2010-09-04, 15:59
Medlem
http://www.schwarzenegger.it/mro/coleman/rc440.jpg
En tidigare bild på Ronnie Coleman. Jag tycker det ser bättre ut än det senare. Inga äckliga lår, fin midja och sjuk v-form. Någon som vet vilket år detta är?
Citera
2010-09-04, 16:01
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockmeister
En tidigare bild på Ronnie Coleman. Jag tycker det ser bättre ut än det senare. Inga äckliga lår, fin midja och sjuk v-form. Någon som vet vilket år detta är?
Oj ingen aning. Aldrig sett en sånn bild på Coleman innan, man ser ju stora skillnader på ansiktet också. I princip allt ser bättre ut, han låg la bara på ett par gram AAS där och hade nog itne gjort det mer än 10 år på just den bilden.
Citera
2010-09-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Han är INTE ren. Nej man kan inte nå den formen ren, han nådde inte ens den formen med 10 år på prepp.
Vet att han inte är ren, självklart inte. Jag tror det är svårt om inte omöjligt att nå den hårda formen och hans proportioner, men om man hade grymma gener och sköter allt exemplarisk så tror jag inte storleken borde vara omöjlig att nå rent om vi bortser från hårdheten. Nu måste jag ut, suttit vid datorn halva dagen...
Citera
2010-09-04, 16:06
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Vet att han inte är ren, självklart inte. Jag tror det är svårt om inte omöjligt att nå den hårda formen och hans proportioner, men om man hade grymma gener och sköter allt exemplarisk så tror jag inte storleken borde vara omöjlig att nå rent om vi bortser från hårdheten. Nu måste jag ut, suttit vid datorn halva dagen...
Möjligtvis på 15% BF, men det är ju en jävla skillnad. Man ser sjukligt mycket större ut i 15% BF med kläder än 5% BF med kläder. Och det omvända utan kläder.
Citera
2010-09-04, 16:23
Medlem
Pestfans avatar
Citat:

Nej men! Var är hans gulliga gh-mage där?
Citera
2010-09-04, 16:27
Medlem
fedupbuttstillstrongs avatar
Citat:

Ett reportage från ca 1994 i bk sportsmagazine hade liknade bild ifärg på coleman så tidigt 90-tal skulle ja tippa på.ser mkt bra ut men det har hänt saker sedan dess..
Citera
2010-09-04, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Min personliga uppfattning är att det inte är det nej. Nu spånar jag fritt eftersom jag inte preppar, men jag inbillar mig att det fortfarande krävs åtskilliga timmars slit på gymmet dag ut och dag in, plus stenkoll på kosten samt vilan för att bli riktigt stor.

Ett mirakelmedel för mig är något som verkar utan några andra faktorer som måste till för att effekt ska uppstå.

Jojo men om man börjar ta AAS och vet en aning om hur man ska träna och äta så är det ett mirakel medel, om man skulle se det till en som inte tar, och en som tar, och kör samma träning så att säga.

Men jag förstår ditt tänk, utan tränings kunskaper och framförallt kosten så visst, då blir det tungt!
Citera
2010-09-04, 17:36
Medlem
FuckedUp2k9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pestfan
Nej men! Var är hans gulliga gh-mage där?

BengtZz eller någon annan KUNNIG; Snälla svara mig ang min tidigare fråga i tråden ang sk GH magar...
Citera
2010-09-04, 18:14
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckedUp2k9
BengtZz eller någon annan KUNNIG; Snälla svara mig ang min tidigare fråga i tråden ang sk GH magar...

What causes the 'GH GUT?'
too much insulin over a short period of time. its not intestinal enlargement pushing out the stomach walls. While there are a host of IGF-1 receptors in the intestines, the localized growth that occurs isnt enough to permanentally stretch the abdominal muscle walls, that is absurd. Excessive insulin usage over a short period of time (usually to put on 20-30lbs 6 months or a year) leads to visceral fat buildup. In addition, the constant contest yo-yo dieting combined with the massive over-eating of "bulking" leads to visceral fat buildup that is never lost because the diets dont last long enough to effect it. Add in carb loading, you will see huge guts with distention.

http://forums.musculardevelopment.com/showthread.php?t=94011
Citera
2010-09-04, 18:25
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
too much insulin over a short period of time. its not intestinal enlargement pushing out the stomach walls. While there are a host of IGF-1 receptors in the intestines, the localized growth that occurs isnt enough to permanentally stretch the abdominal muscle walls, that is absurd. Excessive insulin usage over a short period of time (usually to put on 20-30lbs 6 months or a year) leads to visceral fat buildup. In addition, the constant contest yo-yo dieting combined with the massive over-eating of "bulking" leads to visceral fat buildup that is never lost because the diets dont last long enough to effect it. Add in carb loading, you will see huge guts with distention.

Det är det visst, men inte enbart. Som det står här är det även visceralt fett. AAS, speciellt då högandrogener och hGH assisterar denna effekten ännu mer eftersom de är extremt fettförbrännande i subkutan vävnad. Men eftersom kroppen inte kan förinta fett så lagras den istället som visceralt fett, tex då i buken under magmusklerna. En tillräckligt lång deff med lågt BF% på lång tid kan göra att midjan blir riktigt smal igen, trots deras doser. Jay var ju som sagt smalare 2009 än 2008, dessutom riktigt jävla stor. Fy van va pro han är.
Citera
2010-09-04, 18:26
Medlem
FuckedUp2k9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk

TACK! Visste att jag hade läst den där artikeln förut.

Men då känns det ändå fel att alla säger GH mage och tror att de är de inre organen som växer något så extremt. Då är det alltså visceralt fett som står för större delen av den utstående "gh" magen?

Borde det inte gå att operera bort.. .eller något?
Citera
2010-09-04, 18:31
Medlem
Pestfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckedUp2k9
Alltså allt detta snack med GH bukar. Jag har svårt att tillväxt i de doserna som körs (20UI per dag eller liknande) kan påverka tarmarna något så jävulst. Det måste ju vara något annat som gör att magarna blir så gigantiska.

En annan fråga: hur lyckades Cutler slimma ned sin midja så otroligt inför 2009 olympia?

Citat:

Effects of insulin-like growth factor I on growth and polyamine metabolism in various organs in rats.
Digestion. 2002;65(2):103-11.

Citat:
Effects of oral administration of insulin-like growth factor-I on circulating concentration of insulin-like growth factor-I and growth of internal organs in weanling mice.
Biol Neonate. 2006;89(3):199-204. Epub 2005 Nov 17.

Det är således IGF-I som är boven i dramat. Därtill att processen tar omkring 10-20 år..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in