2012-10-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasslet
Jag skulle ha suttit på det tåget egentligen men var sen och kom med nästa och fastnade i Flemingsberg istället. Kom till slut på en buss mot Huddinge centrum och fick tyvärr se mer än jag ville, kan verkligen inte få det ur huvudet nu.

När jag kom dit stod ungefär första halvan av tåget inne på perrongen och var tom medans andra halvan stod utanför perrongen och var full med folk.

Satt fast i Flemingsberg en timme och två i Huddinge, tills pendeltågen började gå igen och jag kunde åka hem.
förlåt att jag frågar men vad såg du?
Citera
2012-10-29, 21:13
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Jag tycker att det är onödigt att önska en plågsam död till någon när man inte ens vet hur det gått till. Blir alltid sånt jävla rage när olyckor som dessa händer, är less på det.

Eftersom du dessutom avslutade ditt inlägg med "mvh alla pendlare" antar jag att du menar att det var drygt att det blev förseningar, mer än att du kände medlidande eller uttryckte någon slags undran över hur det hela gått till

Jag tycker det är onödigt att ta livet av sig så att flera tusen människor blir drabbade. Självmord i sig är det mest egoistiska handling man kan begå och den blir fanimig inte mindre utav att man lamslår kollektivtrafiken i Sveriges största stad.

Folk får gärna ta livet av sig och låta släkt och vänner må dåligt men gör det då med en bit rep, piller eller en kula... Varför hoppa framför ett tåg så ännu fler blir drabbade av din egoistiska handling?

Jag känner inget medlidande för någon som väljer att ta sitt liv, helt rätt.
Citera
2012-10-29, 21:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag tycker det är onödigt att ta livet av sig så att flera tusen människor blir drabbade. Självmord i sig är det mest egoistiska handling man kan begå och den blir fanimig inte mindre utav att man lamslår kollektivtrafiken i Sveriges största stad.

Folk får gärna ta livet av sig och låta släkt och vänner må dåligt men gör det då med en bit rep, piller eller en kula... Varför hoppa framför ett tåg så ännu fler blir drabbade av din egoistiska handling?

Jag känner inget medlidande för någon som väljer att ta sitt liv, helt rätt.
Jag håller med dig i mycket, självmord genom att hoppa framför ett tåg är bland de mest hänsyslösa sätten som finns att begå självmord på. Det drabbar resenärer, och framförallt föraren, vittnen och räddningspersonal.

Men jag håller också med Cherrykill att det var jävligt onödigt att skriva "Hoppas att det gjorde jävligt ont och tog lång tid.. mvh alla pendlare" innan du ens visste vad som hade hänt.
Citera
2012-10-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
förlåt att jag frågar men vad såg du?

Personal från räddningstjänsten som satt på spåret och tittade in under tåget, hur dom senare förde bort en person på bår täckt av en filt mm
Citera
2012-10-29, 21:31
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag håller med dig i mycket, självmord genom att hoppa framför ett tåg är bland de mest hänsyslösa sätten som finns att begå självmord på. Det drabbar resenärer, och framförallt föraren, vittnen och räddningspersonal.

Men jag håller också med Cherrykill att det var jävligt onödigt att skriva "Hoppas att det gjorde jävligt ont och tog lång tid.. mvh alla pendlare" innan du ens visste vad som hade hänt.

Jag vet fortfarande inte vad som hände, det jag skrev skrevs i affekt över att ännu en gång behöva stå och frysa medans man väntade på tåg, missade anslutningar och fick vänta igen och hade inte direkt med olyckan eller självmordet idag att göra. Sen var det jag skrev absolut inget som inte sagts tidigare eller som jag är ensam om att säga, tvärtom så tror jag många som stod och frös och blev blöta ute på perongerna idag tänkte precis samma sak.
Citera
2012-10-30, 00:06
Medlem
Cherrykills avatar
Jag var en av dem som stod och frös och tänkte snarare "fan vilken typisk dag att vilja dö på, jag fattar precis". Jag bryr mig inte så värst mycket om hur en person väljer att ta sig av daga, och det gör sannolikt inte den som gör det heller. Det börjar bli tjatigt som fan med åsikter om hur jävla egoistiskt det är att hoppa framför ett tåg, är det inte det så är det argumenten om att "göra som i alla andra tunnelbanestäder och sätta upp staket". Det är sagt redan. Det finns andra trådar för sådana diskussioner. Och det sägs alltid i ren affekt innan man ens vet som hänt. Du fryser och är arg, föraren mår för jävligt och de anhöriga mår förmodligen sämst - oavsett hur det gått till. Jag vill bara veta det sistnämnda (gärna i detalj) för att jag är fascinerad av död och olyckor, jag struntar ganska hårt i allt annat tjafs.

Men jag fattar hur du tänker. Det hör bara inte hit, anser jag.
Citera
2012-10-30, 07:19
Medlem
Rompetrolls avatar
Visst kan man tänka så - egoism. Och jag håller med. Framför allt med tanke på tågföraren. Och delvis räddningstjänsten. Men dom sistnämnda är vana och vet att dom åker på detta då och då.

Men vad ett fåtal tänker på är personen som är död (eller svårt skadad).
Den som verkligen tänker begå självmord tänker inte så, tänker inte på dom som står och fryser eller sitter inspärrade i tåget.

Den som är deprimerad har bara sitt eget mående i tankarna. Fort och stor chans att lyckas. Hur det går om man misslyckas är ingen som tänker på.
Det är inte något dom skriver om. Att detta kommer fram beror på forumets information numera. Det är alltid någon som sitter på det aktuella tåget, som tänker på sej själv.

"Nästa gång" försök att tänka på människan under tåget. Och vad som fick henne att ta avgörandet.
Något vi aldrig får veta men hen faktiskt anser sej ha en anledning till.
I depression och sjukdom.
Citera
2012-10-30, 15:09
Medlem
Themoneymakers avatar
Det var en tjej i 20års åldern, själv visste jag vem det var. Det är bara onödigt att prata om varför och vem hon var. Hela händelsen är jävligt tråkig även för mig som inte kände henne så bra. :/
Citera
2012-10-30, 15:20
Medlem
Var det självmord eller en tragisk olycka? Syftar på det som hände igår alltså.
Citera
2012-10-30, 19:27
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Themoneymaker
Det var en tjej i 20års åldern, själv visste jag vem det var. Det är bara onödigt att prata om varför och vem hon var. Hela händelsen är jävligt tråkig även för mig som inte kände henne så bra. :/

Med all respekt och fulla sympatier för det tragiska som inträffat.. Men varför skriver du ens ditt inlägg, när du ändå inte vill berätta något om saken? Känns rätt så meningslöst för alla oss andra att läsa ditt inlägg tyvärr..
Citera
2012-10-31, 03:28
Medlem
Themoneymakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Med all respekt och fulla sympatier för det tragiska som inträffat.. Men varför skriver du ens ditt inlägg, när du ändå inte vill berätta något om saken? Känns rätt så meningslöst för alla oss andra att läsa ditt inlägg tyvärr..

Hur mycket fick du ut utav att hon var 20år gammal då? Det hade redan skrivits.
Citera
2012-10-31, 05:35
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Themoneymaker
Hur mycket fick du ut utav att hon var 20år gammal då? Det hade redan skrivits.

Det är inte bara otäcka människor som vill frossa i andras olycka som vill veta mer om en såpass tragiskt händelse, utan det är nog relativt mänskligt att vilja veta vad det var som egentligen hände. Men skriv hellre ingenting alls, om du ändå inte känner för att bidraga med något vettigt i den här tråden..

Förstår dig absolut om du inte känner för att berätta, men det är precis lika dumt att skriva att du vet, och sedan skriver att du inte vill skriva mer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in