Betyder detta att dom dragit ner på antalet intagna, eller att det finns chans att dom kommer fortsätta ta in reserver till programmet? Om sist nämnda händer, har jag väl en god chans?
Det beror på hur mycket pengar man har fått av regeringen, när antalet platser minskar tyder det på att arbetsmarknaden inte behöver allt fler ekonomer som förra året. Det varierar från år till år.
Universitetet kan inte ta in hur många som helst, man måste också titta på hur arbetsmarknaden ser ut vilket de gör. Man har i uppgift att gemene man ska få jobb efter sin långa utbildning i Lund.
Vad har du i snitt? Borås är väldigt främmande för mig så du har ytterst goda chanser att bli antagen vid urval 2.
Tack! Mitt snitt är 19.1.. Dessvärre hade jag endast hoppat ner en plats mellan urvalen om man ska lita på den där länken som cirkulerat. Om det nu är så att den stämmer, så har jag väl en liten chans att komma in som reserv senare?
Tack! Mitt snitt är 19.1.. Dessvärre hade jag endast hoppat ner en plats mellan urvalen om man ska lita på den där länken som cirkulerat. Om det nu är så att den stämmer, så har jag väl en liten chans att komma in som reserv senare?
Har du tur så har dessa antagna tackat nej och kommit in på de välkända lärosätena. Det är vad som talar för din fördel.
Jag var fjärde reserv till läkarprogrammet i Uppsala vid första urvalet. När/hur får jag besked om jag kommit in? Tacksam om någon kan förklara lite hur det funkar.
Jag var fjärde reserv till läkarprogrammet i Uppsala vid första urvalet. När/hur får jag besked om jag kommit in? Tacksam om någon kan förklara lite hur det funkar.
Enligt antagning.se får man det slutgiltiga antagningsbeskedet den 6 augusti.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!