2010-11-26, 16:42
Medlem
RazorTattoos avatar
Man genar inte om man inte vet att de inte kommer ett tåg . Idioter !

Tragiskt att döm framför Roslagsbanan för den går inte fort = Man dör inte snabbt !

Vill man dö så gena ute i skogen där de kommer ett x2000 tåg fast inte nu på vintern för tågen kör sakta tack vare den jävla snön
Citera
2010-11-26, 16:43
Medlem
Bjurras avatar
Är det inte rätt ovanligt att en man och en kvinna begår självmord tillsammans?
Citera
2010-11-26, 16:46
Medlem
RazorTattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
stärker denna teori till fullo.

Så sant .

De kanske hade tröttnat på livet eller så ville dom gena .

Var ju tidmässigt då krogar stänger så de kan ha haft alkohol i blodet och orkade inte gå runt ?
Citera
2010-11-26, 17:01
Medlem
molotowtoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpan81
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8182900.ab

Att inte folk lär sig att inte gena över tågspåret...
Varför ska man ta en väg som tar 10 minuter längre att gå är då min följdfråga. Jag vet inte hur denna berättelse går, men jag genar jämt men är mycket noga med att lyssna noga ifall att det skulle komma ett tåg.
Citera
2010-11-26, 17:10
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Har aldrig förstått hur man kan bli påkörd av ett jävla tåg.

Håller med, man hinner över ett tågräls no matter what. Och vilket jävla sätt att begå självmord på, ger ju föraren samt andra som ser det, men för livet.

Så om det var självmord så hoppas jag att dom brinner i helvetet.
Citera
2010-11-26, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Victor90
Inte säkerhet. Du KAN skära halsen av dig själv med en kniv. Ska vi inte låta folk ha knivar hemma att skära mat med? Du kan släppa en TV på din hals så du dör, du kan äta 10 matskedar salt och dö, eller ta 15 alvedon. Listan är lång. Dessa tog livet av sig.
Det var inte självmord, din förbannade kuksugare.

Jag har pratat med paret.
Citera
2010-11-26, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KXXO
Det var inte självmord, din förbannade kuksugare.

Jag har pratat med paret.

vilka är det då?
Citera
2010-11-26, 17:24
Bannlyst
Fyfan, fruktansvärt när sånt här händer. Borde inte SJ/SL göra deras spår säkrare någongång?
Citera
2010-11-26, 17:27
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enstuderandenolla
Fyfan, fruktansvärt när sånt här händer. Borde inte SJ/SL göra deras spår säkrare någongång?

Eller så vänder vi på det: Järnvägen har funnits i Sverige i 150 år och fortfarande finns det folk som inte fattar att järnvägsspår trafikeras av tåg...
Citera
2010-11-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Gillar-Glassen
tänk om lokföraren INTE blir förstörd för livet???
dom kanske tänker "ånej nån dog" och är lite skärrad först.
men sen går det över efter några veckor.

Olika från individ till individ hur de reagerar på att köra på en (eller flera) person. Vissa tågförare klarar av det relativt bra medan andra aldrig mer går tillbaka in i förarhytten. Och jag har full förståelse för de som inte klarar det då det ändå är ett liv vi pratar om. Föraren behöver all hjälp han eller hon behöver efter en olycka av denna typ och vad jag vet så har SL en väl uppbyggd organisation för detta.

Det viktiga för föraren är att även om det inte är helt lätt att inse att felet aldrig är förarens då han har lite svårt att väja undan och att personerna är på ett ställe där de inte ska befinna sig.

Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
ÄR det inte fler som dör vid diverese tunnelbanestationer än vid Roslagsbanan?

Vet ej och tyvärr har jag inte tillgång till statistik på det, men det låter troligt att det är så.

Är inte lika många som genar över t-banespåren som de är som genar över lokalbanorna (där Roslagsbanan ingår) eller pendeltågen av naturliga anledningar. Av den anledningen är de mesta som hamnar framför tågen i t-banan personer som försöker avsluta sina liv eller hamnat framför på grund av fall av olika slag. Men då de mesta är personer som försöker ta sina liv så skriver inte tidningar av tradition om det av respekt för personer och för att inte trigga andra att göra samma sak.
Citera
2010-11-26, 17:44
Medlem
BonusBacons avatar
Förstår inte hur det går till... Om det nu inte var ett, två?, självmord.
Citera
2010-11-26, 17:51
Medlem
brynarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Eller så vänder vi på det: Järnvägen har funnits i Sverige i 150 år och fortfarande finns det folk som inte fattar att järnvägsspår trafikeras av tåg...

Dagens bästa inlägg. Är det en olycka så fattar jag inte hur dessa två människor kunde ta ett sådant dumt beslut att gena över järnvägen. Det känns som att man faktiskt får stå sitt kast då.

Var det självmord så förstår jag inte hur folk kan tänka så jävla egoistiskt. Det verkar inte finnas någon tanke på hur lokföraren kommer att må. Nej, folk ser bara efter sitt eget "bästa" (i detta fall att få dö)

Att skylla denna händelse på SJ/SL känns riktigt fel.

Sedan går det såklart inte att komma ifrån att det är riktigt tragiskt att två människor dör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in