2009-08-05, 01:25
Medlem
det pratas en hel del om att användning av testo kan skapa akut hjärtförstoring. Om detta nu kan ske, hur är det då med Deca? Skulle man kunna få samma effekt av det preparatet tror ni, ni som är lite inbitna på ämnet?
MVH
Citera
2009-08-05, 02:22
Medlem
Lieutenant-Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin850
det pratas en hel del om att användning av testo kan skapa akut hjärtförstoring. Om detta nu kan ske, hur är det då med Deca? Skulle man kunna få samma effekt av det preparatet tror ni, ni som är lite inbitna på ämnet?
MVH

Kan väl redan nu säga att det är svårt att hitta studier på det eftersom de få studier som finns bara visar biverkningar av AAS rent generellt, men eftersom AAS inte är tillåtet ser ingen värde i att bekosta studier för varje specifik steroid.
Citera
2009-08-05, 02:33
Medlem
yoshimas avatar
hjärtat förstoras för att det behöver förstoras för att man blir större.. om man nu blir såpass mycket större..

iaf vad jag fattat de som..
Citera
2009-08-05, 03:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yoshima
hjärtat förstoras för att det behöver förstoras för att man blir större.. om man nu blir såpass mycket större..

iaf vad jag fattat de som..

Det är nog lite det också, sen att hjärtat är en muskel som växer vid kondition träning / hög reps också (inte hundra på högreps men tror det). Och eftersom muskler växer mycket fortare på aas än utan så lär ju hjärtat växa fortare också.
Citera
2009-08-05, 03:24
Medlem
Snöjs avatar
Ledsen, jag kan absolut inget om allt detta med steroider och grejer, la bara märkte till den här tråden, så jag har en liten fråga;
Varför är det farligt att hjärtat blir större? Borde den inte pumpa bättre om den blir starkare? Eller?
Citera
2009-08-05, 04:41
Medlem
yoshimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Ledsen, jag kan absolut inget om allt detta med steroider och grejer, la bara märkte till den här tråden, så jag har en liten fråga;
Varför är det farligt att hjärtat blir större? Borde den inte pumpa bättre om den blir starkare? Eller?

allt i kroppen är väldigt balanserat för att organen skall funka bra med varandra, funkar hjärtat "bättre" än vad det behöver så får man för högt blodtryck.
Citera
2009-08-05, 10:01
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj

Om hjärtat växer så får det svårt att få plats och kan inte fungera optimalt.
Det får inte plats helt enkelt.
Citera
2009-08-05, 11:35
Medlem
Högt blodtryck är förmodligen den största boven i dramat, vilket går att minska på följande sätt:

-Minskad mängd androgener
-Aspirin
-Betablockerare
-Minskat saltintag
-Konditionsträning
-Sluta med nikotin och alkohol
-Donera blod

...med mera. Det finns säkert tusen sätt till. Fyll gärna i, ni som vet.
Citera
2009-08-05, 11:47
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wake-N-Bake
Det är nog lite det också, sen att hjärtat är en muskel som växer vid kondition träning / hög reps också (inte hundra på högreps men tror det). Och eftersom muskler växer mycket fortare på aas än utan så lär ju hjärtat växa fortare också.
Nej hjärtat växer inte av kondition. Hjärtat växer på grund av arbete som det möjligtvis behöver genomföra och framför allt, av högt blodtryck. Är du stor behöver hjärtat genomföra mer arbete, därför blir det större. Otroligt feta människor, tex 200kg fett har också väldigt stora hjärtan.

Många AAS ger högt blodtryck, desto mer androgen, desto högre blocktryck brukar vara grundregeln. Tex Tren och Masteron kan ge användaren otroligt högt blodtryck.

Det finns tre olika muskulaturer i kroppen, den enda typen som får ut en anabol aktivitet av androgener är skelettmuskulatur.

Glatt-muskulatur och Hjärtmuskulatur erhåller ingen anabol(vävnadsuppbyggande) effekt av androgener. Vissa androgener påverkar heller inte vävnadsuppbyggandet i skelettmuskulatur, tex Proviron.
Citera
2009-08-05, 11:51
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemonster
Högt blodtryck är förmodligen den största boven i dramat, vilket går att minska på följande sätt:

-Minskad mängd androgener
-Aspirin
-Betablockerare
-Minskat saltintag
-Konditionsträning
-Sluta med nikotin och alkohol
-Donera blod

...med mera. Det finns säkert tusen sätt till. Fyll gärna i, ni som vet.
Håller med dig helt och hållet.

Kronisk effekt av konditionsträning minskar det relativa blodtrycket, att arbeta mycket med hjärtat gör det dock större alltid. Vill man ha så litet hjärta som möjligt skall man helst sitta still så mycket som möjligt men detta är såklart sämre än att konditonsträna.

En marathonathlet på 55kg har större hjärta än en datornörd på 55kg. Blodtrycket varierar nog väldigt individuellt, även om konditionsträning har många långsiktiga kroniska effekter på blodtrycket vilket är bra. Man vill varken ha för högt eller för lågt blodtryck. Lågt blodtryck är dock sällan farligt, högt blodtryck är dock farligt för hälsan.
Citera
2009-08-05, 18:43
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoshima
allt i kroppen är väldigt balanserat för att organen skall funka bra med varandra, funkar hjärtat "bättre" än vad det behöver så får man för högt blodtryck.
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrozzi
Om hjärtat växer så får det svårt att få plats och kan inte fungera optimalt.
Det får inte plats helt enkelt.
Det svarar min fråga bra, tack så mycket
Citera
2009-08-08, 13:44
Medlem
Slackoffs avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypertrophic_cardiomyopathy
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera