Citat:
Ursprungligen postat av BrushTheDust
Efter att ha läst igenom allt lite smått skulle detta vara min teori.
Lottie tjänade säkert mycket pengar på att klippa folk svart. Mamman är avundsjuk på pengarna hon tjänar och vill att Lottie ska betala till hushållet. Men Lottie vägrar och ett bråk uppstår. Lottie sitter senare på kvällen vid datorn, ont anande om att mamman manipulerat brodern att skjuta henne för att hon är olydig och måste bestraffas (känns som att man kan lura i den pojken vadsomhelst, han verkar vara långt ifrån en bra verklighetsuppfattning). David skjuter Lottie bakifrån, sedan ett skott till framifrån. David underättar sedan mamman om att det är gjort och de hjälps åt att forsla bort kroppen, (mamman använder handskarna för att inte lämna avtryck efter sig, medans hon låter david hjälpa henne att gömma kroppen utan handskar och lämnar bevis). Därefter placerar hon ut Davids kalsonger och andra saker som kan binda honom till mordet.
Hon förklarar även för David att blåneka till att han mördat Lottie när poliserna frågar. I utbyte mot detta får han ett fiskespö som är köpt för Lotties pengar.
Jag tror att mamman har stor del i detta, men det är som sagt bara teorier och jag vill egentligen inte svartmåla någon innan de har blivit dömda.
Fler teorier?
Nja.
I så fall om mamman har varit påtänd eller något sådant.
Att
planera ett mord (och lura sonen att begå det) bara för att hon har varit olydig nog att inte dela med sig av pengar - det känns lite väl långsökt för mig.
Då skulle jag nog hellre köpa någon annan anledning, t.ex att Lottie har hotat med att skvallra om något väldigt känsligt eller grovt.
Men jag är för all del med på att mamman kan ha varit inblandad från början, likväl som att jag är med på att hon har kommit med i ett senare skede. Det står lite öppet för min del. Har ej läst klart FUP.