2009-08-05, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Som sagt, ingen som verkligen känner honom betvivlar hans renhet. En av våra bättre byggare var på ett seminarium Ronny hade. Efteråt sa han att han betvivlade inte att han var ren, men att han själv inte var beredd att läga ner det slitet på sin fysik som Ronny gjort. Å andra sidan så är han, som sagt 48 år idag, och i absolut toppform och mår superbra. Han jobbar som som chefssjukgymnast på sjukhuset i Karlshamn.

Han håller seminarium på gym som är intresserade av hur han har tränat upp sig utan doping.

Det är helt ofattbart att han kan hålla en sådan fysik i den åldern dopad eller ej.

Men å andra sidan är det ju dokumenterat att styrketräning är väldigt muskelbesparande även i hög ålder.

Jag tror även att många andra sliter minst lika mycket som Ronny men att arvsmassan är avgörande. Om två identiska personer tränar i 1 år på exakt samma sätt kommer de sannolikt utvecklas olika pga arvsmassan även om kost,sömn och att träna rätt ingår.
Senast redigerad av leon666 2009-08-05 kl. 10:34.
Citera
2009-08-05, 10:33
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Vad består slitet av? (INTE menat som ett hån, jag undrar verkligen)

Träna 7-14 dagar i veckan och väga all mat?

Han tränar jävligt hårt, tungt och mycket set. +30 set på tex ben och rygg. Hans träningspartners brukar inte palla så länge. Äter bara exemplariskt. Aldrig någon skitmat. Är mkt duktig på kosten. Håller sig alltid i kanonform. Har aldrig sett sett honom det minsta slät. Han kör alltid på lågt fett och högt kolhydrat (långsamma) och högt på protein.
Citera
2009-08-05, 10:34
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Vad består slitet av? (INTE menat som ett hån, jag undrar verkligen)

Träna 7-14 dagar i veckan och väga all mat?

Kan det inte vara sa enkelt att AAS, HGH och allt vad det heter skulle kunna gjort hans vag till sin fysik bade enklare och snabbare, och att slitet alltsa star att finna i just tidsaspekten?
Citera
2009-08-05, 10:35
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leon666
Det är helt ofattbart att han kan hålla en sådan fysik i den åldern dopad eller ej.

Men å andra sidan är det ju dokumenterat att styrketräning är väldigt muskelbesparande även i hög ålder.

Jag tror faktiskt inte han hade klarat det om han hade kurat.
Citera
2009-08-05, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Kan det inte vara sa enkelt att AAS, HGH och allt vad det heter skulle kunna gjort hans vag till sin fysik bade enklare och snabbare, och att slitet alltsa star att finna i just tidsaspekten?

Du får slita ändå oavsett om du dopat dig eller ej men absolut att det kan ha underlättat för han om han nu dopat sig.
Citera
2009-08-05, 10:39
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:

Han hade säkerligen blivit brutal om han kurat. Redan -83 tyckte jag att han var så bra att han kunde tävla. Han väntade dock till -86.
Citera
2009-08-05, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Jag tror faktiskt inte han hade klarat det om han hade kurat.

Ja det är svårt att säga, Ronny kan vara unik i detta fall jag kanske inte skall vara så dömande.

Men om han är 50 snart och med den fysiken så blir man ju glad och har något att se fram emot när man nått den åldern...om ett bra tag

Men även om han skulle kurat vid något tillfälle så är det grymt att han ändå har den fysiken och mår bra vid hans ålder det är riktigt kul att de faktiskt.
Citera
2009-08-05, 10:43
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Du får slita ändå oavsett om du dopat dig eller ej men absolut att det kan ha underlättat för han om han nu dopat sig.

Har jag sagt att man inte maste slita om man dopar sig, eller skrev jag att jag antog att personen med "slit" menade att det tar langre tid utan doping?
Citera
2009-08-05, 10:46
Bannlyst
Citat:
Har jag sagt att man inte maste slita om man dopar sig, eller skrev jag att jag antog att personen med "slit" menade att det tar langre tid utan doping?

Nej det har du inte men jag tolkade ditt inlägg som sådant.
Citera
2009-08-05, 10:52
Medlem
TroyMcLures avatar
Citat:

Jag tror även att många andra sliter minst lika mycket som Ronny men att arvsmassan är avgörande. Om två identiska personer tränar i 1 år på exakt samma sätt kommer de sannolikt utvecklas olika pga arvsmassan även om kost,sömn och att träna rätt ingår.

Tror man kan bibehålla rätt hyfsad fysik även i hög ålder. Träning 3-4 timmar i vecka ger bara det rätt god fysik. Tror däremot att äldre ofta blir bekväma med åldern och tokfuskar med träningen. Känner folk som "tränar" genom att ta bilen till gymmet en gång i veckan och kör ett halvdant pass i 20 minuter. Sen undrar de varför de inte går ner i vikt/får mer muskler och skyller på åldern/generna.
Citera
2009-08-05, 10:56
Moderator
^Eazs avatar
128(!!!!!) inlägg raderade.
Pajkastning, kukmäteri, min pappa är starkare än din pappa etc får ni ta i PM.

Jag är på bra humör just nu, så delar inte ut tillsägelser för den här rundan då det var lika mycket kålsuperi på alla fronter, men idioti kommer bestraffa sig framöver.
/Mod
Citera
2009-08-05, 10:57
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroyMcLure
Tror man kan bibehålla rätt hyfsad fysik även i hög ålder. Träning 3-4 timmar i vecka ger bara det rätt god fysik. Tror däremot att äldre ofta blir bekväma med åldern och tokfuskar med träningen. Känner folk som "tränar" genom att ta bilen till gymmet en gång i veckan och kör ett halvdant pass i 20 minuter. Sen undrar de varför de inte går ner i vikt/får mer muskler och skyller på åldern/generna.

Världens överlägset starkaste åldring var svensk.... Kolla denna bänkpress på 216 kg vid 75 år ålder. Ofattbart!
http://www.oldtimestrongman.com/blog/labels/475%20Bench%20Press.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in