2009-10-28, 23:46
Medlem
Aodams avatar
Vilket jävla dårhus det verkar vara. Styvpappan har "råkat" boxa till David några gånger. Mamman vill inte sova med styvpappan för att han har cancer och tappar hår. Barnen har de tryckt in i någon byggnad precis jämte ett förråd (läs soptipp).

Mamman vet ju helt klart vad som har hänt. Antingen har hon varit delaktig, kanske rentav ensam gärningsman, eller så har David agerat helt själv och erkänt för mamman som vill skydda honom.

Btw, är det någon som har bild på David?
Citera
2009-10-28, 23:48
Medlem
Tingalings avatar
Ja jag fick taskiga vibbar av att hon uppenbarligen ljuger om att hon var med och köpte fiskespöet... Även i förhöret med Caroline så framgår det hur viktigt det verkar ha varit att mamman har ansvar över Davids "amfetamin-liknande medicin". Samtidigt så verkar han ju inte riktigt ha fått i sig den som han ska under sommaren. Den informationen tillsammans med mammans missbruksproblem (för inte SÅ länge sedan) känns lite obehaglig. Och så självklart det uppenbara - hur hon faktisk lever sig liv. Somna framför bandade avsnitt av Paris Hiltons new BFF i soffan medan 15-årige sonen sover på golvet (!) med hunden. Med tanke på all kontakt de har haft med soc så förstår jag inte hur det kan fortskrida. Hur kan det vara ok att barn växer upp på det här sättet?!
Citera
2009-10-28, 23:49
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrushTheDust
Efter att ha läst igenom allt lite smått skulle detta vara min teori.

Lottie tjänade säkert mycket pengar på att klippa folk svart. Mamman är avundsjuk på pengarna hon tjänar och vill att Lottie ska betala till hushållet. Men Lottie vägrar och ett bråk uppstår. Lottie sitter senare på kvällen vid datorn, ont anande om att mamman manipulerat brodern att skjuta henne för att hon är olydig och måste bestraffas (känns som att man kan lura i den pojken vadsomhelst, han verkar vara långt ifrån en bra verklighetsuppfattning). David skjuter Lottie bakifrån, sedan ett skott till framifrån. David underättar sedan mamman om att det är gjort och de hjälps åt att forsla bort kroppen, (mamman använder handskarna för att inte lämna avtryck efter sig, medans hon låter david hjälpa henne att gömma kroppen utan handskar och lämnar bevis). Därefter placerar hon ut Davids kalsonger och andra saker som kan binda honom till mordet.

Hon förklarar även för David att blåneka till att han mördat Lottie när poliserna frågar. I utbyte mot detta får han ett fiskespö som är köpt för Lotties pengar.

Jag tror att mamman har stor del i detta, men det är som sagt bara teorier och jag vill egentligen inte svartmåla någon innan de har blivit dömda.

Fler teorier?
Nja.
I så fall om mamman har varit påtänd eller något sådant.
Att planera ett mord (och lura sonen att begå det) bara för att hon har varit olydig nog att inte dela med sig av pengar - det känns lite väl långsökt för mig.
Då skulle jag nog hellre köpa någon annan anledning, t.ex att Lottie har hotat med att skvallra om något väldigt känsligt eller grovt.

Men jag är för all del med på att mamman kan ha varit inblandad från början, likväl som att jag är med på att hon har kommit med i ett senare skede. Det står lite öppet för min del. Har ej läst klart FUP.
Citera
2009-10-28, 23:53
Medlem
Tingalings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aodam
Vilket jävla dårhus det verkar vara. Styvpappan har "råkat" boxa till David några gånger. Mamman vill inte sova med styvpappan för att han har cancer och tappar hår. Barnen har de tryckt in i någon byggnad precis jämte ett förråd (läs soptipp).

Mamman vet ju helt klart vad som har hänt. Antingen har hon varit delaktig, kanske rentav ensam gärningsman, eller så har David agerat helt själv och erkänt för mamman som vill skydda honom.

Btw, är det någon som har bild på David?

Det finns två stora bilder i FUP:en men nu minns jag inte vilken del, Det är den med förhören med han i fiskebutiken i alla fall.

EDIT: Bild på David i Huvudprotokollet sidan 488. Bilder på mamman finns på sidorna innan.
Senast redigerad av Tingaling 2009-10-29 kl. 00:01.
Citera
2009-10-29, 00:00
Medlem
Aodams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingaling
Det finns två stora bilder i FUP:en men nu minns jag inte vilken del, Det är den med förhören med han i fiskebutiken i alla fall.

Tack, hittade dem nu. De är för övrigt på sidan 486-488 i huvudprotokollet.
Citera
2009-10-29, 00:11
Moderator
blomvattnares avatar
Det skär i hjärtat att läsa systrarnas telefonkonservation.
Där är de överens om att mamman inte tror på dem angående att de är rädda för David och hans beteende.

Huvudprotokollet s. 28.
Citera
2009-10-29, 00:18
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det skär i hjärtat att läsa systrarnas telefonkonservation.

Mycket som skär i hjärtat i denna förundersökning... s. 161 PN är nöjd med sin uppfostran och hur hennes barn beter sig. Jag saknar helt ord.
Citera
2009-10-29, 00:21
Medlem
BrushTheDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nja.
I så fall om mamman har varit påtänd eller något sådant.
Att planera ett mord (och lura sonen att begå det) bara för att hon har varit olydig nog att inte dela med sig av pengar - det känns lite väl långsökt för mig.
Då skulle jag nog hellre köpa någon annan anledning, t.ex att Lottie har hotat med att skvallra om något väldigt känsligt eller grovt.

Men jag är för all del med på att mamman kan ha varit inblandad från början, likväl som att jag är med på att hon har kommit med i ett senare skede. Det står lite öppet för min del. Har ej läst klart FUP.

Du har kanske rätt. Lottie hade kanske sagt till mamman att hota med att gå till polisen angående davids beteende mot henne? Det framgår ju tydligt att han skadat henne flertalet gånger innan. Skulle detta kunna vara det känsliga eller grova du har teorier om?
Citera
2009-10-29, 00:25
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrushTheDust
Du har kanske rätt. Lottie hade kanske sagt till mamman att hota med att gå till polisen angående davids beteende mot henne? Det framgår ju tydligt att han skadat henne flertalet gånger innan. Skulle detta kunna vara det känsliga eller grova du har teorier om?
Jag har funderat i de banorna.
Frågan är om det är känsligt nog? Familjen tycks ju vara van vid diverse inblandningar från myndigheter. Kanske skulle en sådan anmälan inte skrämma dem så pass mycket att de mördar en familjemedlem för den sakens skull?

Jag vet inte. Sitter och ströläser lite i FUP, hoppar lite hit och dit. Jag kanske återkommer med åsikter!
Citera
2009-10-29, 00:27
Bannlyst
Någon undrade varför det fanns så mycket blod från David överallt i huset... En mamma (Jag tror det är fredriks) berättar spontant att David ofta blödde näsblod och smetade ut den på väggarna.
Citera
2009-10-29, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anonym007
Någon undrade varför det fanns så mycket blod från David överallt i huset... En mamma (Jag tror det är fredriks) berättar spontant att David ofta blödde näsblod och smetade ut den på väggarna.

Ajuste, läste det någonstans. Han hade gått runt och nyst också när han hade näsblod, det skyllde han blodfläckarna i sitt rum på. Hyffsat ofräscht.
Senast redigerad av Jockaaan 2009-10-29 kl. 00:37.
Citera
2009-10-29, 00:39
Medlem
Är riktigt trött i ögonen nu efter all förhörläsning.

Men i alla fall, Jag är nu mitt uppe i förhöret med Caroline.
Och där nämns att det är inte bara pengar som försvunnit utan andra saker som
Caroline senare funnit i Davids rum. Något som polisen valt att ta bort från våran version av förhöret om det inte tillkommer vad det är längre fram.

Vad tror ni det är som David stjäl?

Min gissning är att han snor sin systrars underkläder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in