2012-10-29, 16:03
Medlem
hollywood-undeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajenRogge
Sen runt 14-tiden inställda pendeltåg mellan Älvsjö och Flempan, ingen säger på nyheterna vad som hänt och de vet ej när "olyckan" är upprensad. Nån som vet vad som hänt??

Verkar som det är en som hoppat från bron ovanför spåret framför tåget.. Såg inte händelsen men hörde folk prata och råkade se när de plockade upp delarna..

Stackars liv...
Citera
2012-10-29, 16:08
Medlem
BajenRogges avatar
Bron från södra delen av stationen, låter modigt och dödsdömt!!! Synd när sånt här händer för alla parter..... kanske mest synd om offret, men finns några tusen som får äta sen middag ikväll!
Citera
2012-10-29, 16:10
Medlem
Quarrels avatar
Trafikverket:
Citat:
Tågtrafiken Stockholms central och söderut, via Flemingsberg och i omvänd riktning.
2012-10-29 15:28
Tågtrafiken igång sedan klockan 15:20 med kraftigt reducerad hastighet förbi Huddinge, detta på grund av en olyckshändelse. Detta påverkar både fjärrtåg och SL-pendeltåg. Fortsatta förseningar och inställda avgångar förekommer. För mer information, se respektive trafikföretags hemsidor.
Citera
2012-10-29, 16:14
Medlem
hollywood-undeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajenRogge
Bron från södra delen av stationen, låter modigt och dödsdömt!!! Synd när sånt här händer för alla parter..... kanske mest synd om offret, men finns några tusen som får äta sen middag ikväll!

Aa riktigt strongt, Jo tog sambon nästan 2 timmar till jobbet som i vanliga fall tar 10 minuter.. mest synd om chaufförn som förmodligen såg hela händelsen..

Dårhuset nästa...
Citera
2012-10-29, 17:16
Medlem
Satt i tåget som körde över personen. Blev väl stående ca en och en halv timme strax innan huddinge station innan vi fick gå av. Sen stod tåget still på perrongen. Vet inget mer än att någon hade blivit påkörd men det vart ingen kraftig inbromsning utan vi märkte det först när det talades ut i högtalarna.
Citera
2012-10-29, 17:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Satt i tåget som körde över personen. Blev väl stående ca en och en halv timme strax innan huddinge station innan vi fick gå av. Sen stod tåget still på perrongen. Vet inget mer än att någon hade blivit påkörd men det vart ingen kraftig inbromsning utan vi märkte det först när det talades ut i högtalarna.
Åt vilket håll åkte du? Vad för slags tåg åkte du? Såg du något? Sa de i högtalarna på tåget att någon hade blivit påkörd? Blev tåget evakuerat ute på linjen?
Citera
2012-10-29, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åt vilket håll åkte du? Vad för slags tåg åkte du? Såg du något? Sa de i högtalarna på tåget att någon hade blivit påkörd? Blev tåget evakuerat ute på linjen?
mot märsta
ett modernt pendeltåg
såg ingenting jag satt rätt långt ifrån perrongen när det hade stannat. Hoppet borde ha skett i början av perrongen dvs från det att tåget kör in.
De sa i högtalarna att det hade skett en olycka på spåret, sen kom polisen in i vagnen och vi frågade dem vad som hade hänt, det var de som berättade att någon blivit påkörd.
Ingen evakuering på linjen utan på perrong.

Märkte absolut ingenting av det som skedde, vilket jag är glad för, har lätt att älta hemska saker inom mig.
Citera
2012-10-29, 17:55
Medlem
SweTechs avatar
Hoppas att det gjorde jävligt ont och tog lång tid.. mvh alla pendlare
Citera
2012-10-29, 18:35
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Hoppas att det gjorde jävligt ont och tog lång tid.. mvh alla pendlare

Står du fortfarande fast vid detta, nu när det ryktas om att det var en äldre kvinna som ramlat ner?
Citera
2012-10-29, 18:40
Medlem
Jag skulle ha suttit på det tåget egentligen men var sen och kom med nästa och fastnade i Flemingsberg istället. Kom till slut på en buss mot Huddinge centrum och fick tyvärr se mer än jag ville, kan verkligen inte få det ur huvudet nu.

När jag kom dit stod ungefär första halvan av tåget inne på perrongen och var tom medans andra halvan stod utanför perrongen och var full med folk.

Satt fast i Flemingsberg en timme och två i Huddinge, tills pendeltågen började gå igen och jag kunde åka hem.
Citera
2012-10-29, 18:48
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Står du fortfarande fast vid detta, nu när det ryktas om att det var en äldre kvinna som ramlat ner?

Eftersom du tydligen är såpass korkad att du inte förstår att min kommentar var till en som begått självmord så ska jag vara snäll och förtydliga det. Nej, är det en olycka så önskar jag inte att det gjorde ont och tog tid.
Citera
2012-10-29, 20:52
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Eftersom du tydligen är såpass korkad att du inte förstår att min kommentar var till en som begått självmord så ska jag vara snäll och förtydliga det. Nej, är det en olycka så önskar jag inte att det gjorde ont och tog tid.

Jag tycker att det är onödigt att önska en plågsam död till någon när man inte ens vet hur det gått till. Blir alltid sånt jävla rage när olyckor som dessa händer, är less på det.

Eftersom du dessutom avslutade ditt inlägg med "mvh alla pendlare" antar jag att du menar att det var drygt att det blev förseningar, mer än att du kände medlidande eller uttryckte någon slags undran över hur det hela gått till.

I övrigt är jag rättså korkad men här tycker jag faktiskt att du var något otydlig.

OnT:
I den andra tråden nämns att en liknande olycka hänt vid Huddinge station tidigare och spekulerar kring om det är något speciellt med perrongen som gör att man lätt halkar/trillar ner men jag vetefan vad det skulle kunna vara.

Det har ju blåsit som fan idag, och om det är halt på perrongen kanske det är lätt att man glider ner, men vilken jävla osis isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in