Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Precis. Även om liggunderlaget hjälpte DN i korridoren/hallen så måste han ändå ha lyft systerns kropp på underlaget. Jag undrar också över hur han lyckades "baxa" in kroppen under bänkskivan. Jag har fattat det som att den + alla annan bråte fanns på plats exakt som det såg ut när kroppen hittades (har inte hunnit läsa hela FUP än). Eller har GM placerat kroppen på cementgolvet, och sedan byggt upp bråten ovanpå?
Cementunderlag kräver ett annat fordon än en matta eller liggunderlag. Vad göra? Jo, man lägger en platt flyttkartong vid tröskeln in till förrådet. Drar in kroppen på kartongen som lämpar sig utmärkt på ett sådant golv. Väl framkommen till vald plats så rullar man enkelt av kroppen.
Jag gissar att L sköts i nacken, ramlade ner på golvet på ryggen där D sedan sköt henne i huvudet som avfångningsskott. Avfångningsskott är en jägarterm. Man avlivar slutgiltigt det byte man fällt. D är en ganska van jägare och har dessutom snappat upp mycket från plastpappan som är en mångårig jägare. D är alltså inte så blödig som man kan tro när man ser bilden på den barnslige 15-åringen.
D rullar upp kroppen på matta eller liggunderlag. Kroppen ligger då på magen. Släpar sedan lätt kroppen till förrådets tröskel där han stoppar en kartong under ekipaget. Drar tills kroppen kommer jämsides med fyndplatsen och rullar av henne eller alternativt jämkar av henne genom att lyfta i BH:n som då går sönder. Trosorna har han tagit av henne på mordplatsen genom att dra nedåt i troslinningen. Han vill nämligen glutta lite i alla fall. Trosorna vänds då ut och in under avdragningen.
Som van trosvändare anser jag det här självklart