2009-08-18, 23:47
Medlem
Pepsthecats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
Så du menar att jongari, bdb innehavaren som äger rättigheten () till bilden samt 2 andra som har bekräftat att de är han, har fel?

Istället för att komma med sånt skit snack kan du bevisa motsatsen istället genom att posta en bild på han

Men de som har bekräftat detta har tyvärr fel...100% fel!

Jag tänker inte lägga upp en bild på David pga att jag är inte en skitstövel...
Citera
2009-08-18, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Frenologen i mig vaknar. Om det är GM på bilden så syns det faktiskt att han inte är som alla andra; brett mellan ögonen, till synes liten pannlob, oproportionell vad avser förhållande mellan lemmar och bål etc.

Ah, jag känner Cesare Lombrosos ande sväva över FB. L'uomo delinquente... Mycket bra, mycket bra...
Citera
2009-08-19, 01:27
Medlem
LittleWings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Ah, jag känner Cesare Lombrosos ande sväva över FB. L'uomo delinquente... Mycket bra, mycket bra...

L'uomo delinquente, ignorante!!
Citera
2009-08-19, 10:43
Medlem
Tuesdays avatar
En fråga som var uppe tidigare var om DN måste/skulle åka hem till familjen ifall han hade släppts ur häktet. Socialnämnden har inte ansökt om LVU efter mordet, så det är mamman som har ordet och omvårdnaden vad gäller de omyndiga barnen (D och T).

Jämför t ex Sturebyungdomarna.
Citera
2009-08-19, 10:55
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
En fråga som var uppe tidigare var om DN måste/skulle åka hem till familjen ifall han hade släppts ur häktet. Socialnämnden har inte ansökt om LVU efter mordet, så det är mamman som har ordet och omvårdnaden vad gäller de omyndiga barnen (D och T).

Jämför t ex Sturebyungdomarna.
Har det varit tal om något liknande vad gäller Sturebyungdomarna?

Om DN skulle släppas ur häktet så borde det vara pga brist på bevis eller att man hittar något som gör att han kan skrivas av helt.
Då har ju egentligen ingenting förändrats som skulle kunna påverka vårdnaden. Hans syster har blivit mördad, det är allt.
Man kan ju inte rimligen frånta en mamma vårdnaden om ett barn bara för att ett annat barn har blivit mördat, logiskt sett.

Att det för övrigt framstår som horribelt att mamman överhuvudtaget har vårdnaden är en annan sak.
Citera
2009-08-19, 11:28
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Har det varit tal om något liknande vad gäller Sturebyungdomarna?

Där gäller LVU. Borgström har gjort otroliga uttalanden i media där han bl a menar att killens LVU-tid borde avräknas strafftiden.

Mer i media om tonårsmördarna:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5662215.ab
Citera
2009-08-19, 12:30
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Där gäller LVU. Borgström har gjort otroliga uttalanden i media där han bl a menar att killens LVU-tid borde avräknas strafftiden.

Mer i media om tonårsmördarna:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5662215.ab
Nu fattar jag vad du menade med LVU angående Sturebymordet. Jag fick för mig att du menade att det hade varit tal om att de två misstänkta skulle LVU:as till de egna föräldrahemmen. Fick inte ihop det förstås.
Citera
2009-08-19, 13:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ja, ja...

End of f-ing discussion. Jag är inte rasbiolog, rasist eller konstigare än andra. Men visst faen måste man få prata om folks utseende? Du, jag och vi är biologi till åtminstone 90%, resterande är en produkt av interaktion mellan just nämnda biologi och omgivning. I detta fall verkar de 10 procenten vara något sämre än de procent man vill ha på ett bättre tjeckiskt öl.
OT, jag vet...
Vad händer i fallet?
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2009-08-19 kl. 13:49.
Citera
2009-08-19, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
End of f-ing discussion. Jag är inte rasbiolog, rasist eller konstigare än andra. Men visst faen måste man få prata om folks utseende? Du, jag och vi är biologi till åtminstone 90%, resterande är en produkt av interaktion mellan just nämnda biologi och omgivning. I detta fall verkar de 10 procenten vara något sämre än de procent man vill ha på ett bättre tjeckiskt öl.
OT, jag vet...
Vad händer i fallet?

Sorry för OT, men mitt inlägg var inte menat på det viset. Jag tillhör ju dem som envist hävdar att någon typ av samband mellan intelligens och utseende tycks finnas. Även om jag tycker att Lombroso gick lite långt (kul läsning dock).

Slut på OT.
Citera
2009-08-19, 14:05
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Sorry för OT, men mitt inlägg var inte menat på det viset. Jag tillhör ju dem som envist hävdar att någon typ av samband mellan intelligens och utseende tycks finnas. Även om jag tycker att Lombroso gick lite långt (kul läsning dock).

Slut på OT.
ingen fara
Citera
2009-08-19, 14:13
Medlem
emma80s avatar
Nu får gärna polisen släppa lite info om den tekniska bevisningen, övriga bevis och fynd samt hur det går med förhören.

Det känns som att denna tråd bara trampar vatten i väntan på det och då MÅSTE naturligtvis annan skit ältas och skrivas.
Citera
2009-08-19, 14:22
Medlem
Kan det vara så att mamman inte vågar träffa DN, för att hon är rädd att han ska bryta ihop och säga,
- Mamma, varför hjälper du mig inte, det var inte bara jag som gjorde det här, du/ni var ju också med när det hände.
Föräldrarna kan ha sagt till DN att om han säger något om vad som hände, så åker dem i fängelse och det klarar dem inte av för att vi är såååå sjuka. Tryckt extra på att då kanske vi dör i fängelset, vilket fått DN att hålla tyst om allt, han vill ju inte förlora sin mamma.

Min tanke på vad som kan ha hänt, är att mamman bråkar med L och DN är med, mamman flippar ur totalt och hoppar på L och dom börjar slåss, DN vill skydda och hjälpa mamma och tar då upp ett vapen och sen är det tragiska ett faktum. Chockad av allt så börjar dom planera ett eventuellt försvinnande av L och hör senare av sig till bekanta och fråga efter L och sedan ringer dom polisen. Bara en teori tagen helt ur min egen fantasi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in