Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-11, 08:11
  #19297
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Det är snarare bevisat bortom allt rimligt tvivel att det är en historia som hör hemma i sagornas värld.
"Vi åkte till månen på 60-70 talet men idag 2018 har vi problem med detta eftersom vi förstörde teknologin från de resorna och vi har en väldig utmaning med Van Allens strålningsbälte"
En högteknologisk pickmätning mellan två stormakter som ville överglänsa varandra heter det....
Nästa gång dom ska filma komedier som ska övertyga i en Hollywoodstudio så kanske dom kan komma ihåg att göra en jävla grop eller snarare krater under leksaken som landade.
Bevisen finns fortfarande kvar efter landningarna på månen och har fotograferats av en satellit runt månen. Det är fritt fram att kolla upp den saken för nationer med resurser men dessa nationer förutom USA ser ingen vits med detta eftersom de vet att månfärderna verkligen blev av. Det finns bättre användning för de miljarder det skulle kosta bara för att få tyst på moonhoaxers.

Det finns naturliga förklaringar på alla så kallade "bevis" som hoaxers dragit fram.
Citera
2018-06-11, 13:31
  #19298
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Ja den här och många andra lögner borde egentligen gått ur tiden för länge sen. Anledningen till att vi tror på dom är att om de inte skulle vara sanna så är det en gigantiska lögner och sådana kan inte finnas anser vi och det är just därför dom fungerar.
Vi? Tala för dig själv. Jag anser inte att sådana gigantiska lögner inte kan finnas. Jag anser att det saknas bevis för att resorna till månen är en lögn. Att tro att det borde bli en krater är inte ett bevis.
Citera
2018-06-11, 14:48
  #19299
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vi? Tala för dig själv. Jag anser inte att sådana gigantiska lögner inte kan finnas. Jag anser att det saknas bevis för att resorna till månen är en lögn. Att tro att det borde bli en krater är inte ett bevis.

Så nu när vi i efterhand vet att Vietnamkriget startade genom en false flag konspiration hur kunde den lögnen va hemlig eftersom det involverade all militär och vapenindustrin mfl?
Citera
2018-06-11, 15:42
  #19300
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Så nu när vi i efterhand vet att Vietnamkriget startade genom en false flag konspiration hur kunde den lögnen va hemlig eftersom det involverade all militär och vapenindustrin mfl?
Det vet jag inte. Det kanske inte heller var en ”false flag konspiration”.
Citera
2018-06-11, 15:51
  #19301
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Så nu när vi i efterhand vet att Vietnamkriget startade genom en false flag konspiration hur kunde den lögnen va hemlig eftersom det involverade all militär och vapenindustrin mfl?

OM det nu var en false flag så måste väl detta ändå vara första gången någon har påstått att all militär, hela vapenindustrin m.fl skulle varit inblandade..

Menar du att alla dessa skulle varit informerade, direkt inblandade i planeringen eller kanske t.o.m ombord på USS Maddox?
Citera
2018-06-11, 17:10
  #19302
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
OM det nu var en false flag så måste väl detta ändå vara första gången någon har påstått att all militär, hela vapenindustrin m.fl skulle varit inblandade..

Menar du att alla dessa skulle varit informerade, direkt inblandade i planeringen eller kanske t.o.m ombord på USS Maddox?

Verkligen inte jag menar om denna konspiration kunde döljas så borde det gälla fler.Naturligtvis är 99% minst helt ovetande om vad som egentligen pågår när det finns dolda agendor annars hade det inte varit en konspiration.
Citera
2018-06-11, 17:19
  #19303
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Verkligen inte jag menar om denna konspiration kunde döljas så borde det gälla fler.Naturligtvis är 99% minst helt ovetande om vad som egentligen pågår när det finns dolda agendor annars hade det inte varit en konspiration.

Aha, då missförstod jag dig helt - sorry!

Men det är väl ändå en väldig skillnad på Tonkin och månlandningen (eller 9-11 som många brukar ta upp). Tonkin skedde med ett fåtal inblandade, under en mycket kort period, på ”andra sidan jorden” helt utan någon som helst uppmärksamhet eller bevakning förrän i efterhand, medan månlandningen skedde inför öppen ridå med hela världens ögon på sig löpande under flera år med oerhört många direkt inblandade i utveckling och aktion.
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-06-11 kl. 17:32.
Citera
2018-06-11, 17:21
  #19304
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det vet jag inte. Det kanske inte heller var en ”false flag konspiration”.

OT i spoiler
Citera
2018-06-11, 18:00
  #19305
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Det är snarare bevisat bortom allt rimligt tvivel att det är en historia som hör hemma i sagornas värld.
"Vi åkte till månen på 60-70 talet men idag 2018 har vi problem med detta eftersom vi förstörde teknologin från de resorna och vi har en väldig utmaning med Van Allens strålningsbälte"
En högteknologisk pickmätning mellan två stormakter som ville överglänsa varandra heter det....
Nästa gång dom ska filma komedier som ska övertyga i en Hollywoodstudio så kanske dom kan komma ihåg att göra en jävla grop eller snarare krater under leksaken som landade.


Kan man av det dra slutsatsen att du vet hur det blir när något landar på månen? Och om så är fallet, hur vet du det?
Citera
2018-06-11, 18:11
  #19306
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
OT i spoiler
Jag har inget perspektiv till denna incident. Jag hade inte hört talas om den förrän nu. Det verkar vara några militärer som jagade spöken.
Citera
2018-06-11, 21:27
  #19307
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Kan man av det dra slutsatsen att du vet hur det blir när något landar på månen? Och om så är fallet, hur vet du det?

Jag har ju sett och läst där "kvalificerade" personer uttalar sig och baserar själv vad jag tror på och inte utifrån det.Finns ju x antal videor om månlandningarna som talar för och emot.Kan man dra slutsatsen att du vet att det går att passera Van Allens strålningsbälte? (där har jag ännu större tvivel än kratern)
Nyligen i intervjuer står man och säger att teknologin är förstörd,data är borta etc etc från 60-70 medans vi snart är framme vid 2020?
Hur fan kan detta strålningsbälte vara ett sånt stort problem idag om det var hanterbart då?
Tyvärr alltså jag kan inte tro på det här men jag tänker definitivt sluta bry mig om andra vill göra det
Citera
2018-06-11, 21:48
  #19308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Hur fan kan detta strålningsbälte vara ett sånt stort problem idag om det var hanterbart då?
Därför att dagens datorminnen är mycket känsligare än dåtidens klumpiga magnetminnen
https://www.youtube.com/watch?v=WquhaobDqLU
Var och en av modulerna innehåller 65536 bitar information, ca 8 kilobyte.
https://www.youtube.com/watch?v=-BlivdwXRZU
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback