2009-10-28, 22:37
Medlem
sWeePerrs avatar
Alternativ nedladdning (zippad till en fil):

http://www.filefactory.com/file/a1h5ag1/n/K_121363-09_zip

eller:

http://rapidshare.com/files/299267827/K_121363-09.zip

Vilken misär! Hur kan de ha låtit barnen leva under sådana förhållanden?
Citera
2009-10-28, 22:40
Medlem
Redan innan dödsorsaken var känd säger modern att hennes dotter omöjligt kan ha dödats där hon anträffas. Hon anser att kroppen måste ha flyttats då det är för lite blod på fyndplatsen. Undrar hur hon visste det.
Citera
2009-10-28, 22:43
Medlem
Destiny365s avatar
De va ju inte städat precis. En liten tanig kille med tiger-kalsonger. Har svårt att tänka mej att han gjort allt ensam. OM han gjort de så måste de hela tagit flera timmar och ingen har hört ett smack.
Citera
2009-10-28, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Alternativ nedladdning (zippad till en fil):

http://www.filefactory.com/file/a1h5ag1/n/K_121363-09_zip

eller:

http://rapidshare.com/files/299267827/K_121363-09.zip

Vilken misär! Hur kan de ha låtit barnen leva under sådana förhållanden?
Det är inte den äckligaste FUP:en jag läst, men definitivt en av de sorgligaste.
Har intervjuat såna som mamman några gånger. Man vill bara hem och tvätta sig med klorin sen.
Citera
2009-10-28, 23:03
Bannlyst
Jävla tekniker!

Det finns ett par rapporter som visar att Länskriminalen i Skånes tekniker är sämst i Sverige.
Bland annat avfärdar de dubbelt så många misstänkta dödsfall som naturliga, jämfört med övriga polisdistrikt.
En klassiker är när Olle Hansen undersökte en mina i Nogersund. Han hävdade att den var ofarlig och när marinens personal kom till platsen stod han och försökte slå sig in i den med en hammare.
Det visade sig vara själva tändanordningen han slog på. Minan var extremt instabil och innehöll 900 kg sprängmedel.
Ett annat exempel var när en död, naken man hittades på jägersros travbana.
Redan efter ett par timmar var det ärendet avskrivet, trots att han dött av krosskador i huvudet.
Deras teori var att han blivit sparkad av en häst...

Är rädd att de lyckats förstöra också den här undersökningen. Tror som GW att det här kan bli svårt.
Citera
2009-10-28, 23:07
Medlem
Mortsbo Slims avatar
Ur förhöret med C:
"Enligt uppgifter från nätet så görs det gällande att det eventuellt skulle ha förekommit sexuella övergrepp mot er barn i familjen"

Är det uppgifter som de hittat på Flashback månne? Lustigt att de tar upp saker som skrivits på internet i förhören.

(C svarar att det absolut inte förekommit något sådant.)

Vilken oerhörd misär... man blir lite moloken av att läsa FUP.
Citera
2009-10-28, 23:12
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är inte den äckligaste FUP:en jag läst, men definitivt en av de sorgligaste.
Har intervjuat såna som mamman några gånger. Man vill bara hem och tvätta sig med klorin sen.
Ja, det är förfärligt att läsa hennes inställning till barnen. Jag är bara halvvägs i förhören med henne men är faktiskt glad att jag av olika orsaker måste pausa.

Hon påpekar flera gånger att barnen får sköta sig själva
"Man måste lita på sina barn".

Samtidigt berättar hon om den äldre brodern och hans kompisar som sitter på något loft och röker hasch. Hon kallar en av hans kompisar för "den där jävla pundaren". Har inte hon själv vissa erfarenheter i den branschen?

Hon säger att hon kan förefalla vaken och prata med barnen fast hon egentligen sover.
Där hon brukar häcka framför TV:n är det lite av en genomgångsplats. Folk kommer och går. Just därför lägger hon inte märke till vem och vilka som kommer och går.

Jag kan medge att även jag ibland blir förvirrad över mina barn och deras respektive kläder och grejer. Jag vet inte alltid vems T-shirt som är vems osv - och då har jag betydligt färre barn än vad denna mamma har.
Men jag hoppas nog ändå på att det är en viss skillnad mellan henne och mig...

Förhören med de övriga har jag ännu inte läst.
Det känns som om jag kommer att bli upprörd mer än en gång till.
Citera
2009-10-28, 23:26
Medlem
BrushTheDusts avatar
Efter att ha läst igenom allt lite smått skulle detta vara min teori.

Lottie tjänade säkert mycket pengar på att klippa folk svart. Mamman är avundsjuk på pengarna hon tjänar och vill att Lottie ska betala till hushållet. Men Lottie vägrar och ett bråk uppstår. Lottie sitter senare på kvällen vid datorn, ont anande om att mamman manipulerat brodern att skjuta henne för att hon är olydig och måste bestraffas (känns som att man kan lura i den pojken vadsomhelst, han verkar vara långt ifrån en bra verklighetsuppfattning). David skjuter Lottie bakifrån, sedan ett skott till framifrån. David underättar sedan mamman om att det är gjort och de hjälps åt att forsla bort kroppen, (mamman använder handskarna för att inte lämna avtryck efter sig, medans hon låter david hjälpa henne att gömma kroppen utan handskar och lämnar bevis). Därefter placerar hon ut Davids kalsonger och andra saker som kan binda honom till mordet.

Hon förklarar även för David att blåneka till att han mördat Lottie när poliserna frågar. I utbyte mot detta får han ett fiskespö som är köpt för Lotties pengar.

Jag tror att mamman har stor del i detta, men det är som sagt bara teorier och jag vill egentligen inte svartmåla någon innan de har blivit dömda.

Fler teorier?
Citera
2009-10-28, 23:31
Medlem
Tingalings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrushTheDust

Lottie tjänade säkert mycket pengar på att klippa folk svart. Mamman är avundsjuk på pengarna hon tjänar och vill att Lottie ska betala till hushållet. Men Lottie vägrar och ett bråk uppstår. Lottie sitter senare på kvällen vid datorn, ont anande om att mamman manipulerat brodern att skjuta henne för att hon är olydig och måste bestraffas (känns som att man kan lura i den pojken vadsomhelst, han verkar vara långt ifrån en bra verklighetsuppfattning). David skjuter Lottie bakifrån, sedan ett skott till framifrån. David underättar sedan mamman om att det är gjort och de hjälps åt att forsla bort kroppen, (mamman använder handskarna för att inte lämna avtryck efter sig, medans hon låter david hjälpa henne att gömma kroppen utan handskar och lämnar bevis). Därefter placerar hon ut Davids kalsonger och andra saker som kan binda honom till mordet.

Hon förklarar även för David att blåneka till att han mördat Lottie när poliserna frågar. I utbyte mot detta får han ett fiskespö som är köpt för Lotties pengar.

Jag tror att mamman har stor del i detta, men det är som sagt bara teorier och jag vill egentligen inte svartmåla någon innan de har blivit dömda.

Fler teorier?

Nä, jag har också skumläst hela nu och jag är beredd att skriva under på detta (eller något liknande). Även om det känns så otroligt sorgligt. Vilken familj
Citera
2009-10-28, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrushTheDust

Fler teorier?

Din teori känns väldigt mycket mer trolig än att han skulle ha gjort det själv.
Citera
2009-10-28, 23:41
Medlem
Tuesdays avatar
Ja, vissa saker som mamman säger känns inte trovärdiga, som t ex att det har försvunnit pengar från henne också. Come to think of it, har jag svårt att köpa något som hon säger. Hon vet helt klart att L är mördad. FUP ger många indicier på det.
Citera
2009-10-28, 23:45
Bannlyst
Fredrik säger i ett förhör att man spekulerat gärningsman på flashback...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in