2012-08-19, 23:07
Medlem
Nån får gärna slänga upp FUP
Citera
2012-08-20, 11:27
Medlem
Ytterligare en märklig sak som jag kom att tänka på: Om man släpar en kropp på det sätt som det ska ha gjorts enligt FUP:en och då drar så hårt så att bh:bandet lossnar och linnet knäpps upp då borde det finnas spår efter fingrar/händer där (om personen inte haft handskar) men så vitt jag vet har man inte gjort några avtrycksundersökningar där.

Och man har inte heller funnit varken dotterns blod eller några som helst krutrester på den dömde gärningsmannen.

Dessutom så har jag hört från säkra källor att ingen i familjen känner igen den munkjacka som hittades strax utanför datorrummet, dvs den tillhör ingen i familjen men dotterns blod fanns på den.
Citera
2012-08-20, 11:35
Medlem
Och man hittade skospår i flera av rummen och i hallen och dessa gick inte att binda till några skor på gården. Dessutom, handskarna som låg intill kroppen, man skulle ha undersökt dessa för att se om man kunnat finna DNA från någon som inte hörde hemma på gården, visst man hade säkert dna från stora delar av familjen men vad om man hittat från någon mer? Den uteslutningen har man faktiskt inte gjort.
Citera
2012-08-20, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Nu får jag in upp FUPEN men enligt förhör med mamman så pratade hon i telefon med sin syster som sade "Lottie kan ju ha ramlat någonstans har ni kollat i stallet och där runt"? Mamman blev irriterad för hon tyckte det verkade befängt - så och hon och David och kompisen gick ut dit men såg inget, de gick tillbaka men D och kompisen dröjde sig kvar och på den vägen var det...

typ

Men i Saras förhör "kompisen" och även i intervjuerna i tidningarna så säger kompisen att D kom och var väldigt besluten att få in henne i stallet för och leta, personligen litar jag inte ett dugg på vad P säger i sina förhör om något kring detta..
Citera
2012-08-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJane
Men i Saras förhör "kompisen" och även i intervjuerna i tidningarna så säger kompisen att D kom och var väldigt besluten att få in henne i stallet för och leta, personligen litar jag inte ett dugg på vad P säger i sina förhör om något kring detta..

Ja men D kan också ha känt till var kroppen har funnits men inte varit den som skjutit? Varför fanns där (har jag för mig) två par handskar sidan om kroppen? En person använder väl normalt sett endast ett par??

För jag undrar varför man inte kunnat hitta Lotties blod eller krutreste på D? Om han avfyrat geväret så borde det finnas krutrester på honom och har han hanterat kroppen och med allt det blod som funnits på kläderna så borde han ju ha fått hennes blod på sig med.
Citera
2012-08-20, 12:56
Medlem
Redzss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop
Nån får gärna slänga upp FUP

FUP finns här

https://www.flashback.org/t1420554p6
Citera
2012-08-25, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redzs
FUP finns här

Nån som vet om familjen bor kvar? Vilka som bor kvar? Kan tänka mej att familjen är splittrad för evigt - för mycket konstigheter här.
Citera
2012-08-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JANNE.GILJOTIN
Nån som vet om familjen bor kvar? Vilka som bor kvar? Kan tänka mej att familjen är splittrad för evigt - för mycket konstigheter här.

Pia och Thomas bor kvar.. Dvs mamman och styvpappan..
Citera
2012-08-25, 14:12
Medlem
Citat:

Fick de ha kvar vapnen?
Citera
2012-08-25, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarchen
Fick de ha kvar vapnen?

Det vet jag faktiskt inte, borde ju inte få ha kvar dom, men så vitt jag vet har Styvpappan jägarlicens, men som sagt.. Ingen aning..
Citera
2012-08-25, 17:46
Medlem
Citat:

Hur kul är det på en skala? att bo bredvid platsen där ens barn mördades?
Citera
2012-08-25, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redzs
FUP finns här

Hej hej....

Tyvärr verkar FUPen ha raderats....kommer iaf inte åt den. Vet någon nåt om detta?
//H
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in