2009-08-12, 14:46
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Kanske skulle vara på plats med en recension i början?
OT: Kanske ännu hellre ett referat - för en recension av den här tråden skulle inte vara särskilt god.

OnT: Någon som vet vad för typ av spår man hittat? jongari har varit trovärdig hittills i min bedömning. Vet du något, jongari? Är det blodfläckar eller ingår också fingeravtryck, hårstrå/annat dna som är svårare och typ vapenhylsor? Enkla blodprov borde itne ta SKL särskilt lång tid.
Citera
2009-08-12, 15:22
Medlem
"__storm__ från MalmöOns 5 aug 00:06
Älskar dig Lillasyster du finns i mitt hjärta o i mina tankar vi saknar dig underbara flicka...Vila i Frid....Pusskram Din storasyster föralltid..."

Skrivet i Lotties Gästbok på Lunarstorm.
Finns det en syster till?
Citera
2009-08-12, 15:22
Medlem
Har följt tråden rätt bra tycker jag men stått dåligt om pojkvännen!

Hur har han reagerat? Arg, knäckte, förbannad, nere, bryr sig inte(?!?!) och han e som vanligt?
Citera
2009-08-12, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freesia
Älskar dig Lillasyster du finns i mitt hjärta o i mina tankar vi saknar dig underbara flicka...Vila i Frid....Pusskram Din storasyster föralltid..."

Kan ju vara en fostersyster också.

Sorry. Hittade det där med halvsyster i Malmö nyss.
Senast redigerad av Iscream 2009-08-12 kl. 16:19. Anledning: Hittade tidigare uppgift
Citera
2009-08-12, 16:07
Medlem
Tingalings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freesia

Det har ju nämnts att hon hade en halvsyster ( på pappans sida) i Malmö men det har inte pratats så mycket om det.
Citera
2009-08-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricusMattei
Jag har fått PM från en mycket trovärdig person, som vill räta ut några missförstånd gällande det som ett par nu avstängda signaturer skrev förrförra natten.

1. Ingen av dessa är JZ. Hon har inte skrivit någonting på Flashback!

Min sagesperson kan dock bekräfta följande uppgifter:
1. Micha, JZ och MP befann sig på gården den aktuella kvällen
2. Micha och MP är vänner

Vad menar du med aktuella kvällen?
* Då hon blev mördad eller då hon hittades?
Citera
2009-08-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gläfs
OT: Kanske ännu hellre ett referat - för en recension av den här tråden skulle inte vara särskilt god.

OnT: Någon som vet vad för typ av spår man hittat? jongari har varit trovärdig hittills i min bedömning. Vet du något, jongari? Är det blodfläckar eller ingår också fingeravtryck, hårstrå/annat dna som är svårare och typ vapenhylsor? Enkla blodprov borde itne ta SKL särskilt lång tid.

Tack.
Det är väl först och främst blodfläckar de har hittat, på lite olika ställe och på olika saker.
En matta som legat i "datarummet" har hittats med rätt så mycket blod på, sen handdukar med blod på och ett liggunderlag, finns kanske mer saker men det är vad jag vet.
Det var inte hela liggunderlaget som där var blod på utan bara en del och den hittades ute någonstans, resten av liggunderlaget hittades i Davids rum.
Citera
2009-08-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Tack.
Det är väl först och främst blodfläckar de har hittat, på lite olika ställe och på olika saker.
En matta som legat i "datarummet" har hittats med rätt så mycket blod på, sen handdukar med blod på och ett liggunderlag, finns kanske mer saker men det är vad jag vet.
Det var inte hela liggunderlaget som där var blod på utan bara en del och den hittades ute någonstans, resten av liggunderlaget hittades i Davids rum.

Tack för infon!

Detta borde ju stärka tesen att brottet begåtts av en närstående då det inträffat inom hemmet. Att brottet skulle skett utomhus eller på annan plats som vissa tror och kroppen skulle ha transporterats till gården kanske vi kan avskriva då..??
Citera
2009-08-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Tack för infon!

Detta borde ju stärka tesen att brottet begåtts av en närstående då det inträffat inom hemmet. Att brottet skulle skett utomhus eller på annan plats som vissa tror och kroppen skulle ha transporterats till gården kanske vi kan avskriva då..??

Där hon hittades är inte mordplatsen men där brottet skall ha inträffats är inte så långt därifrån.

Lottie blev skjuten med två skott i huvudet av en vapen med kaliber .22
Styvpappan har licens på vapen med just den kalibern.
David har fått låna dessa vapen innan och skjutit med på gården.
Citera
2009-08-12, 17:00
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Där hon hittades är inte mordplatsen men där brottet skall ha inträffats är inte så långt därifrån.

Hur kan man låna ut ett vapen
1. Till en minderårig...
2. som dessutom inte har alla hästar hemma.
Citera
2009-08-12, 17:07
Medlem
Citat:

Åh..fy fan! Kunde inte tro att ett skjutvapen var inblandat. Ligger datorrummet i samma byggnad som där hon hittades? Tänkte på D:s kroppsbyggnad och huruvida han var kapabel och ensam flytta kroppen....
Citera
2009-08-12, 17:23
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Åh..fy fan! Kunde inte tro att ett skjutvapen var inblandat. Ligger datorrummet i samma byggnad som där hon hittades? Tänkte på D:s kroppsbyggnad och huruvida han var kapabel och ensam flytta kroppen....

han har väl lagt henne på liggunderlaget och dragit iväg henne kanske

Så mordet har förmodligen skett i datorrummet? Kanske han, om han nu var besatt av sin syster, kom på henne med att göra något han blev svartsjuk på? Typ en datingsida / chatt med ngn kille osv. Han kanske har vapnet i handen redan, eller vet exakt var det förvaras och får en total kortslutning av svartsjuka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in