2009-08-05, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TroyMcLure
Tror man kan bibehålla rätt hyfsad fysik även i hög ålder. Träning 3-4 timmar i vecka ger bara det rätt god fysik. Tror däremot att äldre ofta blir bekväma med åldern och tokfuskar med träningen. Känner folk som "tränar" genom att ta bilen till gymmet en gång i veckan och kör ett halvdant pass i 20 minuter. Sen undrar de varför de inte går ner i vikt/får mer muskler och skyller på åldern/generna.

Jo absolut, och nya rön med vetenskapliga belägg visar just på att äldre människor har stor nytta av styrketräningen.

Och ja man blir ju tyvärr bekvämare med åldern och den gamla generationen idag tror ju på sitt.

Men i framtiden tror jag många äldre kommer träna mer pga av dess fördelar.
Om man nu inte kommer på doping som inte skadar kroppen.

Rätt sjukt att folk tränar så fel med all kunskap som finns idag, inte för att jag skulle vara någon perfektionist men vi matas ju även av massmedia idag men alla möjliga förkastliga träningsformer.

Och om Ronny inte dopat sig och mår bra med allt vad det innebär så hatten av för honom. Men jag tror att för hans del så har han en bra arvsmassa som gör att han kan se bra ut i hans ålder. Man kan se 20-åringar idag som ser ut som hej kom och hjälp mig i fysiken och många andra kan träna stenhårt men endå inte få en snygg kropp även om en snygg kropp inte är det viktigaste.

Jag undrar om ens Arnold hade samma fysik i 50-års åldern som Ronny har nu?
Citera
2009-08-05, 12:36
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leon666
Jo absolut, och nya rön med vetenskapliga belägg visar just på att äldre människor har stor nytta av styrketräningen.

Och ja man blir ju tyvärr bekvämare med åldern och den gamla generationen idag tror ju på sitt.

Rätt sjukt att folk tränar så fel med all kunskap som finns idag, inte för att jag skulle vara någon perfektionist men vi matas ju även av massmedia idag men alla möjliga förkastliga träningsformer.

Och om Ronny inte dopat sig och mår bra med allt vad det innebär så hatten av för honom. Men jag tror att för hans del så har han en bra arvsmassa som gör att han kan se bra ut i hans ålder. Man kan se 20-åringar idag som ser ut som hej kom och hjälp mig i fysiken och många andra kan träna stenhårt men endå inte få en snygg kropp även om en snygg kropp inte är det viktigaste.

En mer intressant fraga hade val varit hur Arnold sett ut om han (som Ronny) fortsatt pa samma spar hela vagen. Att jamfora nagon som varit stor med nagon som ar stor kanns ju inte helt vettigt
Citera
2009-08-05, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
En mer intressant fraga hade val varit hur Arnold sett ut om han (som Ronny) fortsatt pa samma spar hela vagen. Att jamfora nagon som varit stor med nagon som ar stor kanns ju inte helt vettigt

Jag tror faktiskt helt ärligt att det är svårt att vara stor ju äldre man blir och att ha en bra symetri, kroppen förfaller ju äldre vi blir och jag tror benhårt på att individens anlag är avgörande.
Citera
2009-08-05, 15:55
Medlem
TroyMcLures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leon666

Ja. Är banne mig nödvändigt att träna oavsett hur ens tillvaro ser ut. Har man ett stillasittande jobb behövs träning för att hålla igång (= må bra, se bra ut och hålla sig frisk). Har man ett fysiskt jobb behövs (oftast) träning för att motverka arbetsrelaterade skador (samt för att klara jobbet). Att skylla på att man inte har tid som så många gör håller inte. Offras tex. 25 min tv-tittande om dan har man tid till 3 timmar träning per vecka.

Fattar mig ändå inte på folk som tar steroider då det uppenbarligen går bygga en hel del utan (iaf på längre sikt). Föredrar en atletisk kroppsbyggnad framför att se ut som Belgian blue. Dessutom slipper man diverse bieffekter som flicktuttar, agressivitet och impotens.
Citera
2009-08-05, 16:56
Medlem
MarilynMonroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut

Som med Ronny kan ni testa Arnold också nu. Han ställer säkert upp på ett test och jag kan lova att han är ren.
Citera
2009-08-05, 23:31
Medlem
Citat:
Ja. Är banne mig nödvändigt att träna oavsett hur ens tillvaro ser ut. Har man ett stillasittande jobb behövs träning för att hålla igång (= må bra, se bra ut och hålla sig frisk). Har man ett fysiskt jobb behövs (oftast) träning för att motverka arbetsrelaterade skador (samt för att klara jobbet). Att skylla på att man inte har tid som så många gör håller inte. Offras tex. 25 min tv-tittande om dan har man tid till 3 timmar träning per vecka.

Fattar mig ändå inte på folk som tar steroider då det uppenbarligen går bygga en hel del utan (iaf på längre sikt). Föredrar en atletisk kroppsbyggnad framför att se ut som Belgian blue. Dessutom slipper man diverse bieffekter som flicktuttar, agressivitet och impotens.

Längre sikt finns inte för dom flesta ungdomar i dag. Allt ska gå så jävla fort,och dom flesta tror på fullaste allvar att det är omöjligt att bygga utan o preppa. Att det finns såna som Runesson som tränat sen 80-talet, det är för dom en utopi. Inte mitt bord att avgöra om han är ren eller ej,men det är klart som fan att det ger resultat om du tränar rätt o äter rätt i 30år!
Citera
2009-08-06, 04:16
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Föredrar en atletisk kroppsbyggnad framför att se ut som Belgian blue.
Hur snabbt tror du man växer med AAS egentligen? Tycker du inte atleterna på OS ser atletiska ut så vet jag ej. Kan ju nämna att de flesta som vinner är/har varit dopade.

Citat:
Dessutom slipper man diverse bieffekter som flicktuttar, agressivitet och impotens.
lol
Citera
2009-08-06, 04:23
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Kan mycket väl stämma att Herr Coleman inte tar STEROIDER, däremot kan han ju istället inta en massa andra saker.... tex. tillväxt mm...
Haha, är du seriös eller har någon hijackat ditt konto?

Kunskapen florerar verkligen. Hahaha
Citera
2009-08-06, 08:06
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Haha, är du seriös eller har någon hijackat ditt konto?

Kunskapen florerar verkligen. Hahaha

Jag bara bara refererade till en duktig byggarbekant som hela tiden hävdar att han inte tar steroider... vilket tydligen är sant. Däremot har han fått bra resultat på andra prylar som marknaden har att erbjuda. Kanske herr Coleman var inne på samma linje....
Citera
2009-08-06, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Jag bara bara refererade till en duktig byggarbekant som hela tiden hävdar att han inte tar steroider... vilket tydligen är sant. Däremot har han fått bra resultat på andra prylar som marknaden har att erbjuda. Kanske herr Coleman var inne på samma linje....

Designsteroider eller vad menar du?
Citera
2009-08-06, 08:35
Medlem
Citat:

Herregud, du tror på fullaste allvar att du kommer se ut som coleman bara för du tar steroider?
Citera
2009-08-06, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Hur snabbt tror du man växer med AAS egentligen? Tycker du inte atleterna på OS ser atletiska ut så vet jag ej. Kan ju nämna att de flesta som vinner är/har varit dopade.

lol

Precis, även om folk dopar sig i olika idrottssammanmhang så kan man ändå se väldigt atletisk ut, mycket beror ju på typ av träning och arvmassan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in