. Jag kan inte med ord säga hur ledsen jag är för din skull och för din smärta du känner. All heder till dig som orkar prata om det här på forumet och som är saklig.
Varm kram till dig

Grüss Gott Alle Meine Schatzi!! Säkert fel på grammatiken --så det smäller om det -- men jag vet inte vad jag ska säga—snälla ni. <3 <3 <3 <3 <3

Mina ögon tåras. Mitt hjärta blir alldeles mjukt. Min önskan är att få krama er på riktigt allihop på denna Lindatråd. Ingen nämnd och ingen glömd.

Artighet är ändå att tacka för de vackra orden, som Mallgan88 och Pastakrydda har skrivit. Jag är inte alls så speciell -- bara en i mängden som har mist en kär låtsasdotter. Jag tycker att alla vi ”mothuggare” är lika bra. Vi skriver olika, men det är svårt att nå in till Lagro ändå.

Lindas död i väntan på sitt eget drömbröllop kommer att vara bevarad i mångas minne i och med att Media, LGW, Alla mothuggare och inte minst Lagro själv har skrivit om händelsen.

Jag tror att alla inget högre önskar än att det ska bli ett värdigt slut på denna diskussion om mordet på Linda. Även Lagro. Mitt hopp står till att Mats hjärta veknar och att hans samvete inser betydelsen av att berätta sanningen till slut. Linda är död. Det som är gjort mot henne kan inte göras ogjort. Så är det. Men Mats borde inse vikten av ett erkännande för sin egen och sin familjs skull, Men även för Lindas son, mor och bröder.

Jag följer gärna med Mats till polisen – om han inte vågar gå själv. Jag kan också komma till Lottefors och vara med både Lars och Britt-Marie några dagar – om det skulle underlätta. Helst inte förrän efter jul och nyår förstås.

Snälla Lagro – förmedla detta till din norrländske vän - som i sin tur talar om för familjen Alm - vad jag har skrivit. Tack på förhand!
Citera
2012-12-16, 23:00
Medlem
Det är mest sannolikt att Mats Alm erkände för advokaten Peter Althin att han strypte Linda Chen vilket advokater har tysnadsplikt om så Peter Althin får inte säga att Mats Alm är skyldig.
Citera
2012-12-16, 23:51
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishingmammel76
Det är mest sannolikt att Mats Alm erkände för advokaten Peter Althin att han strypte Linda Chen vilket advokater har tysnadsplikt om så Peter Althin får inte säga att Mats Alm är skyldig.

Med största sannolikhet, nästan bevisat, Mats Alm har erkänt för häktesprästen också,
om nu prästen eller Althin råkar prata i sömnen så kan det ju framkomma sanningar
utan att någon av dem bryter mot tystnadsplikten....
Märkligare saker har inträffat.
Citera
2012-12-17, 00:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Med största sannolikhet, nästan bevisat, Mats Alm har erkänt för häktesprästen också,
om nu prästen eller Althin råkar prata i sömnen så kan det ju framkomma sanningar
utan att någon av dem bryter mot tystnadsplikten....
Märkligare saker har inträffat.

Det allra första erkännandet det glömmer ni, det inför Lars Alm.
Citera
2012-12-17, 02:30
Medlem
lagro

Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Men vittnet säger ju att det I-N-T-E är Linda....aningen skev tolkning du får till där raring.
Vittnet tyckte inte att bilderna som polisen visade av Linda från City Gross stämde med kroppskonstilationen mer än längden på personen.
Men man måste ta hänsyn till att vittnet passerade personen bakifrån med bil.
Utredningen om Lindas försvinnande hade kombibilen och vittnesuppgifterna från Gruvgatan som hett tips och Mats var inte misstänkt för Lindas försvinnande tills den 18/9.
Jag anser polisen kan göra en helt annan bedömning av vittnes tillförlitlighet, än personer på det här forumet, som förnekar allt som visar att MA hade ingenting med Lindas död att göra.
Senast redigerad av Lagro 2012-12-17 kl. 02:31. Anledning: fel bokstav
Citera
2012-12-17, 03:00
Bannlyst
Bor MA fortfarande i husvagn på sin fars tomt?
Är det sant att han har en ny asiatisk tjej?.
Citera
2012-12-17, 03:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Vittnet tyckte inte att bilderna som polisen visade av Linda från City Gross stämde med kroppskonstilationen mer än längden på personen.
Utredningen om Lindas försvinnande hade kombibilen och vittnesuppgifterna från Gruvgatan som hett tips och Mats var inte misstänkt för Lindas försvinnande tills den 18/9.
Jag anser polisen kan göra en helt annan bedömning av vittnes tillförlitlighet, än personer på det här forumet, som förnekar allt som visar att MA hade ingenting med Lindas död att göra.
Kvalificerat skitsnack som vanligt från din sida!

Det har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas heller någon annan misstänkt än
Mats Alm för att ha haft med Lindas död att göra.

Sedan kan du inbilla dig vad fan som helst.

Frågan är när erkännandet kommer? När brister det för honom till slut?

Snacka med din "norrländske vän" och be att han talar förstånd med den ännu ostraffade
kvinnomördaren Mats Alm. Det är det bästa du kan göra om du månar om familjen Alm
och Mats och deras mentala hälsa.

Som förhållandet är nu måste allting i den Almska tillvaron tyngas ned
av skulden och skammen. Om man nu är kapabla till dylika känslor förstås.
Det kanske man inte är. Befarar nästan det vid närmare eftertanke.

Och beträffande vittnesmålet du refererar till så har polisen kommit fram till i sin bedömning
att det inte har med Lindas Chens försvinnande att göra.
Och den aktuella ödesdigra dagen var Linda död och slängd som en byracka i avskilda
skogen sedan flera timmar tillbaka, så vid tio, elva-tiden FANNS HON INTE MERA I LIVET!
Förstår du? Så var det.
Det går inte att ifrågasätta. Det är sanningen. Och inget jävla "antagande" i Lagros stil.

Lägg ner spektaklet och få Mats att erkänna istället! Det är på hög tid nu att det blir gjort.
Senast redigerad av Grandioso 2012-12-17 kl. 03:06.
Citera
2012-12-17, 06:25
Medlem
Citat:

Joo, Mats var misstänkt från allra första början. Inte officiellt dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in