2012-08-02, 01:29
Medlem
Saltydixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sck
Är denna rätt "https://www.flashback.org/sp38260034 "

Vad innebär reserv 0?

Hah kan inte tro att de failar igen
reserv 0 betyder förmodligen antagen
Såg att det står reserv -8 på min första val vågar inte titta mer
Senast redigerad av Saltydix 2012-08-02 kl. 01:32.
Citera
2012-08-02, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wecan90
För nyfikenheten skull, hur vet du att chanserna kan vara så bra? har du själv studerat media?

Jag vet absolut ingenting, allt handlar om spekulationer. Alla som svarar på dessa frågor chansar ju på ett ungefär och nej, jag har ej studerat media och det har ingen betydelse för spekulationens skull, om du tror det. Då du troligtvis ska börja studera på högskolan i höst, borde du vid det här laget veta att du har en hyfsad ganska god chans att bli antagen redan vid urval 2.
Citera
2012-08-02, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltydix
Hah kan inte tro att de failar igen
reserv 0 betyder förmodligen antagen
Såg at det står reserv -8 på min första val våga inte tittar mer

Jag hoooooppas verkligen att 0 innebär ANTAGEN. Jag var reserv 30 och nu står det 0!
Citera
2012-08-02, 01:37
Medlem
Saltydixs avatar
Citat:
Jag hoooooppas verkligen att 0 innebär ANTAGEN. Jag var reserv 30 och nu står det 0!

Det kan vara oklart just nu och jag tror att de måste har lärt sig från urval 1. Mitt första val står det reserv -8 wtf. Men håller tummarna för dig.

Edit: Står det Antagen på någon av dina alternativ? Om det inte står så då reserv 0 betyder säkert antagen
Senast redigerad av Saltydix 2012-08-02 kl. 01:39.
Citera
2012-08-02, 01:38
Medlem
Citat:

Troligen är det så Om det stämmer är jag antagen till KI, självfallet medicin
Citera
2012-08-02, 01:38
Medlem
Citat:
Det kan vara oklart just nu och jag tror att de måste har lärt sig från urval 1. Mitt första val står det reserv -8 wtf. Men håller tummarna för dig.

Tror inte heller att det stämmer men BER!
Aa står reserv -8 på några av mina med. Men en har verkligen gått från reserv 100 till 60. Något av det borde stämma väl :S
Citera
2012-08-02, 01:43
Medlem
Saltydixs avatar
Citat:
Tror inte heller att det stämmer men BER!
Aa står reserv -8 på några av mina med. Men en har verkligen gått från reserv 100 till 60. Något av det borde stämma väl :S

Kom på att jag tackade Nej på den utbildningen som står -8 pga för hög reservplacering. I så fall borde det stämma. Grattis i förväg förresten, vilken utbildning var det?
Senast redigerad av Saltydix 2012-08-02 kl. 01:47.
Citera
2012-08-02, 01:48
Medlem
Citat:
Kom på att jag tackade Nej på den utbildningen som står -8 pga för hög reservplacering. I så fall borde det stämma. Grattis i förväg förresten, vilken utbildning var det?

Omggggggggggg! Tror att jag dör haha! Hooooppas verkligen att det stämmer!

Kandidatprogram i affärssystem och tjänstedesign, 180 hp på SU
Citera
2012-08-02, 01:53
Medlem
Saltydixs avatar
Citat:
Omggggggggggg! Tror att jag dör haha! Hooooppas verkligen att det stämmer!

Kandidatprogram i affärssystem och tjänstedesign, 180 hp på SU

Grattis verkligen. Ingenting är helt klar just nu men baserad på erfarenhet från urval 1 den läckta antagningsbesked stämde till 100%. Ska själv vänta på när det är officiellt. Kom ihåg det var jobbigt att veta i förväg men inte är säker 100%.
Citera
2012-08-02, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blancos
Jag vet absolut ingenting, allt handlar om spekulationer. Alla som svarar på dessa frågor chansar ju på ett ungefär och nej, jag har ej studerat media och det har ingen betydelse för spekulationens skull, om du tror det. Då du troligtvis ska börja studera på högskolan i höst, borde du vid det här laget veta att du har en hyfsad ganska god chans att bli antagen redan vid urval 2.

Jag förstår det absolut. det var bara som sagt av ren nyfikenhet som jag frågade om du pluggat media innan, och därmed kanske varit reserv innan på just denna utbildningen och kommit in. Jo, jag tror väl att jag kommer in, men man känner sig väl aldrig riktigt trygg som 18:e reserv..

Annars var jag mycket tacksam för ditt svar vilket var väldigt positivt och uppiggande för mig
Citera
2012-08-02, 09:02
Medlem
Mr.Chases avatar
Såg att urval 2 finns tillgängligt igen genom annan tråd.. https://www.antagning.se/se/mypages/...pplication.pdf

Jag står som reserv 13 av 52 antagna Ekonomi Kandidat Lund. Förra året var totalt antalet antagna 165. I år är det endast totalt 129 antagna när jag räknar ihop HP och BI gruppen. Betyder detta att dom dragit ner på antalet intagna, eller att det finns chans att dom kommer fortsätta ta in reserver till programmet? Om sist nämnda händer, har jag väl en god chans?

Citera
2012-08-02, 10:34
Medlem
Hur funkar det med urval 2? Samma som urval 1 och ingen fördel om man varit reserv innan utan senanmällan och reserver hamnar alla i samma hög?

Kanske dum fråga egentligen men ja.

Var reserv 14 urval 1, 38 antagna. Blev reserv 10 urval 2, 28 antagna. Basår LiU Norrköping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in