2012-01-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Ja Märsta station, och jag är också tveksam att dom hanterar en kropp på det sättet. Hela stationsområdet var fullsmockad med människor varav endel var barn.

Kropp och kropp.. har man jobbat med att städa upp ett par PUT så ser man nog inte ett par söndermalda delar som en kropp. Det förutsätter nog en större del sammanhängande kadaver eller åtminstone ett huvud för att ens den mest härdade ska ägna det en tanke.
Citera
2012-01-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Giriga A-train(eller vad de heter nu) lär väl inte ha släppt ut någon gratis för att SJ inte kan hålla säkerhet på sina stationer.

Det var iofs på SL's område, men dom är samma skrot och korn, om inte värre än SJ.
Citera
2012-01-17, 19:18
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ja Märsta station, och jag är också tveksam att dom hanterar en kropp på det sättet. Hela stationsområdet var fullsmockad med människor varav endel var barn.

Dom kom från tåget som backades bakåt mot övergången till Uppsalapendeln, varav den ena med griptång och sopsäck. När han gått igenom spärren syntes tydliga bloddroppar efter där han hade gått. Dom lär ju finnas kvar på golvet så den som tvekar kan ta sig en titt på golvet mitt i spärren, och sedan ta spärren längst till höger sett från Pressbyråhållet.
Citera
2012-01-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Kropp och kropp.. har man jobbat med att städa upp ett par PUT så ser man nog inte ett par söndermalda delar som en kropp. Det förutsätter nog en större del sammanhängande kadaver eller åtminstone ett huvud för att ens den mest härdade ska ägna det en tanke.

Påsar med droppande blod lär nog få de flesta normala människor att må illa.
Sedan sker det tåg hopp några gånger per år i Märsta, så Märstaborna är medvetna om att bloddroppande påsar är en sådan som just avslutat sitt liv i förtid.

Förövrigt ändrar jag på mitt ordval till kroppsdelar om man nu ska vara så petig.....
Citera
2012-01-17, 19:21
Medlem
Att det skulla ha forslat ut kroppsdelar i en läckande påse med massa människor i närheten känns otroligt.
Kanske någon som var på plats tog lite bilder?
Citera
2012-01-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Dom kom från tåget som backades bakåt mot övergången till Uppsalapendeln, varav den ena med griptång och sopsäck. När han gått igenom spärren syntes tydliga bloddroppar efter där han hade gått. Dom lär ju finnas kvar på golvet så den som tvekar kan ta sig en titt på golvet mitt i spärren, och sedan ta spärren längst till höger sett från Pressbyråhållet.

Ja om du säger att det är så är det väl så. Tur att jag inte stannade kvar på stationen, utan återvände hem när första snutarna kom till platsen. Eller jag ändrar ordvalet , jag uppfattade att det var första snutarna för det var de första jag såg vi 16.50 tiden.
Citera
2012-01-17, 19:25
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turboTT
Att det skulla ha forslat ut kroppsdelar i en läckande påse med massa människor i närheten känns otroligt.
Kanske någon som var på plats tog lite bilder?

Sorgligt men sant, och den som har vägarna förbi kan gärna slå en blänkare på golvet som sagt.
Citera
2012-01-17, 19:30
Medlem
Konstigt att dom inte har bättre påsar, det är inte direkt ovanligt med tåghopp i världen. Det borde användas tätare påsar, borde ingå i räddningspersonalens utrustning med tätare påsar.
Citera
2012-01-17, 19:41
Medlem
Någon som vet vem som hoppade?
Citera
2012-01-17, 20:00
Medlem
takeuschis avatar
Som OneTrueSaxon säger så kom det två brandmän promenerande genom ingången till station, den ena bärandes på en svart sopsäck. Efter som spärrarna var "låsta" försökte brandmännen hoppa över varav brandmannen med påsen fastnade med foten i bygeln och det skvätte lite blod på golvet. Stod precis brevid och det var inte direkt motorsågsmassakern utan snarare en blodsdroppe i storlek 10-krona.
Citera
2012-01-17, 20:11
Medlem
2lkopps avatar
Citat:
Behövs det 3-4 brandbilar till det, varav en var stegbilen?

Vad tror du? Ska de ta taxi dit och taxi tillbaka fort som fan för att det t.ex. börjat brinna i ett höghus?
De tar med sig sina arbetsfordon så att de snabbt kan åka på nästa larm.
Citera
2012-01-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2lkopp
Vad tror du? Ska de ta taxi dit och taxi tillbaka fort som fan för att det t.ex. börjat brinna i ett höghus?
De tar med sig sina arbetsfordon så att de snabbt kan åka på nästa larm.
Precis!
Och märstas stegbil är sedan december placerad i Upplands Väsby. Och dom drog antagligen både Märsta och Väsby på detta, därav många bilar.
Senast redigerad av Hatavolvo 2012-01-17 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in