2009-10-29, 21:00
Medlem
Tuesdays avatar
Ni som hade besökt och handlat hos Kjells Vapen och Sport - säljer de färsk fisk?

Försvaret har för övrigt kallat fiskespöförsäljaren att vittna till veckan.
Senast redigerad av Tuesday 2009-10-29 kl. 21:03.
Citera
2009-10-29, 21:01
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Här är länken, blomvattnare.

http://www.ystadsallehanda.se/article/20091023/SJOBO/910239994/1365

Se även socialjourens svar till polisen i FUP (de sa nej till att närvara vid förhör med 15-åring).
Tack!

Jag har kollat i FUP också. De avböjer medverkan.

Ofattbart.

Förmodligen skulle det inte gå att få ur dem varför de avböjde. Ibland är det ju väldigt passande att hänvisa till sekretessen.
Citera
2009-10-29, 21:07
Medlem
[Wizard]s avatar
Citat:
Ni som hade besökt och handlat hos Kjells Vapen och Sport - säljer de färsk fisk?

Mig veterligen säljer de inte färsk fisk hos Kjells Sport...
Har aldrig sett det IAF.
Citera
2009-10-29, 21:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Nix. Affären ligger ca 5 min promenad från marknadsplatsen där bakluckeloppisen sker.
Citera
2009-10-29, 21:11
Medlem
Flyttbesvär

Citat:
Ursprungligen postat av uffek
jag har läst halva FUPen och undrar

grabben väger 57kg och offret 77kg, är det överhuvudtaget möjligt att grabben kunnat flyttat en livlös kropp på egen hand?

Har du aldrig flyttat någon gång?
Du kan ställa mormors antika och tunga klädskåp på en matta och dra iväg det hur lätt som helst.
Golvet i det renoverade uthuset verkar vara av konstgjord parkett. (Minns inte vad det kallas på byggmarknaden)
Dett är i alla fall halt som en hockeyrink.
Citera
2009-10-29, 21:48
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nix. Affären ligger ca 5 min promenad från marknadsplatsen där bakluckeloppisen sker.
Är det den loppisen PN säljer på?
Citera
2009-10-29, 21:49
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patcha
Du kan ställa mormors antika och tunga klädskåp på en matta och dra iväg det hur lätt som helst.
Golvet i det renoverade uthuset verkar vara av konstgjord parkett. (Minns inte vad det kallas på byggmarknaden)
Laminat?
Citera
2009-10-29, 21:54
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patcha

Jo men han ska göra detta utan att ngn märker det. Lägg därtill att det krävs fortfarande ett par riktigt tunga lyft. Har du ngnsin lyft en död människa? Jag kan ju berätta att dom är tunga som sten. Ingen späd 57kilos 15-åring klarar ett sånt lyft...
Citera
2009-10-29, 22:02
Medlem
Starka sjuksköterskor

Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Jo men han ska göra detta utan att ngn märker det. Lägg därtill att det krävs fortfarande ett par riktigt tunga lyft. Har du ngnsin lyft en död människa? Jag kan ju berätta att dom är tunga som sten. Ingen späd 57kilos 15-åring klarar ett sånt lyft...

Allt handlar om teknik. Du behöver inte lyfta upp kroppen på mattan.
Kör in liggunderlaget så långt som möjligt under kroppen och rulla kroppen upp på underlaget. Så brukar jag alltid göra
Fråga en undersköterska hur dom byter lakan åt en patient. Numera finns lyftar för att förenkla jobbet men förr klarade man detta utan sådana hjälpmedel.
Citera
2009-10-29, 22:06
Medlem
Citat:

Hon har troligtvis inte behövts att flyttas utan har dragits iväg på mattan som låg i datorrummet.
Citera
2009-10-29, 22:08
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Precis. Även om liggunderlaget hjälpte DN i korridoren/hallen så måste han ändå ha lyft systerns kropp på underlaget. Jag undrar också över hur han lyckades "baxa" in kroppen under bänkskivan. Jag har fattat det som att den + alla annan bråte fanns på plats exakt som det såg ut när kroppen hittades (har inte hunnit läsa hela FUP än). Eller har GM placerat kroppen på cementgolvet, och sedan byggt upp bråten ovanpå?
Citera
2009-10-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Precis. Även om liggunderlaget hjälpte DN i korridoren/hallen så måste han ändå ha lyft systerns kropp på underlaget. Jag undrar också över hur han lyckades "baxa" in kroppen under bänkskivan. Jag har fattat det som att den + alla annan bråte fanns på plats exakt som det såg ut när kroppen hittades (har inte hunnit läsa hela FUP än). Eller har GM placerat kroppen på cementgolvet, och sedan byggt upp bråten ovanpå?

Jag förstår ärligt talat inte att ni har svårt att tro att han skulle orka det. Jag är inte direkt kraftig, men lyfter absolut bra många fler kilo än vad jag väger själv. Dessutom behövs inte hela kroppen lyftas för att få under ett liggunderlag.
Visst är en "död" kropp otympligare, men vikten är inte högre för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in