2021-02-11, 15:36
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben2006
de menar att tågen mot Uppsala får gå via märsta istället.
Anade det, men då passerar ju tågen fortfarande "olycksplatsen" ... ?
Citera
2021-02-11, 20:33
Medlem
Snubben2006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Anade det, men då passerar ju tågen fortfarande "olycksplatsen" ... ?

Två av fyra spår är avstängda i Häggvik (olycksplatsen)
Citera
2021-02-13, 17:08
Medlem
NirvanAs avatar
PUT i Skanstull nyss, vet ej om den överlevde
Citera
2021-02-13, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Vad innebär PUT, vad hände?
Citera
2021-02-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullbull
Vad innebär PUT, vad hände?

Person Under Tåg
Citera
2021-02-13, 19:56
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Jag åkte precis in när det hände, skulle av vid Skanstull men tåget stannade inte då utan man fick stiga av vid Medborgarplatsen. Det var ett väldigt pådrag runt hela Skanstull, har varit med om sådana olyckor i tunnelbanan förut men då har det inte blivit ett sådant pådrag som nu. Blev förvånad att det fortfarande inte finns några inlägg om detta, flera timmar senare. Tänkte att många borde ha sett händelsen ...
Citera
2021-02-13, 21:39
Moderator
Parongatans avatar
"Det är stopp i båda riktningarna på gröna linjen efter en olycka på Skanstulls tunnelbanestation.

Bussar har beställts och beräknas vara i trafik klockan cirka 17.30.

Trafiken på gröna linjen beräknas vara igång igen klockan 18.15."

https://live.aftonbladet.se/supernyt...ycka.yUuksmD3G
Citera
2021-02-13, 23:10
Medlem
Jag är också förvånad att det inte finns mer info på nätet. Har kollat senaste hos polisen och andra nyheter men ingenting.
Jag var vid centralen när tågen stoppades.
Efter en bra stund åkte jag till Mariatorget och tog bussen till Skanstull för att försöka ta mig vidare till Gullmarsplan med buss. Vid Skanstull var det packat med polis och räddningstjänst.
Sl hanterade situationen som vanligt dåligt. Inga alternativa resvägar ropades ut till alla som skulle söderut på gröna linjen.
De suger rent ut sagt.
Deras rutiner borde vara utarbetade vid såna här akuta situationer där trafiken stoppar 3 linjer söderut samtidigt.
Det är många resenärer som drabbas.
RIP till offret.
Citera
2021-02-13, 23:41
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missjanet
Jag är också förvånad att det inte finns mer info på nätet. Har kollat senaste hos polisen och andra nyheter men ingenting.
Jag var vid centralen när tågen stoppades.
Efter en bra stund åkte jag till Mariatorget och tog bussen till Skanstull för att försöka ta mig vidare till Gullmarsplan med buss. Vid Skanstull var det packat med polis och räddningstjänst.
Sl hanterade situationen som vanligt dåligt. Inga alternativa resvägar ropades ut till alla som skulle söderut på gröna linjen.
De suger rent ut sagt.
Deras rutiner borde vara utarbetade vid såna här akuta situationer där trafiken stoppar 3 linjer söderut samtidigt.

När det gäller självmord/försök brukar man värna om offrets integritet...man skriver olycka och när trafiken beräknas rulla, inget mer.
Citera
2021-02-14, 02:31
Medlem
Jag skrev att de ska hjälpa till med att informationen om alternativa resvägar. Inget annat.
Citera
2021-02-14, 04:41
Medlem
Jag var på Skanstull t-banan. Väntade på Farsta tåget. När den kommer reser jag jag och mot slutet av perrongen. Då i ögon vrån ser jag en kille som springer och hoppar precis när Farsta tåget kör in. Dunk hörs. Ser hur han glider ner från vindrutan. Han slog i på övre sidan av rutan och glider ner. Ser när hans ben försvinner under vagnen. Hon som körde fick stop på tåget ganska snabbt. Den äldre damen (lokföraren) och jag stirrade på varandra. Hon chockad. Jag var 10 m från honom.
Har vaknat flera ggr inatt kallsvettig. Mardrömmar. Absolut det hemskaste jag varit med om. Dunket kommer att finnas länge i medvetet.
Citera
2021-02-14, 04:52
Medlem
Flera på stationen grät. Det var mycket folk på perrongen. Tror flertalet blev traumatiserade.
Frågor man ställer sig är vem var han. Vad fick honom att göra detta.
Jag själv tyckte inte det var en sådan kraftig smäll. Tågen kommer inte in i sån hastighet. Inge blod. Han hamnade under vagnen emellan hjulen. Så han blev inte överkörd. Väldigt nyfiken hur det gick för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in