God Of The Arena Trailer! Saftigt, men kommer faktiskt sakna Andy.
Den ser väl intressant ut. Är det här vi får se hur Batiatus utvecklas till en psykopat? I vilket fall så var sminket, hårfärgningen osv väldigt intressant; allt för att göra att de ser yngre ut. Bl.a. Crixus långa hår.
Har precis sett om hela säs 1 ännu en gång, och fyfan vad bra serien är.
Sista scenen, när alla går ut genom grinden till byggnaden och ut i friheten gör mig dock lite sorgsen.
För er som inte har koll på historien så sätter jag här spoilertags.
I och med att slavupproret slogs ner och Spartacus (förmodligen) dödades så innebär det antagligen slutet för hans närmaste män också.
Jag kan ta att Spartacus berövas livet, det har jag redan accepterat. Men när alla "hans" män går ut genom grinden och jag ser dem med frihetens nytända eld i ögonen så blir jag riktigt sorgsen. Ska Doctore, Crixus, och alla de andra också dö? ska de inte få smaka friheten särskilt länge? Vad tror ni?De hittade aldrig Spartacus kropp efter det sista slaget, så man vet ju dock inte vad manusförfattarna tänker.
Diskussion, mina vänner!
Vet inte om det preliminära premiärdatumet har diskuterats men just nu är det preliminärt satt till 21 Januari, 2011, klockan 10. I svensk tid blir detta alltså klockan 04:00, den 22 Januari.
Jävlar vad bra den här serien är! Jag hörde inte talas om den förns jag såg reklamen på 6:an.
Jag tittade episod 1 och tyckte det var sådär. Tittade episod 2 och 3. Tyckte också att det var sådär. 3 episoder på typ 1 månad för jag hade massa annat att titta på. Men sen i fredags har jag sett episod 4 till 13 utan att blinka.
Så satans bra är det, riktigt bra. Men vet man storyn så var det ganska väntat att upploppet och "friheten" skulle komma innan säsong 1 var klart. Jag är så glad att jag hittade den här serien och gav den en andra chans.
Jävlar vad bra den här serien är! Jag hörde inte talas om den förns jag såg reklamen på 6:an.
Jag tittade episod 1 och tyckte det var sådär. Tittade episod 2 och 3. Tyckte också att det var sådär. 3 episoder på typ 1 månad för jag hade massa annat att titta på. Men sen i fredags har jag sett episod 4 till 13 utan att blinka.
Så satans bra är det, riktigt bra. Men vet man storyn så var det ganska väntat att upploppet och "friheten" skulle komma innan säsong 1 var klart. Jag är så glad att jag hittade den här serien och gav den en andra chans.
GE MIG SÄSONG 2 NU!
Du såg väl inte resten utav avsnitten på TV6??
Stort misstag eftersom dom har slaktat serien genom att censurera allt naket, svordomar samt våldsscener
jag har sett serien i somras på polsk HBO, det var mer knullscener än på tv6, och man fick se huvuden rulla....mumma...lol, rikligt med blod, jag vågade faktiskt inte titta hela tiden....
jag undrar hur det blir med dvd när den kommer i januari, blir det den censurerade versionen eller inte?
nån som vet?
fan vad synd att huvudrollsinnehavaren har fått cancer...
kan de inte vänta på honom? om 6 månader är han kanske tillbaka på fötterna, men sen måste han bygga upp muskulaturen oxå...skit.., HBO vill nog inte vänta...
han är fantastisk på att binda publiken, eller så är det duktig kameraman...
bra närbilder, egentligen pratar han väldigt lite, det är nog medveten strategi, att vi ska sätta oss in i hans situation, långa tagningar...
bra filmmusik oxå...
de andra är duktiga skådespelare med, Batiatus, hans fru, den sex och våldsgalna blonda horan
den stora negern Doctore spelar bra, borde fått mer dialoger,