2011-10-01, 14:29
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyzex
Nej inte för tungt, men jag kan inte förlika mig med tanken på att David är ensamt skyldig eller ens skyldig till detta.

Vidare så höll Lottie på att skapa sig ett bättre liv på egen hand som hon inte fick slutföra.
Detta var i korta drag varför jag inte kan låta bli att kolla vad som händer / inte händer.
:

Jag kan inte heller släppa det. Går in och kollar ibland om det har skrivits något nytt. Det man skulle vilja veta är hur det har gått för David och att han har det bättre nu än förut.

Känns för mig helt osannolikt att han gjort detta ensam. Har hela tiden satsat på styvpappan som medverkande på något sätt. Men han sov ju......
Citera
2011-10-01, 16:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
:

Jag kan inte heller släppa det. Går in och kollar ibland om det har skrivits något nytt. Det man skulle vilja veta är hur det har gått för David och att han har det bättre nu än förut.

Känns för mig helt osannolikt att han gjort detta ensam. Har hela tiden satsat på styvpappan som medverkande på något sätt. Men han sov ju......

Hej! Jag har oxå en åsikt om att DN inte varit ensam om han har varit inblandad. Alla som läst FUP i fallet har inte kunnat undgå att märka att fhl inte har kunskap att genomföra ett vettigt förhör med DN.

Om vi är tillräckligt många som skriver till reportern i spoilern så kanske vi kan få en uppföljning av hur det gått för familjen.

Citera
2011-10-06, 13:35
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hej! Jag har oxå en åsikt om att DN inte varit ensam om han har varit inblandad. Alla som läst FUP i fallet har inte kunnat undgå att märka att fhl inte har kunskap att genomföra ett vettigt förhör med DN.

Om vi är tillräckligt många som skriver till reportern i spoilern så kanske vi kan få en uppföljning av hur det gått för familjen.

Bra idé! Jag kommer att göra det senare idag. /C
Citera
2011-10-06, 18:39
Medlem
Camdreas avatar
Nu har jag mailat britt.risberg@ystadsallehanda.se efter bagarns utmärkta förslag ovan. Hoppas fler gör detsamma.

/C
Citera
2011-10-06, 18:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Kanske det, dock är jag övertygad att D begått beskriven handling. Att "föräldrarna" allvarligt brustit i sin omsorg sedan barnens födsel spelar tyvärr inte denna rättsliga bedömning.
Citera
2011-10-29, 01:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
:

Jag tror att det är en manlig anhörig som är skriven på adressen som har varit aktiv i händelsen.
Mamma P har tydligen skadat benet eller höften. Hon har fått ett parkeringstillstånd för sin röda volvo combi enligt bekanta på orten.

Styvpappans enda "brott" är att han är godtrogen och möjligen lite "Fridolf".
Citera
2011-11-15, 02:38
Medlem
Det som förbryllar efter att ha läst förhören och liknande är lite saker.

Fiskespöt
DN måste få tag i spöt då huset är avspärrat. (rädd för att bli påkommen att han snott pengar för att köpa det? Dvs, genom hans "diagnos" så prioriterar han sorgligt det före sin systers död?)
Han tar upp det i förhören utan att bli tillfrågad om det (om jag minns rätt) och flera gånger också nämner att han hittat det vis plats X. (varför så angelägen? är det bara en ologisk felprioritering med rädsla för att bli påkommen som tjuv?)
Varför intresseras sig förhörsledarna så mycket sedan om detta spö och lögnen - bara för att vända på alla stenar? För i slutändan spelar det ju inte in alls gällande något?

PN är väldigt angelägen om att hon inte var med vid köpet.
DN är väldigt angelägen om att mamma inte var med. Nästan mer än att det handlade om att han var själv så var det att PN inte varit med.
DN skriver t.o.m ett vykort från häktet för att meddela/varna PN om att de frågar om fiskespöt?
I butiken är man säker på att fiskespöt köptes av Pojke med Kvinna - efter foto visas är man säker det är DN och PN. Det låter då troligt att detta inträffat.

Kanske inte har med något att göra. Men detta lämnade mig undrande efter ha läst FUP. Var egentligen bara intresserad av att läsa en FUP för att se hur förhörsledare uppför sig allmänt och råkade plocka detta fall. Men ja, efter att ha läst genom är detta mysteriet intressant och konstigt.

Varför skulle PN och DN myta om hur fiskespöt införskaffades? Och varför skulle DN fått detta spö om butiksbiträdets observation är korrekt?

Om Gärningsman
Sedan, till de här som säger att DN inte är GM utan någon av de övriga. Varför skulle någon - som har sunt förnuft - lämna påsen med blodiga lakan/trosor/handdukar bakom ladugården och välja att inte forsla bort kroppen (alla utan DN kunde väl köra en bil t.ex.)? Eller menar ni då att tanken var att göra det "senare" eller att kroppen skulle hittas i förrådet och att man skulle tro det var ett sexualbrott (Då inga tecken visats på detta)?

Och är det inte DN, så måste ju DN medverka på något sätt då han bor i samma korridor och skulle höra skott. Han kände även till lakanen. Så det är alltså DN+annan eller DN ensam.

Det nämns också hit och dit i tråden om att "DN inte skulle klara av det för han har ADHD" etc. Det är ju bara teorier helt utan grund då ingen träffat DN eller vet egentligen så mkt om hur hans "sjukdomstillstånd" ser ut och tar form.

Vissa skriver att "en sådan som han hade aldrig rengjort och ställt tillbaka vapnet" - varför inte? Finns det något som säger att han inte skulle ha vett att rengöra ett vapen och ställa tillbaka det? Han verkar ta fiske och vapen/jakt på stort allvar och styvfadern har väl säkert visat på vett och etikett gällande detta. Är väl inte så otroligt att han uppträder rationellt med vapnet men sedan missar med städning och Netto-kassen (stressen kan ju också ha ökat allt eftersom).

Avklädningen
Här finns heller inget svar. varför offret låg som det gjorde. Vilka teorier finns här? Att det skulle se ut som sexualbrott känns svårt att tro - då borde man väl även åsamkat ngn sorts skada? Om det är ngn med sunt förnuft. Men då DN nämner "...stöldbergärligt" och inte "våldtäkt" så kanske det inte handlar om ett spel - om nu DN är skyldig.

Det kanske var ett sexualbrott iom avklädningen? Eller att det var en början till ett sexualbrott som avbröts - då LN kanske gick från medvetslös/svårt skadad till död?

När togs kläderna av? Troligtvis inomhus då trosorna återfanns i påsen med lakan etc som används för att torka upp blod inomhus. Men varför egentligen?
Citera
2011-11-23, 15:10
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror att det är en manlig anhörig som är skriven på adressen som har varit aktiv i händelsen.
Mamma P har tydligen skadat benet eller höften. Hon har fått ett parkeringstillstånd för sin röda volvo combi enligt bekanta på orten.

Styvpappans enda "brott" är att han är godtrogen och möjligen lite "Fridolf".

Kan inte säga emot dig betr styvpappan - har ingen aning om hur han är. Däremot saknar han ju alibi, men kanske också motiv? Men om jag minns rätt, så var det lite konstigheter kring hans resa till jobbet morgonen efter mordet.

Den som jag antar du syftar på är kanske inte otrolig som GM. Han har ju befunnit sig i utkanten av åtminstone den här tråden, men det har ju varit en del oklarheter betr hans alibi också.

Men vi är tydligen ändå överens om att DN troligen inte varit ensam GM.
Citera
2011-11-23, 15:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Kan inte säga emot dig betr styvpappan - har ingen aning om hur han är. Däremot saknar han ju alibi, men kanske också motiv? Men om jag minns rätt, så var det lite konstigheter kring hans resa till jobbet morgonen efter mordet.

Den som jag antar du syftar på är kanske inte otrolig som GM. Han har ju befunnit sig i utkanten av åtminstone den här tråden, men det har ju varit en del oklarheter betr hans alibi också.

Men vi är tydligen ändå överens om att DN troligen inte varit ensam GM.

Jag har sedan jag skrev det inlägget fått mer info. ThN har i tidigare utövning som vakt varit glad att ta till nävarna och batongen men hans sjukdom kan ju ha satt ner kamplusten.

Det är enligt ratsit bara föräldrarna som bor kvar på gården oxå förstås DN som är skriven där.
Storebror bor numera i Tomelilla ca 2 mil från Sjöbo.

Jag är och har varit en tid inne på att DN bara är syndabock. Förhören med DN är ju rena skämten, synd att de inte hade en förhörsledare som kunde lotsa DN genom förhören.
Citera
2011-12-22, 10:05
Medlem
bagarn29s avatar
http://www.skanskan.se/article/20111222/SJOBO/712219818/1016/-/mordare-far-mer-vard

Citat:
Den nu 17-årige pojke som 2010 dömdes för mordet i Vollsjö är ännu inte frisk nog att släppas ut och får därför förlängd rättspsykiatrisk vård. Det beslutades på onsdagen.

Citat:
Han har börjat studera, fungerar bra i övriga aktiviteter med personalen och har fått en stödperson på avdelningen som han hoppas kunna få permissioner tillsammans med snart. Men den psykiska störningen som låg bakom att han dömdes till vård finns kvar, skriver överläkaren, och därför kan han inte skrivas ut.
Senast redigerad av bagarn29 2011-12-22 kl. 10:12.
Citera
2011-12-22, 17:49
Medlem
bagarn29s avatar
http://www.ystadsallehanda.se/sjobo/vollsjo/article1593853/Skyldig-till-Vollsjomordet-far-fortsatt-vard.html

Citat:
17-åringen har själv medgett att vården ska fortsätta. Rätten anser att det finns risk att pojken återfaller i brottslighet av allvarligt slag om han skrivs ut. Vare sig hans psykiska tillstånd eller personliga förhållanden i övrigt anses vara i sådant skick att vården kan upphöra.

Undrar vad mamma P tycker om detta, att hans personliga förhållanden i övrigt anses vara i sådant skick att vården kan upphöra.

Det är väl bara Sjöbo kommun och föräldrarna som inte insett detta tidigare.
Citera
2011-12-23, 01:30
Medlem
petardylovers avatar
Undrar om någon av hans familj och släkt hälsar på honom.
Vilken dåre denna killen. Farlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in