Det är imponerande hur manusförfattarna i nästan varje avsnitt skriver in sig i ett hörn samtidigt som dom dessutom alltid lyckas skriva ur sig det.
Detta i kombination med att dom tillskillnad från alla andra tv-serier inte har några som helst problem med att döda karaktärer eller ta andra kontroversiella beslut gör att man aldrig vet vad som kommer hända.
Serien lyckas bli bra, nästan jävligt bra på ren råstyrka i dom beslut manusförfattarna tar, trots varierande kvalité på effekter, dialog och skådespeleri.
Håller med dig fullständigt. Avsnittet var riktigt jävla bra.
Det är i 720p, alltså mkt bättre upplösning, ladda ner den om du inte har en slö dator, mycket bättre att titta på
Gör verkligen skillnad på sådana här serier. Lost etc bryr jag mig inte om jag ser 720p eller 480p men Spartacus blir verkligen mäktigare av upplösningen.
Hade inte mycket hopp för den här serien, men har blivit bättre nu de senaste avsnitten. Måste säga att jag fick nog en liten klump i halsen i slutet på dagens
Sa ju att det skulle uppstå en romans mellan Spartacus och Mira. Undrar dock vem som kommer ta Varros plats i serien nu. Kommer Spartacus och Crixus bli närmare vänner?
Eftersom serien heter Spartacus drar man ju slutsatsen att han kommer bli bra vän med de flesta för att tills slut leda en revot.