Citat:
Ursprungligen postat av TroyMcLure
Tror man kan bibehålla rätt hyfsad fysik även i hög ålder. Träning 3-4 timmar i vecka ger bara det rätt god fysik. Tror däremot att äldre ofta blir bekväma med åldern och tokfuskar med träningen. Känner folk som "tränar" genom att ta bilen till gymmet en gång i veckan och kör ett halvdant pass i 20 minuter. Sen undrar de varför de inte går ner i vikt/får mer muskler och skyller på åldern/generna. 

Jo absolut, och nya rön med vetenskapliga belägg visar just på att äldre människor har stor nytta av styrketräningen.
Och ja man blir ju tyvärr bekvämare med åldern och den gamla generationen idag tror ju på sitt.
Men i framtiden tror jag många äldre kommer träna mer pga av dess fördelar.
Om man nu inte kommer på doping som inte skadar kroppen.
Rätt sjukt att folk tränar så fel med all kunskap som finns idag, inte för att jag skulle vara någon perfektionist men vi matas ju även av massmedia idag men alla möjliga förkastliga träningsformer.
Och om Ronny inte dopat sig och mår bra med allt vad det innebär så hatten av för honom. Men jag tror att för hans del så har han en bra arvsmassa som gör att han kan se bra ut i hans ålder. Man kan se 20-åringar idag som ser ut som hej kom och hjälp mig i fysiken och många andra kan träna stenhårt men endå inte få en snygg kropp även om en snygg kropp inte är det viktigaste.
Jag undrar om ens Arnold hade samma fysik i 50-års åldern som Ronny har nu?
Tycker du inte atleterna på OS ser atletiska ut så vet jag ej. Kan ju nämna att de flesta som vinner är/har varit dopade.