Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
OM detta hade varit en amerikansk deckare så hade din slutledningsförmåga lett fram till följande: Man hade lagt en docka/människa med Lotties vikt på ett liggunderlag och sett hur det sedan skulle hamna om man drog undan liggunderlaget på platsen där Lottie hittades. OCH du är inte så dum du - men att släpa en kropp på det sättet (eller en möbel eller vad som) är ju fan så mycket enklare än att bära, då kanske han rentav skulle klara det?
Nästa fråga - OM - fler är inblandade varför varför kastades inte liggunderlaget?
Du borde jobba som polis om du inte redan gör det!
(nu måste jag backa bandet - minns ni i tråden om det fanns spår av "dragmärken" på golven och måste man för att ta sig mellan den förmodade mordplatsen och stallet där hon hittades g¨å i trappor eller dylikt?)
För att svara på det enklaste först, jag kan inte jobba som polis då man dels måste ha körkort och dels måste vara ostraffad.
Ja det är klart enklare, men Lottie ska ha vägt lite över 70 kilo och en död/medvetslös kropp ligger inte gärna still med armar och ben så det krävs ändå en viss ansträngning att dra den, sen måste han över tröskel osv. Och frågan är ju, var har han förvarat kroppen under natten? Jag är nämligen övertygad om att kroppen inte legat där hela tiden, det fanns inga lampor där Lottie hittades och inte heller i korridoren utanför barnens rum, vilket borde tyda på att städningen och placeringen av kroppen är gjort i efterhand.
Kroppen ligger också i en ställning som får mig att tänka på att den är tillrättalagd, en kropp hamnar sannolikt inte så "fint" om man liksom bara skuffar under den där under där den hittades, med ena benet rakt, andra mer böjd och huvudet vänt inåt. Och städningen bör med största sannolikhet inte kunnat göras mitt i natten utan lampor.
Såvitt jag kan tolka den fotona och skisserna i den kriminaltekniska undersökningen så fanns det ingen trappa mellan den förmodade (sannolika) mordplatsen och platsen där kroppen hittades.