2010-11-17, 23:21
Medlem
maxgs avatar
Måste fråga..
Har dem som gjort serien ngn koll på vem Spartacus verkligen var? Serien verkar ju helt sanslös...
Citera
2010-11-19, 20:22
Medlem
Saskass avatar
http://www.youtube.com/watch?v=Ou2TvLK9jzg&feature=player_embedded

God Of The Arena Trailer! Saftigt, men kommer faktiskt sakna Andy.
Citera
2010-11-20, 07:20
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saskas

Den ser väl intressant ut. Är det här vi får se hur Batiatus utvecklas till en psykopat? I vilket fall så var sminket, hårfärgningen osv väldigt intressant; allt för att göra att de ser yngre ut. Bl.a. Crixus långa hår.
Citera
2010-11-20, 09:33
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saskas

"WE DO NOT SURRENDER IN THIS HOUSE!"
Citera
2010-11-20, 17:38
Medlem
Saskass avatar
Ja, det kommer bli intressant att följa, bara den utvecklingen hos Mr Hannah, är ett av många skäl att följa serien.

En karaktär att både älska att hata. Bara det inte spårar ur alldelles för mycket (med tanke på hur Blood And Sand startar)

Vet du tidskillnaden mellan GOA och BAS?
Citera
2010-11-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxg
Måste fråga..
Har dem som gjort serien ngn koll på vem Spartacus verkligen var? Serien verkar ju helt sanslös...

Spartacus var ju en känd gladiator, men serien överdriver ju självklart allting, men lite sanning finns nog
Citera
2010-11-20, 22:35
Medlem
Har precis sett om hela säs 1 ännu en gång, och fyfan vad bra serien är.

Sista scenen, när alla går ut genom grinden till byggnaden och ut i friheten gör mig dock lite sorgsen.

För er som inte har koll på historien så sätter jag här spoilertags.

Citera
2010-11-21, 13:54
Medlem
inAbzurdums avatar
Vet inte om det preliminära premiärdatumet har diskuterats men just nu är det preliminärt satt till 21 Januari, 2011, klockan 10. I svensk tid blir detta alltså klockan 04:00, den 22 Januari.

Håll ut min kamrater!
Citera
2010-11-21, 22:33
Bannlyst
Jävlar vad bra den här serien är! Jag hörde inte talas om den förns jag såg reklamen på 6:an.
Jag tittade episod 1 och tyckte det var sådär. Tittade episod 2 och 3. Tyckte också att det var sådär. 3 episoder på typ 1 månad för jag hade massa annat att titta på. Men sen i fredags har jag sett episod 4 till 13 utan att blinka.

Så satans bra är det, riktigt bra. Men vet man storyn så var det ganska väntat att upploppet och "friheten" skulle komma innan säsong 1 var klart. Jag är så glad att jag hittade den här serien och gav den en andra chans.

GE MIG SÄSONG 2 NU!
Citera
2010-11-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoo
Jävlar vad bra den här serien är! Jag hörde inte talas om den förns jag såg reklamen på 6:an.
Jag tittade episod 1 och tyckte det var sådär. Tittade episod 2 och 3. Tyckte också att det var sådär. 3 episoder på typ 1 månad för jag hade massa annat att titta på. Men sen i fredags har jag sett episod 4 till 13 utan att blinka.

Så satans bra är det, riktigt bra. Men vet man storyn så var det ganska väntat att upploppet och "friheten" skulle komma innan säsong 1 var klart. Jag är så glad att jag hittade den här serien och gav den en andra chans.

GE MIG SÄSONG 2 NU!

Du såg väl inte resten utav avsnitten på TV6??

Stort misstag eftersom dom har slaktat serien genom att censurera allt naket, svordomar samt våldsscener
Citera
2010-11-21, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Du såg väl inte resten utav avsnitten på TV6??

Stort misstag eftersom dom har slaktat serien genom att censurera allt naket, svordomar samt våldsscener

Såg inga av avsnitten på TV6 :P.
Citera
2010-11-22, 00:33
Medlem
rex144s avatar
jag har sett serien i somras på polsk HBO, det var mer knullscener än på tv6, och man fick se huvuden rulla....mumma...lol, rikligt med blod, jag vågade faktiskt inte titta hela tiden....
jag undrar hur det blir med dvd när den kommer i januari, blir det den censurerade versionen eller inte?

nån som vet?

fan vad synd att huvudrollsinnehavaren har fått cancer...
kan de inte vänta på honom? om 6 månader är han kanske tillbaka på fötterna, men sen måste han bygga upp muskulaturen oxå...skit.., HBO vill nog inte vänta...

han är fantastisk på att binda publiken, eller så är det duktig kameraman...
bra närbilder, egentligen pratar han väldigt lite, det är nog medveten strategi, att vi ska sätta oss in i hans situation, långa tagningar...

bra filmmusik oxå...

de andra är duktiga skådespelare med, Batiatus, hans fru, den sex och våldsgalna blonda horan
den stora negern Doctore spelar bra, borde fått mer dialoger,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in