2017-07-11, 18:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Man, född 1997 är den avlidna.

Vad får du det ifrån?

Media skriver i 20-års åldern. Det behöver inte betyda att personen är 20 år. Snarare gissar jag isåfall på en S*muel Gör*nsson som är 22 år gammal (född 1995). Övergången där olyckan verkar ha skett är väldigt enslig och leder till endast ett få par bostäder. Rimligen är det någon som bor där i närheten, eller någon på besök som förolyckats. Denna S*muel bor vid denna lilla väg.
Citera
2017-07-11, 18:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cumen
Ja rakt fram på den grusvägen skedde olyckan Har precis fått bekräftat vem den avlidne är och med respekt till familjen då jag är bekant med hans mamma så väljer jag att inte kommentera mer här. Oerhört tragiskt och en familj som förlorat sin son

Samuel?
Citera
2017-07-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Samuel?

Nej, 20-årsåldern stämmer
Citera
2017-07-11, 19:54
Medlem
rosacykels avatar
Person påkörd av tåg vid Linköpings centralstation (misstänkt självmord)

http://www.corren.se/nyheter/linkopi...om4735590.aspx

Enligt personer på Jodel ska personen hoppat framför tåget, men vet inte om det stämmer

Edit: missade såklart att skriva i rubriken i vilken stad..... Linköping är det detta hände i, sorry.
Senast redigerad av rosacykel 2017-07-11 kl. 20:00.
Citera
2017-07-11, 19:57
Medlem
edge22s avatar
Citat:
Vad får du det ifrån?

Media skriver i 20-års åldern. Det behöver inte betyda att personen är 20 år. Snarare gissar jag isåfall på en S*muel Gör*nsson som är 22 år gammal (född 1995). Övergången där olyckan verkar ha skett är väldigt enslig och leder till endast ett få par bostäder. Rimligen är det någon som bor där i närheten, eller någon på besök som förolyckats. Denna S*muel bor vid denna lilla väg.

Nej det är inte S*muel och han bor i övrigt inte på den vägen som länkas till tidigare på Google Maps!

Killen som miste livet heter J*sper.
Citera
2017-07-11, 20:01
Bannlyst
2 ggr på 2 dagar i Svea, Fan <3
Citera
2017-07-12, 00:55
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Nej det är inte S*muel och han bor i övrigt inte på den vägen som länkas till tidigare på Google Maps!

Killen som miste livet heter J*sper.
Sorglig olycka, men denna järnvägssträcka måste ju ha någon sorts rekord i antal obevakade övergångar på en kort sträcka.
Kolla norrut från olycksplatsen, där har nästan varje gård väster om spåret en egen (troligen obevakad) övergång österut till riks 41:an.
Där bör man nog förbättra säkerheten omedelbart för att förhindra att liknande tragedier händer igen.
Citera
2017-07-12, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Sorglig olycka, men denna järnvägssträcka måste ju ha någon sorts rekord i antal obevakade övergångar på en kort sträcka.
Kolla norrut från olycksplatsen, där har nästan varje gård väster om spåret en egen (troligen obevakad) övergång österut till riks 41:an.
Där bör man nog förbättra säkerheten omedelbart för att förhindra att liknande tragedier händer igen.

Det stämmer, alla gårdar längs sträckan fram till iaf Björketorp har en obevakad övergång, skulle tippa på att det är minst 10st.. får hoppas att denna olycka väcker frågan hos Trafikverket så de drar en ny vägsträckning för de som bor där
Citera
2017-07-12, 11:24
Medlem
Citat:
Det stämmer, alla gårdar längs sträckan fram till iaf Björketorp har en obevakad övergång, skulle tippa på att det är minst 10st.. får hoppas att denna olycka väcker frågan hos Trafikverket så de drar en ny vägsträckning för de som bor där

Enbart från Borås till Varberg måste det finnas ett STORT antal småvägar över tågbanan.
Den tågsträcka olyckan hände på har säkert upp emot 50-60.
Dessa är där tåget går över små lantbruk och många har denna obevakade korsning som sin infart till bostaden. Lätt att sitta i andra tankar när man kör varje dag över spåret.
Hela Sverige har 6.500 enligt Googling på en SVT sida.
De pengar dessa olyckor kostar i liv och skador per år borde väl kunna beräknas mot vad det skulle kosta att sätta upp åtmindstonde blink och ljud signal om ej bommar.
Hade jag sån infart så skulle jag lägga en peng själv och myndighet/tågrälsägare en del så jag hade säkrare infart.
Citera
2017-07-12, 11:30
Medlem
Citat:
Är det denna bilväg du tänker på som olyckan ska ha inträffat på?

https://www.google.se/maps/@57.37599...7i13312!8i6656

Hastigt överslag via kartbilden från där 41:an korsar till närmaste samhälle norrut, ca 18 små vägar som korsar rälsen. Infarter och överfarter för att nå åkrar och gårdar.
Fågelsträcka på ca 1500 m (?)
Citera
2017-07-12, 21:40
Medlem
edge22s avatar
Citat:

Enligt denna artikel i Borås Tidning finns det 97 obevakade övergångar på Viskadalsbanan.
Dessa ligger till 95% på sträckan Skene - Derome.
http://www.bt.se/mark/97-obevakade-o...roja-flera-ar/
Citera
2017-07-19, 10:12
Medlem
KaninenSnuffes avatar
En kvinna avled vid 2017-07-19 kl 03:30 då hon kördes på av ett tåg strax öster om Karlstad C. Någon som vet vem hon var?
nwt.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in