2009-08-06, 13:24
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Jag bara bara refererade till en duktig byggarbekant som hela tiden hävdar att han inte tar steroider... vilket tydligen är sant. Däremot har han fått bra resultat på andra prylar som marknaden har att erbjuda. Kanske herr Coleman var inne på samma linje....
Nej då ljuger han. hGH, alias tillväxthormon är inte anabolt i skelettmuskulatur i människor. Det samma gäller insulin. Inget polypeptidhormon är anabolt i skelettmuskulatur i homo sapiens.

Ökar du dock dina nivåer av androgener till sjukt höga nivåer, kommer alla andra hormoner assistera dig. Därför kör alla stora byggare hGH, Insulin och AAS. hGH och Insulin utan AAS ger ingen anabol effekt.

För övrigt anser jag Insulin och hGH vara bra mycket farligare än AAS.
Citera
2009-08-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz

Jag levde under inbillningen av att HGH inte var så farligt medan insulin tillhörde den farliga kategorin. Vad gör tillväxthormon så farligt?
Citera
2009-08-06, 14:54
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Jag levde under inbillningen av att HGH inte var så farligt medan insulin tillhörde den farliga kategorin. Vad gör tillväxthormon så farligt?
Dina inre organ växer. Inte helt ovanligt att hakan växer också. Samt att hGH omvandlas, med hjälp av östrogen i levern till IGF-1. Det ökar risken för diabetes, om än inte mycket så hjälper det dig att bli mer anabol om du har tillräckligt mycket androgener(tex testosteron) i systemet.

Den mest kända acromegala personen. De producerar cirka 20-50iu hGH om dagen om jag inte missminner mig. Kan ha fel med värdet dock. En iu är 0.33mg.
http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/10_02/JawsRogerBIG_468x389.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Arthritis
Ganska ovanligt med artrit dock, men risken finns där.

Kan läsa lite mer här om du vill:

http://en.wikipedia.org/wiki/Acromegaly#Routine_complications
http://www.pubmedcentral.nih.gov/picrender.fcgi?artid=289586&blobtype=pdf

http://jcem.endojournals.org/cgi/content/abstract/51/4/691
Citat:
Ursprungligen postat av Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism
Role of Aggregated Human Growth Hormone (hGH) in Development of Antibodies to hGH*

One group of patients developed antibodies by 3 months of therapy that persisted despite the length or type of hGH therapy. Their antibodies were characterized by a low affinity (1.49 x 109 M–1) and a high capacity (29 nmol/liter plasma). The development or presence of antibodies adversely affected the growth rate in only one patient in this group.
Här har man gett personer administration av hGH och man såg korrelation mellan hGH antibodies och exogent intag av hGH. Det är kroppens sätt att försvara sig ifrån den ökade nivån av hormoner, därför kan du få diabetes av för mycket insulin. Ett sådant skydd finns inte för androgener som tex testosteron, där slutar endast dina testiklar att producera testosteron, precis samma effekt som p-piller har på kvinnor. Psykologiska bieffekter av p-piller(som också är steroider) är större än tex Testosteron. Nedan följer dock det intressanta.

http://jcem.endojournals.org/cgi/content/full/92/6/2038
Citat:
Ursprungligen postat av Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism
Autoimmune Hypophysitis: An Underestimated Disease in Search of Its Autoantigen(s)

The Pisa study also highlights the increasing complexity of pituitary autoimmunity. In their patients, only GH secretion was impaired, whereas the other anterior pituitary hormones (ACTH, TSH, gonadotropins, and prolactin) were unaffected.
In recent years, however, the presence of pituitary antibodies in patients with idiopathic GH deficiency (8) and secondary hypogonadism (20) has been reported, suggesting that the spectrum of autoimmune hypophysitis is wider than previously appreciated.

Also common is the presence of circulating autoantibodies, which are much more numerous than autoimmune diseases and are constantly being discovered.

More recently, autoantibodies have been used to identify individuals at risk for developing a particular autoimmune disease (4). This concept of predictive autoantibodies, now well established for type 1 diabetes, is finding application in an increasing number of autoimmune diseases, opening new opportunities and challenges.
Man kan alltså utveckla autoimmuna sjukdomar, vilket är grymt farligt.

Citat:
Autoimmunity is the failure of an organism to recognize its own constituent parts as self, which allows an immune response against its own cells and tissues.

Så om man inte har tänkt att gå på höga doser hGH i resten av sitt liv så är det ingen god idé. Autoimmun hypofyssjukdom är inget att rekka precis.

Artikel om Testosteron
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2104626
Citat:
Ursprungligen postat av ncbi
After a 4- to 6-month control period, 51 normal men were randomly assigned to treatment groups (n = 9-12/group) receiving either sesame oil (1 mL) or T enanthate (25, 50, 100, or 300 mg, im) weekly for 6 months.

Except for mild truncal acne, weight gain, and increases in hematocrit, we detected no significant adverse health effects of chronic high dosage T administration.
Mild acne, viktuppgång(konstigt ), och bättre blodprofil, i övrigt inga negativa hälsoeffekter av kroniskt högdos testosteronadministration. Tänk på att det var under 6 månader också, vilket är väldigt lång tid.

Ni får ju avgöra själva vad ni upplever är farligast. Insulin behöver jag knappast redogöra för hur farligt det är, det kan man till och med dö av.
Senast redigerad av BengtZz 2009-08-06 kl. 14:57.
Citera
2009-08-06, 18:11
Avslutad
Citat:
Totalrena byggare imponerar på mig.
http://tinypic.com/view.php?pic=3zapour&s=1&hid=1&tag=Ronnyrunessonle gsjg
Please, kom nu inte med något patetiskt paniksvammel om motsatsen bara din värld riskerar att falla samman.

Fullständigt otroligt att han är ren! Jag tar dig på orden och tror dig då du säger att han är ren samt har testats och varit villig till oanmälda test under alla dessa år.

Han måste vara ett genetiskt under. Kan dock förstå dom som tvekar när det gäller om han är ren eller inte. Han är rätt ådrig, kolla dom tjocka venerna över bröstet och över delar av magmusklerna;han verkar ha ett tryck som en dopad byggare Armarna ser massiva ut.

Men, han är ju bara 171 cm lång och då ser peroner mycket kompaktare ut, hans armar tex ser också rätt så korta ut, vilket bidrar till deras kompakta intryck. Sen har han en mycket smal midja, vilket gör att hans v-form förstärks. Han har inte heller dom där monstertrapzen, eller den där onaturliga formen på framsida axlar som jag inbillar mig att en del dopade bodybuilders verkar ha. Läste några artiklar om fördelning av androgenreceptorer och hur detta påverkas vid steroidbruk där faktiskt trapzen blir överutvecklade.

Att han lyckas vara så fruktansvärt stor vid så låg fettprocent (och vid 48 års ålder) gör i alla fall mig mäkta, mäkta imponerad!

Dom som är hjärntvättade av steroidopinionen och tror att det inte går att bli så stor borde definitivt tänka om. Problemet är nog att dom inte vill det.

Många som är rena vill hitta argument för varför dom inte är så stora och anklagar alla med lite mer muskler än ett genomsnitt för att vara dopade.

Många som dopar sig försöker hitta varje litet argument som försvarar sin doping samt att dom inte för sitt liv kan acceptera att andra kan vara väldigt mycket större än dom är (eller någonsin kan bli) helt rena! Dom har redan en "love affair" med AAS och vägrar att se skogen för alla träd.

Bara det att uttrycket "Drogfri bodybuilding" eller "Natural bodybuilding" finns säger ju egentligen allt om hur snett det hela har blivit. Det borde vara en självklarhet, då det från början fungerade som ett slags bevis på en kropp med perfekt hälsa. Hälsa är ju något som absolut inte har med allt bruk av steroider PLUS alla de andra droger som intas i samband med AAS-(miss)bruk.
Och, ja, det är droger vi talar om. Titta in i forumet för doping här så syns det klart och tydligt att många är väldigt beroende där de säger att de ska gå en kur,men sen gång efter gång upprepar nya kurer med högre och högre doser och i massor olika kombinationer av olika preparat. Väldigt vanligt är att man pratar om när dom får "kicken" av dom. Allt liknar väldigt mycket andra drogmissbruk, vilket gör att alla vandrande medicinskåp enbart är sorgliga losers (om jag får låna Arnes uttryck) i mina ögon.
Senast redigerad av intheloop 2009-08-06 kl. 18:14.
Citera
2009-08-06, 18:13
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intheloop
Fullständigt otroligt att han är ren! Jag tar dig på orden och tror dig då du säger att han är ren samt har testats och varit villig till oanmälda test under alla dessa år.

Han måste vara ett genetiskt under. Kan dock förstå dom som tvekar när det gäller om han är ren eller inte. Han är rätt ådrig, kolla dom tjocka venerna över bröstet och över delar av magmusklerna;han verkar ha ett tryck som en dopad byggare Armarna ser massiva ut.

Men, han är ju bara 171 cm lång och då ser peroner mycket kompaktare ut, hans armar tex ser också rätt så korta ut, vilket bidrar till deras kompakta intryck. Sen har han en mycket smal midja, vilket gör att hans v-form förstärks. Han har inte heller dom där monstertrapzen, eller den där onaturliga formen på framsida axlar som jag inbillar mig att en del dopade bodybuilders verkar ha. Läste några artiklar om fördelning av androgenreceptorer och hur detta påverkas vid steroidbruk där faktiskt trapzen blir överutvecklade.

Att han lyckas vara så fruktansvärt stor vid så låg fettprocent (och vid 48 års ålder) gör i alla fall mig mäkta, mäkta imponerad!

Dom som är hjärntvättade av steroidopinionen och tror att det inte går att bli så stor borde definitivt tänka om. Problem är nog att dom inte vill det.

Många som är rena vill hitta argument för varför dom inte är så stora och anklagar alla med lite mer muskler än ett genomsnitt för att vara dopade.

Många som dopar sig försöker hitta varje litet argument som försvarar sin doping samt att dom inte för sitt liv kan acceptera att andra kan vara väldigt mycket större än dom är (eller någonsin kan bli) helt rena! Dom har redan en "love affair" med AAS och vägrar att se skogen för alla träd.

Bara det att uttrycket "Drogfri bodybuilding" eller "Natural bodybuilding" finns säger ju egentligen allt om hur snett det hela har blivit. Det borde vara en självklarhet, då det från början fungerade som ett slags bevis på en kropp med perfekt hälsa. Hälsa är ju något som absolut inte har med allt bruk av steroider PLUS alla de andra droger som intas i samband med AAS-bruk.
Och, ja, det är droger vi talar om. Titta in i forumet för doping här så syns det klart och tydligt att många är väldigt beroende där de säger att de ska gå en kur,men sen gång efter gång upprepar nya kurer med högre och högre doser och i massor olika kombinationer av olika preparat. Väldigt vanligt är att man pratar om när dom får "kicken" av dom. Allt liknar väldigt mycket andra drogmissbruk, vilket gör att alla vandrande medicinskåp enbart är sorgliga losers (om jag får låna Arnes uttryck) i mina ögon.
Han är inte ren, och tomten finns inte heller.

Påskharen är också död btw.
Citera
2009-08-06, 18:15
Avslutad
Citat:

Du exemplifierar den andra gruppen jag talade om...

Tomten har ju föresten en ren....
Citera
2009-08-06, 18:40
Avslutad
Citat:
Dina inre organ växer. Inte helt ovanligt att hakan växer också. Samt att hGH omvandlas, med hjälp av östrogen i levern till IGF-1. Det ökar risken för diabetes, om än inte mycket så hjälper det dig att bli mer anabol om du har tillräckligt mycket androgener(tex testosteron) i systemet.

Den mest kända acromegala personen. De producerar cirka 20-50iu hGH om dagen om jag inte missminner mig. Kan ha fel med värdet dock. En iu är 0.33mg.
http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/10_02/JawsRogerBIG_468x389.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Arthritis
Ganska ovanligt med artrit dock, men risken finns där.

Kan läsa lite mer här om du vill:

http://en.wikipedia.org/wiki/Acromegaly#Routine_complications
http://www.pubmedcentral.nih.gov/picrender.fcgi?artid=289586&blobtype=pdf

http://jcem.endojournals.org/cgi/content/abstract/51/4/691

Här har man gett personer administration av hGH och man såg korrelation mellan hGH antibodies och exogent intag av hGH. Det är kroppens sätt att försvara sig ifrån den ökade nivån av hormoner, därför kan du få diabetes av för mycket insulin. Ett sådant skydd finns inte för androgener som tex testosteron, där slutar endast dina testiklar att producera testosteron, precis samma effekt som p-piller har på kvinnor. Psykologiska bieffekter av p-piller(som också är steroider) är större än tex Testosteron. Nedan följer dock det intressanta.

http://jcem.endojournals.org/cgi/content/full/92/6/2038

Man kan alltså utveckla autoimmuna sjukdomar, vilket är grymt farligt.

Så om man inte har tänkt att gå på höga doser hGH i resten av sitt liv så är det ingen god idé. Autoimmun hypofyssjukdom är inget att rekka precis.

Artikel om Testosteron
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2104626

Mild acne, viktuppgång(konstigt ), och bättre blodprofil, i övrigt inga negativa hälsoeffekter av kroniskt högdos testosteronadministration. Tänk på att det var under 6 månader också, vilket är väldigt lång tid.

Ni får ju avgöra själva vad ni upplever är farligast. Insulin behöver jag knappast redogöra för hur farligt det är, det kan man till och med dö av.

Angående http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2104626:

Okej, var ska vi börja?

Har du för det första tillgång till hela undersökningen, krävs som vanligt prenumeration på en tidskrift för att få ut den.
Man talar om att man inte såg några andra negativa effekter på hälsan, men vad mätte man då i första hand?
Vad hände efter denna undersökning? Hur påverkades deltagarna psykiskt och fysiskt under en 5-månadersperiod efter denna undersökning?
Gav man dom något som stimulerade LH, så att dom kom tillbaka efter en förmodad krasch? Hade detta något eller några preparat någon negativ effekt på hälsa fysiskt eller psykiskt?

Dessutom så är dessa doser mil ifrån vad det verkar som att de flesta dopande figurer hamnar på efter ett tags steroid(miss)bruk. Tror inte skillnaderna blir milsvida när det gäller resultat/muskelmasa i det långa loppet vid dom nivåerna jfrt med en ren byggare.
Du själv gick ju på en mycket högre mängd redan vid din första kur.
Man kan inte interpolera dessa resultat uppåt och ha det som norm för att det är hälsosamt med doping...
Bättre blodprofil? Högre hematokrit behöver inte automatiskt betyda en "bättre blodprofil". Skulle gärna velat se värdena för deras blodtryck före, under och efter denna kur. HDL/LDL ratio hade också varit intressant att se.

Dessutom slutsatsen säger ju en del:
"T enanthate may prove to be a useful male contraceptive agent.". Dvs personen som brukar det är infertil! Du verkar inte tycka att krympta kulor är något problem. Det fixar ni med någon annan form av drog. Det där med en förändrad HPA-axis (och HPT-axis) pga doping/drogmissbruk är förmodligen helt ointressant för dopingmaffian...

Och även om det inte skulle ha några negativa konsekvenser på hälsan (även långsiktigt, 20-30 år vilket skulle vara svårt att visa) så är det i alla fall ett helt annat race, som inte alls visar en persons genetiska potential när det gäller att utveckla en fysik som alla kan sträva efter.
Senast redigerad av intheloop 2009-08-06 kl. 18:44.
Citera
2009-08-06, 19:12
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Nej då ljuger han. hGH, alias tillväxthormon är inte anabolt i skelettmuskulatur i människor. Det samma gäller insulin. Inget polypeptidhormon är anabolt i skelettmuskulatur i homo sapiens.

Ökar du dock dina nivåer av androgener till sjukt höga nivåer, kommer alla andra hormoner assistera dig. Därför kör alla stora byggare hGH, Insulin och AAS. hGH och Insulin utan AAS ger ingen anabol effekt.

Han menade troligen "fetthormoner" = steroider. Tillväxt är väl proteinhormoner om jag inte minns fel.... Så allt annat utom steroider var tydligen ok för hans del....
Senast redigerad av Arne Persson 2009-08-06 kl. 19:28.
Citera
2009-08-06, 19:14
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:

Synd om dig.
Citera
2009-08-06, 19:23
Medlem
Citat:
Synd om dig.

Jag antar att du inte vågar erkänna att jag totalt ägde upp dig i våran lilla diskussion vi hade tidigare i tråden?
Citera
2009-08-06, 19:26
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intheloop

Dom som är hjärntvättade av steroidopinionen och tror att det inte går att bli så stor borde definitivt tänka om. Problemet är nog att dom inte vill det.

Bara det att uttrycket "Drogfri bodybuilding" eller "Natural bodybuilding" finns säger ju egentligen allt om hur snett det hela har blivit. Det borde vara en självklarhet, då det från början fungerade som ett slags bevis på en kropp med perfekt hälsa. Hälsa är ju något som absolut inte har med allt bruk av steroider PLUS alla de andra droger som intas i samband med AAS-(miss)bruk.

Trevligt med någon balanserad här!
Hans vener är rent genetiska såklart. Hans traps mm syns tydligt på filmen...

http://www.youtube.com/watch?v=4qiQyhstxqA&feature=related
Citera
2009-08-06, 19:27
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuffen
Jag antar att du inte vågar erkänna att jag totalt ägde upp dig i våran lilla diskussion vi hade tidigare i tråden?

Ha ha ha! Självklart vågar jag inte erkänna det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in