Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Gillar-Glassen
tänk om lokföraren INTE blir förstörd för livet???
dom kanske tänker "ånej nån dog" och är lite skärrad först.
men sen går det över efter några veckor.
Olika från individ till individ hur de reagerar på att köra på en (eller flera) person. Vissa tågförare klarar av det relativt bra medan andra aldrig mer går tillbaka in i förarhytten. Och jag har full förståelse för de som inte klarar det då det ändå är ett liv vi pratar om. Föraren behöver all hjälp han eller hon behöver efter en olycka av denna typ och vad jag vet så har SL en väl uppbyggd organisation för detta.
Det viktiga för föraren är att även om det inte är helt lätt att inse att felet aldrig är förarens då han har lite svårt att väja undan och att personerna är på ett ställe där de inte ska befinna sig.
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
ÄR det inte fler som dör vid diverese tunnelbanestationer än vid Roslagsbanan?
Vet ej och tyvärr har jag inte tillgång till statistik på det, men det låter troligt att det är så.
Är inte lika många som genar över t-banespåren som de är som genar över lokalbanorna (där Roslagsbanan ingår) eller pendeltågen av naturliga anledningar. Av den anledningen är de mesta som hamnar framför tågen i t-banan personer som försöker avsluta sina liv eller hamnat framför på grund av fall av olika slag. Men då de mesta är personer som försöker ta sina liv så skriver inte tidningar av tradition om det av respekt för personer och för att inte trigga andra att göra samma sak.