Citat:
Att jämföra det med P-piller och steroider p.g.a. då de båda höjer blodtrycket blir lite missvisande.
Ursprungligen postat av Zatacka
Oavsätt om jag tränar ren eller med AAS i kroppen så kommer jag förlora det jag har byggt upp om jag slarvar med kost och träning.
Skillnaden är att med steroider går det snabbare att bygga och man har mer att förlora i slutändan. OM man missköter kosten.
Fel. Klart man förlorar muskelmassa och blir svagare om man slarvar med träning och kost. Oavsätt om du använder steroider eller är ren!
Skärping axon
Ang. biverkningar:
Vad för sorts biverkningar är inte relevant om det inte klargörs hur vanliga dessa biverkningar är.
Man kan få blodproppar och dö av p-piller. Ändå är det miljoner kvinnor över hela världen som dagligen använder p-piller. (som för övrigt är en steroid
)
Varför?
Jo eftersom risken för att få livshotande eller ens milda biverkningar av p-piller är ytterst små!
Hur vanlig en biverkning är spelar alltid roll oavsätt läkemedel/drog. Fast i fallet med steroider så utesluter man hur vanligt det är med dessa biverkningar.
Så hur många får biverkningar och vad beror det på?
Det är vanligt med biverkningar. Du har tur om du inte får några.
Jag tänker inte ta upp alla biverkningar. Saker som nedstämdhet och sömnsvårigheter och huvudvärk är bara löjligt och går ofta över relativt snabbt.
Man kan få samma besvär av någon sorts personlig, känslomässig kris. Säg att flickvännen dumpar dig? ajaj, anabola-biverkningar, skaffa inte flickvän! (jo överdrivet, men ni fattar)
Testiklarna krymper, javisst! Men dom återgår till sin naturliga storlek och funktion efter att man slutar använda steroider.
Kanske den mest fruktade (och ganska vanlig) biverkning är gynekomasti.
Gynekomasti är som du beskriver i din blog bröstkörtel och bröstvävnad som växer och blir större precis som för unga tjejer i puberteten. Alltså början till kvinnobröst.
Detta undviks dock med hjälp av Nolvadex som är en SERM och hindrar bröstvävnad och körtel från att växa. (eller en AI eller andra sorters SERM's. Det finns en del effektiva alternativ)
Är situationen värre än att det kliar och man känner en "kula" i bröstet så skall kuren helst avbrytas.
Endast okunskap och övermod ger seriösa biverkningar bland steroid (miss?)brukare.
Källa på dom två påståendena tack?
Skillnaden är att med steroider går det snabbare att bygga och man har mer att förlora i slutändan. OM man missköter kosten.
Fel. Klart man förlorar muskelmassa och blir svagare om man slarvar med träning och kost. Oavsätt om du använder steroider eller är ren!
Skärping axon
Ang. biverkningar:
Vad för sorts biverkningar är inte relevant om det inte klargörs hur vanliga dessa biverkningar är.
Man kan få blodproppar och dö av p-piller. Ändå är det miljoner kvinnor över hela världen som dagligen använder p-piller. (som för övrigt är en steroid
)Varför?
Jo eftersom risken för att få livshotande eller ens milda biverkningar av p-piller är ytterst små!
Hur vanlig en biverkning är spelar alltid roll oavsätt läkemedel/drog. Fast i fallet med steroider så utesluter man hur vanligt det är med dessa biverkningar.
Så hur många får biverkningar och vad beror det på?
Det är vanligt med biverkningar. Du har tur om du inte får några.
Jag tänker inte ta upp alla biverkningar. Saker som nedstämdhet och sömnsvårigheter och huvudvärk är bara löjligt och går ofta över relativt snabbt.
Man kan få samma besvär av någon sorts personlig, känslomässig kris. Säg att flickvännen dumpar dig? ajaj, anabola-biverkningar, skaffa inte flickvän! (jo överdrivet, men ni fattar)
Testiklarna krymper, javisst! Men dom återgår till sin naturliga storlek och funktion efter att man slutar använda steroider.
Kanske den mest fruktade (och ganska vanlig) biverkning är gynekomasti.
Gynekomasti är som du beskriver i din blog bröstkörtel och bröstvävnad som växer och blir större precis som för unga tjejer i puberteten. Alltså början till kvinnobröst.
Detta undviks dock med hjälp av Nolvadex som är en SERM och hindrar bröstvävnad och körtel från att växa. (eller en AI eller andra sorters SERM's. Det finns en del effektiva alternativ)
Är situationen värre än att det kliar och man känner en "kula" i bröstet så skall kuren helst avbrytas.
Endast okunskap och övermod ger seriösa biverkningar bland steroid (miss?)brukare.
Källa på dom två påståendena tack?

Det ena görs efter läkares utskrift (voltaren dödar också människor) och de andra för att få mer muskler - ser du skillnaden?
Angående att det är farligare att kura yngre är påståendet hämtat från en internetperson kallad "Sparta" som många nog känner till så de bör räcka som källa.
Angående att sjunka ihop så sjunker man aldrig ihop ren som man gör efter en en kur oavsett om man sköter kost och träning då det har med hormonbalansen att göra. Lite svagare om man slarvar med kost som ren och tappa 10-12kg (självklart mycket vätska) efter en kur är olika saker.
Klart man kan hålla på med cancermedicin (nolva) för att motverka gynot, men det finns starka biverkningar med det preparatet och de borde du veta.
Jag förstår att försöker säga att det inte är så farligt som det är med steroider men jag håller inte med. Läser man dina andra inlägg på Flashback ser man att du är väldigt dopingliberal och det tycker jag inte är särskillt bra speciellt att du inte förstår preparatens farlighet inte negligerar dem.
Senast redigerad av Axon 2009-08-07 kl. 16:36.
Senast redigerad av Axon 2009-08-07 kl. 16:36.
), och bättre blodprofil, i övrigt inga negativa hälsoeffekter av kroniskt högdos testosteronadministration. Tänk på att det var under 6 månader också, vilket är väldigt lång tid.