Inne på sista avsnittet nu och jag kan bara rekommendera serien starkt. För er som gillar nakna gladiatorer, intriger och fighter till döden med massor av blood and gore är detta ett givet val. Tänk dock på att ladda ner serien för att slippa all censur.
kollade lite smått på de avsnitt som gick på 6an häromveckan, tyckte väl inte att det var något vidare. Fattade DEFINITIVT inte hur mina kompisar kunde jämföra den med Rome. Men som vanligt så får man, oftast, hela sanningen här på flashback. Den var alltså censurerad.
kollade lite smått på de avsnitt som gick på 6an häromveckan, tyckte väl inte att det var något vidare. Fattade DEFINITIVT inte hur mina kompisar kunde jämföra den med Rome. Men som vanligt så får man, oftast, hela sanningen här på flashback. Den var alltså censurerad.
Currently dwnloadar
Och ca 3 första avsnitten är svaga men blir starkare o starkare hela vägen, sista avsnittet är inget annat än Episk Television.
Förstår inte, när kommer säsong två?
Och är det bara 13 avsnitt i säsong ett?
Vill ha mer! >
Citat:
Ursprungligen postat av http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Spartacus:_Blood_and_Sand_episodes
A second season was announced on December 21, 2009, a full month before the series debuted. No premiere date has been announced.[1] However, filming for the second season was postponed due to the star Andy Whitfield being diagnosed with non-hodgkins lymphoma.[2] Although in June, 2010 Whitfield was reported to be healthy and cancer free,[3] in September his cancer recrudesced and, as such will not return for a second season.[4] The fate of the series is currently unknown.
Väldigt synd att Whitfield har cancer och därmed inte kan jobba som skådespelare. Detta innebär ju då att en andra säsong lär dröja. Men som en liten tröst ska det släppas en prequel som heter Spartacus: Gods of the Arena under januari 2011 som handlar om Batiatus innan han blev känd som gladiatortränare.
Citat:
Ursprungligen postat av http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Spartacus:_Blood_and_Sand_episodes
In the wake of Whitfield's illness, it was decided that a six part prequel series entitled Spartacus: Gods of the Arena would be produced. It began shooting on August 2, 2010.[5] The prequel episodes are currently slated to air on Starz (US) and Bravo (UK) in January 2011. [6]
Väldigt synd att Whitfield har cancer och därmed inte kan jobba som skådespelare. Detta innebär ju då att en andra säsong lär dröja. Men som en liten tröst ska det släppas en prequel som heter Spartacus: Gods of the Arena under januari 2011 som handlar om Batiatus innan han blev känd som gladiatortränare.
Tackar för all information. Visste ej att han hade cancer, är det en "farlig cancer"?
Gillar inte alls Batiatus, men får se om han har något att bjuda på, skulle vilje att serien fortsatte, men antar att dem har stängt relativt många dörrar till Sparacus framtid med tanke på
hans fru är död, hans lotus är stängd, osv. skulle väl vara om han skapade ett nytt liv med slaven
hans fru är död, hans lotus är stängd, osv. skulle väl vara om han skapade ett nytt liv med slaven
Spartacus är ju en historisk person som fanns på riktigt. Han blev den mest kända ledaren under ett stort slavuppror som hotade republiken. Så det kan man göra många spännande säsonger av. Läs på wikipedia om du vill veta mer om detta helgon som alltid var på de förtrycktas sida:
Annars får vi bara hoppas på att Whitfield blir bra igen och förhoppningsvis kan fortsätta i framtiden. Jag har ingen aning om hur farlig hans cancer är. En i värsta fall lösning vore att ta in en annan skådespelare. Men lägga ner serien hoppas jag dem inte gör. Men hur som helst så har jag goda förväntningar på prequeln som kommer i januari.