2009-08-07, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minor11
Här har vi en till BB som ska vara ren. Hur vida det stämmer eller ej kan jag inte redovisa för, men här har ni klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=k6IB3I_carw

Här är också en kille som säger att han är ren :

http://www.youtube.com/watch?v=mK6hc3J4e88&feature=fvste3

(jag är bara tvungen att fjanta mig lite mycket som fjantArne)
Senast redigerad av Skuffen 2009-08-07 kl. 12:04.
Citera
2009-08-07, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skuffen

Är Coleman ren så kan jag flyga, att folk alltid går på att man är ren bara för att man säger det.

Finns ju tom kvinnliga byggare i landet som ser ut som män och ändå sitter de och säger att de inte dopat sig
Citera
2009-08-07, 12:38
Medlem
Grafiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Jag instämmer och flikar in med 3 liknande artiklar jag skrivit i ämnet

http://axon.blogg.se/category/vaga-vagra-doping.html

Morron Flashback, tänkte till slut ta mitt postcount över nollan nu.

Ville bara tacka för väldigt intressant läsning Axon. Jag har aldrig dopat och kommer aldrig göra det, men visste inte om alla biverkningar och dylikt som doping medförde. Denna läsning gjorde mig, om möjligt, än mer ovillig att ta såna preparat, och jag kan inte förstå varför någon skulle trycka i sig sånt öht.

Jag tycker det vore mycket roligare att träna när man vet att ens utveckling är naturlig, och endast kommer ur blod, svett och tårar. Det är iaf anledningen till varför jag själv tränar.

Sen tycker jag det är inspirerande att se hur långt vissa kan gå utan kurer, jag blir själv taggad att nå nya nivåer!
Citera
2009-08-07, 13:04
Medlem
FlyingGnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leon666
Är Coleman ren så kan jag flyga, att folk alltid går på att man är ren bara för att man säger det.

Finns ju tom kvinnliga byggare i landet som ser ut som män och ändå sitter de och säger att de inte dopat sig

Det blir ju ännu mer uppenbart att man inte kan lita på dem, när man sätter sig in i vad konsekvenserna hade blivit om de sagt "ja, jag är dopad".
Tycker det är lite lustigt att lite på någons svar när den knappt har möjlighet att säga något annat.

Att jämnföra med är att en tidning skulle gå runt och ta kort på folk och sedan publicera deras svar på frågan: "Är du pedofil?"
Att sedan säga att det inte finns några pedofiler då man frågat folk och de sagt nej är bara löjligt.

Pedofiler "kan" inte erkänna sånt, inte heller "kan" en proffisionell BB erkänna dopning utan ENORMA konksekvenser för honom.
Citera
2009-08-07, 14:06
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafik
Morron Flashback, tänkte till slut ta mitt postcount över nollan nu.

Ville bara tacka för väldigt intressant läsning Axon. Jag har aldrig dopat och kommer aldrig göra det, men visste inte om alla biverkningar och dylikt som doping medförde. Denna läsning gjorde mig, om möjligt, än mer ovillig att ta såna preparat, och jag kan inte förstå varför någon skulle trycka i sig sånt öht.

Jag tycker det vore mycket roligare att träna när man vet att ens utveckling är naturlig, och endast kommer ur blod, svett och tårar. Det är iaf anledningen till varför jag själv tränar.

Sen tycker jag det är inspirerande att se hur långt vissa kan gå utan kurer, jag blir själv taggad att nå nya nivåer!
Tack
Citera
2009-08-07, 14:24
Medlem
BengtZzs avatar

Sjukt mycket fel här men men.
Citera
2009-08-07, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leon666
Det är väldigt många som dopar sig idag, bara för att du inte ser ut som Arnold så betyder det inte att du inte dopat dig. I de flesta elitidrottsgrenar har folk brukat nån form av doping.

Självklart! Jag är inte naiv! Men ämnet var inte elitidrott, utan enbart hur stor kan man bi utan steroider. Och absolut inte alla elitidrottare dopar sig, vilket många verkar tro.

Citat:
Och doping bygger inte muskler av sig själv utan du måste ju självklart sköta allt annat också.
Visst måste dom sköta sig, men i många fall med dom som dopar sig så kan dom fuska och ändå växa. Tyvärr finns det också undersökningar som visar på att personer växer även utan träning med doping, så helt sant är inte det heller. Men visst, på det stora hela så måste dom sköta diet, träning, vila etc.

Men just detta påpekar jag i ett tidigare inlägg. Egentligen är ditt påstående något som inte har med frågan "Hur stor kan man bli utan steroider".

Det finns också faktiskt en aspekt till att ta hänsyn till.
Eftersom en person som "trycker" växer betydligt lättare än en ren person så kan det leda till att den tryckande personen inte är lika noggrann i allt det övriga.
Tex så kanske han inte är beroende av den totalstimulerande effekt på kroppens hormonsystem som tunga basrörelser har, tex knäböj och marklyft.

Han kan växa bra ändå på andra rörelser. En person som dessutom har ett sånt tryck att han måste avbryta vissa rörelser (vilket sker om man kollar forumet för doping och även lyssnar på de som dopat sig) så är det ändå inte optimalt, eller? Så spelplanen är mycket annorlunda.

Citat:
Finns idioter som dopar sig självklart men det finns helt fungerande individer med som hur du än vrider på det med ett bra psyke också.

Visst är det så!
Kan inte se hur du får det till att jag påstår att alla som dopar sig skulle ha ett dåligt psyke!
Dom kan ha samma förutsättningar i det fallet innan dom går på sina kurer.

Dock så påverkar bruk av AAS i sig definitivt psyket, på både negativa och (för individen) positiva sätt.

Dessutom så påverkas dom i en riktning där dom får större träningslust, då kroppen återhämtar sig plus att dom har mer energi pga den totala effekten på kroppen som AAS-bruket ofta har (påverkar nivån av dopamin, adrenalin mm).
Dom känner mer energi och kör eventuellt hårdare under passet.
Det är också en form av påverkan på psyket.
Dom har helt enkelt lagt in en överväxel i sitt race.

Citat:
Så det jag egentligen vill få fram är att inte bara bodybuildare dopar sig utan du har allt från simmare,brottare,friidrottare,boxare ja i de flesta elitidrottsgrenar förekommer doping så är det bara.

Varför vill du få fram det i en diskussion om "hur stor kan man bli utan doping"?

Det du säger låter som ett väldigt dåligt argument för att ge grönt ljus till att dopa sig.
Elitidrott är inget som är hälsosamt, tvärsemot vad många tror.
Även då man inte väger in doping.
Höga hematokritvärden som kan och har lett till dödsfall har man sett inom olika uthållighetssporter tex. Och många kan hamna på gränsen till dessa värden genom att dels ha viss genetik för detta, dels träna i höghöjdshus (vilket är lite snett).

Visst doping förekommer tyvärr precis som överallt annars i samhället.

Tror dock att det skiljer mycket mellan sporter och att det största problemet är att en hel del varit dopade under tex ungdoms/junioråren och sen drar fördelen av det då man startar en seniorkarriär ren, samt att väldigt många också är och har varit helt rena i hela sitt idrottsliga liv.

Citat:
Och förmodligen har du inte träffat folk som dopat sig för då hade du inte dragit alla över en kam. Personligen har jag stött på båda delar, dopade som är fullkomliga idioter både kvinnor och män. Men jag har även stött på dopade som är helt normala precis som alla andra.

Var i mitt argument ser du att jag drar alla över en kam? Jag ifrågasatte bara hur man kan resonera ifråga om sitt val att dopa sig vid några specifika situationer.

Jag påstår inte att alla som dopat sig är idioter. Tvärtom finns det en hel del som verkar både rationellt smarta och välbalanserade och som ändå dopar sig.
Många av dom rationaliserar sitt beteende så att man har miljoner med argument för att försvara sitt bruk. Och även vill sprida sitt budskap om dess fördelar likt väckelsepredikanter.
Smarta och i många fall trevliga personer (tex Bengtzz mfl) men för den delen kanske inte direkt kloka i det långa loppet. Just deras förmåga att rationalisera sitt beteende och alltid söka argument som stöder det, gör att dom i längden riskerar att skjuta sig själva i foten...

Som sagt, det är två helt olika race vi snackar om...

Citat:
Sen förstår jag inte ditt resonemang, om två byggare står på scen och skall tävla och den ena dopat sig och den andra inte så tycker i alla fall jag att det är fullkomligt onaturligt att stå å posera i badkalsonger i ett icke hälsovänligt tillstånd där gränsen för anorektiker passerat gränsen för länge sen. Man blir inlagd om man passerar en viss fettprocent men byggare på scen som passerat gränsen med skall vara helt normala då? dopad eller ej.

I det påståendet kan jag hålla med dig fullständigt. Men var i mitt resonemang ser du att jag säger att det skulle vara naturligt med en byggare i tävlingsform. Jag snackade om att 10% kroppsfett var mer en eftersträvansvärd nivå för en "vanlig person" (vilket också är tufft för många).

Håller alltså med dig där att det är fullständigt onormalt. Många ser ut som om dom kom direkt ut från ett koncentrationsläger i ansiktena.
Ser i alla fall inte direkt hälsosamt ut!
Tycker att symmetri borde gå före deff, faktiskt till den grad att onaturligt låg fettprocent borde ge avdrag! Ser rent fördjävligt ut tycker jag.

Sen är det ju inte någon större prestation som utförs på själva scenen.
Dock så har alla som står där utfört ett otroligt jobb innan. Psyket att palla den formen av dietande i kombination med träning under många månaders tid kan bara beundras.

Men inte fasiken är det naturligt.
Tycker faktiskt att Athletic fitness eller för den delen tyngdlyftning är mycket intressantare...
Senast redigerad av intheloop 2009-08-07 kl. 15:12.
Citera
2009-08-07, 15:06
Avslutad
Citat:
Jag instämmer och flikar in med 3 liknande artiklar jag skrivit i ämnet

Väldigt, väldigt välskriven artikel!

Tror dock som du säger i slutet att det är bättre att visa på fördelarna med att träna ren istället för att köra på skrämselspåret, som kan få något av en backlash annars.
Citera
2009-08-07, 15:16
Medlem
Man kan nog bli så pass stor som man "vill" vara utan doping med lite diciplin tid och bra kost och träning. Vill man se ut som ett freaky monster som både få ens tycker är snyggt eller hälsosamt sen så kan man ju gå över gränsen och börja dopa sig.
Citera
2009-08-07, 15:38
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz

Sjukt mycket fel här men men.
Utveckla gärna så att jag kan rätta till de fel du anser finnas

Mvh
Senast redigerad av Axon 2009-08-07 kl. 15:45.
Citera
2009-08-07, 16:11
Bannlyst
Citat:
Utveckla gärna så att jag kan rätta till de fel du anser finnas

Mvh
Citat:

Vad händer då när "kuren" är slut tänker ni?

*Bild på en ballong som pyser*

Exakt - de sjunker ihop. Alla har väl någon gång sett en person på gymmet växa enormt mycket under någon månad och bli starkare än någonsin för att sedan komma tillbaka månaden efter lika svag som från början och lika liten. Detta drabbar i mycket mindre utsträckning de som vet vad de håller på med och får proffesionell hjälp vid uppläggning av sin "kur" men det är i stort sett omöjligt även för dessa att behålla all den enorma muskelmassa de byggt upp under sin "kur"

Oavsätt om jag tränar ren eller med AAS i kroppen så kommer jag förlora det jag har byggt upp om jag slarvar med kost och träning.
Skillnaden är att med steroider går det snabbare att bygga och man har mer att förlora i slutändan. OM man missköter kosten.

Citat:
Inget av detta behöver du som tränar rent heller oroa dig för. Du kommer aldrig sjunka ihop eller bli svagare. Du blir hela tiden starkare och större och behöver aldrig gå tillbaka dit du en gång varit.
Fel. Klart man förlorar muskelmassa och blir svagare om man slarvar med träning och kost. Oavsätt om du använder steroider eller är ren!
Skärping axon

Ang. biverkningar:
Vad för sorts biverkningar är inte relevant om det inte klargörs hur vanliga dessa biverkningar är.

Man kan få blodproppar och dö av p-piller. Ändå är det miljoner kvinnor över hela världen som dagligen använder p-piller. (som för övrigt är en steroid )
Varför?
Jo eftersom risken för att få livshotande eller ens milda biverkningar av p-piller är ytterst små!

Hur vanlig en biverkning är spelar alltid roll oavsätt läkemedel/drog. Fast i fallet med steroider så utesluter man hur vanligt det är med dessa biverkningar.

Så hur många får biverkningar och vad beror det på?
Det är vanligt med biverkningar. Du har tur om du inte får några.
Jag tänker inte ta upp alla biverkningar. Saker som nedstämdhet och sömnsvårigheter och huvudvärk är bara löjligt och går ofta över relativt snabbt.
Man kan få samma besvär av någon sorts personlig, känslomässig kris. Säg att flickvännen dumpar dig? ajaj, anabola-biverkningar, skaffa inte flickvän! (jo överdrivet, men ni fattar)

Testiklarna krymper, javisst! Men dom återgår till sin naturliga storlek och funktion efter att man slutar använda steroider.

Kanske den mest fruktade (och ganska vanlig) biverkning är gynekomasti.
Gynekomasti är som du beskriver i din blog bröstkörtel och bröstvävnad som växer och blir större precis som för unga tjejer i puberteten. Alltså början till kvinnobröst.
Detta undviks dock med hjälp av Nolvadex som är en SERM och hindrar bröstvävnad och körtel från att växa. (eller en AI eller andra sorters SERM's. Det finns en del effektiva alternativ)
Är situationen värre än att det kliar och man känner en "kula" i bröstet så skall kuren helst avbrytas.

Endast okunskap och övermod ger seriösa biverkningar bland steroid (miss?)brukare.

Citat:
Generellt så gäller att ju yngre man är ju mer biverkningar råkar man ut för, kroppen är känsligare under de yngre åren helt enkelt. Sabbar man sin produktion som 18åring kommer den heller aldrig tillbaka till den nivå den kunnat ha varit om man inte användt dessa preparat.
Källa på dom två påståendena tack?
Senast redigerad av Zatacka 2009-08-07 kl. 16:17.
Citera
2009-08-07, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuffen

Om du hade läst mellan raderna och haft förmågan att uppfatta sarkasm så hade du förstått vad Arne menade ang. Coleman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in