Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-02, 15:06
  #1
Medlem
booreds avatar
Spartacus: Blood and Sand

Spartacus: Blood and Sand - Official Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=yHxn8mTpAJU&NR=1

Lucy Lawless talar pubisperuker och annat
http://www.youtube.com/watch?v=506h_...eature=channel
Citera
2009-08-02, 17:06
  #2
Medlem
Hittade en poster: Länk

Jag tror att vi har en tittarsuccé på gång med tanke på hur populära Rome, Gladiator och 300 har varit. Romarriket intresserar alltid.
Citera
2009-08-02, 17:44
  #3
Medlem
KungAllans avatar
Very very nice Hoppas på ultravåld, någorlunda historisk korrekthet, schyssta fältslag och en och annan sexscen ala Romersk senrepublik
Citera
2009-08-02, 18:57
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
Bara att hoppas att kvalitén blir något liknande Rome. Har allt kommit rätt mycket dåligt om romarriket på sistone som bara snyltar på vad den serien och filmer som Gladiator skapat. Såg t.ex. en riktigt kass film nyligen som hette The Lost Legion där trailern var 100 gånger bättre än själva filmen.
Citera
2009-08-02, 19:06
  #5
Medlem
Ser mycket bra ut, och med det klassiska filmskriket i slutet
Citera
2009-08-02, 19:41
  #6
Medlem
Dumlehakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Bara att hoppas att kvalitén blir något liknande Rome. Har allt kommit rätt mycket dåligt om romarriket på sistone som bara snyltar på vad den serien och filmer som Gladiator skapat. Såg t.ex. en riktigt kass film nyligen som hette The Lost Legion där trailern var 100 gånger bättre än själva filmen.

Jag kan inte tänka mig att det kommer hålla samma klass som Rome, utan det blir nog snarare samma sorts travesti som 300. Med det i åtanke så kanske serien i alla fall kommer att bjuda på ett par skratt.
Citera
2009-08-02, 19:51
  #7
Medlem
snapcases avatar
Jupiter vad det där såg ut att suga. Att försöka se ut som 300 är inget positivt i min bok. Dessutom uppenbart historiskt inkorrekt. Ingen typ av gladiator slogs med yxa.
Citera
2009-08-02, 19:58
  #8
Medlem
oordnings avatar
såg riktigt nice ut, ultravåld istheshit.
Citera
2009-08-02, 21:09
  #9
Medlem
Spartacus från 1957 tror jag de var är en av mina favorit filmer, bara hoppas att denna kan matcha den, fast ser inte alls ut att ha samma handling tyvärr.
Citera
2009-08-02, 23:27
  #10
Medlem
booreds avatar
Historiskt korrekt blir det knappast, storyn är viktigare...och passar inte historien in så får den ge vika


How TV's new Spartacus will 'bend' history
http://scifiwire.com/2009/07/how-tvs...rtacus-wil.php

Citat:
Tapert (Lawless' husband and producer of Xena: Warrior Princess) and DeKnight (Buffy the Vampire Slayer) explained why they decided to "bend history," as DeKnight put it, for the new show.

Tapert sets the scene. "They begin before Spartacus was captured by the Romans," he said. "We start when he actually joins the Roman auxiliary. Historically, the Romans had invaded Thrace. So a lot of the Thracian soldiers had signed up for the auxiliary. So we have a whole story before he actually gets to a ludus [a gladiatorial school], where he's sold into slavery. This is based on some scraps of historical evidence. Some say that he was a soldier in the auxiliary, and he deserted and got sentenced into slavery."

Obviously, the producers were pretty happy to take on a topic that didn't actually have a lot of facts to stick to. Tapert talked about approaching DeKnight about the subject. "I said, 'Do you know anything about history?'" he said. "He said no. And I said, 'Good, g-ddamn it, because I don't care about it.'"

Tapert said that if the historical facts didn't fit the story they were trying to tell, they threw it out, believing that the "average punter, as they say in New Zealand," wouldn't have a problem with it. This is hardly a surprise, considering that he did the same thing with Hercules: The Legendary Journeys and Xena: Warrior Princess. DeKnight called it "bending" history, saying that it had to be done. "But we try not to break it."
Citera
2009-08-03, 01:16
  #11
Medlem
En.stens avatar
Fasen här var något jag hade missat! Verkar ju kunna bli riktigt bra.
Tack för tipset!
Citera
2009-08-03, 01:50
  #12
Medlem
booreds avatar
Där ytterligare ett klipp där det klart framgår att det inte är nåt historiskt

http://www.youtube.com/watch?v=Vvu3aQWq6Jw&NR=1
Citat:
Everything you know about Spartacus we will turn on its side and beat the hell out of it

...och med tanke på herrarna bakom så är det ju föga förvånande heller(Buffy, Angel, Dollhouse, Xena, Hercules, Evil Dead, American Gothic, Legend of the Seeker, Smallville)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback