2018-07-13, 21:31
Medlem
Generellt hur stort antal avhoppare brukar man se på läkarprogrammen i Örebro, Göteborg och Linköping?
Man pratar ju om att de går igenom ganska många reserver, någon här som vet?
Citera
2018-07-13, 23:58
Medlem
Malmö Högskola, tandläkare, reserv 11 av 25 antagna i HP-kvoten...vad tror ni? Vill bara att mitt liv sätter igång någon gång....
Citera
2018-07-14, 03:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Freeforever111
Malmö Högskola, tandläkare, reserv 11 av 25 antagna i HP-kvoten...vad tror ni? Vill bara att mitt liv sätter igång någon gång....

Ser inte så bra ut, krävs alltså att nästan 50% tackar nej för att du ska komma in så jag skulle nog säga bättre lycka nästa gång. Å andra sidan är inget omöjligt, många kanske kommer in på andra skolor och tackar nej till Malmö.
Citera
2018-07-14, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apesina
Sökte till sjuksköterska (LNU Kalmar) i första hand men det blev en sen ansökan så jag antar att det blir väldigt svårt att komma in där. Står att jag har reservplats 216 i gruppen SA.

Sökte socionom (LNU Kalmar) i andra hand (och i tid) och hamnade som reserv nr 3 med 17,82 i meritvärde i BII-gruppen.

Vad tror ni om mina chanser att komma in? Vill ju helst läsa till ssk men går inte det så funderar jag på att läsa bara första terminen på socionomprogrammet om jag kommer in där och sen söka till ssk till vårterminen igen.

SSK Kalmar kan du nog tyvärr glömma helt för i år. Reserv 216 är i stort sett omöjligt oavsett sökgrupp. Skulle råda dig att söka (i tid) till vårterminen istället, med dina meritpoäng i BII lär du komma in utan problem.

Socionom på SNU har du betydligt bättre chanser att komma in. Skulle säga att du har väldigt goda till goda chanser att komma in då bara 3 behöver tacka nej. Man ska aldrig säga för mycket men det är troligt att du kommer få en plats här ja.

Lycka till!
Citera
2018-07-14, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSilver
God kväll!
Hur stor är min chans tror ni att komma in?
Reservplats: 8. Civilingenjör i elektroteknik på lunds universitet
Totalt antal antagna i urvalsgruppen: 63

Du är inne i stort sett! Svårt att se att du inte kommer in, ev. om de använder sig av ett stort överintag. Känner mig lugn när jag säger grattis i förskott!😉Lycka till med studierna!
Citera
2018-07-14, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alinnyte
Generellt hur stort antal avhoppare brukar man se på läkarprogrammen i Örebro, Göteborg och Linköping?
Man pratar ju om att de går igenom ganska många reserver, någon här som vet?

Pluggar läkare i GBG, känns som att det är ett hyfsat normalstort antal som tackar nej i Urval 1, dock inte jättemånga (i allafall när jag blev antagen). Svårt att säga och varierar med åren, så det säkraste är alltid att kolla på antagningspoängen för tidigare år!
Citera
2018-07-14, 10:47
Medlem
God morgon!
Vad tror ni om mina chanser?

Reservplats 18 och 98 antagna i urvalsgrupppen HP. Gäller civilekonom i Linköping.
Citera
2018-07-14, 11:23
Medlem
Högskoleprov (HP)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 22
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 30

Psykologprogrammet på MIUN Östersund, känns rätt kört va?
Citera
2018-07-14, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klartvit
God morgon!
Vad tror ni om mina chanser?

Reservplats 18 och 98 antagna i urvalsgrupppen HP. Gäller civilekonom i Linköping.

Skulle säga att du har väldigt goda chanser att komma in. Självklart inte säkert men högst troligt att du blir antagen. Lycka till!
Citera
2018-07-14, 11:47
Medlem
katekes1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.18
Högskoleprov (HP)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 22
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 30

Psykologprogrammet på MIUN Östersund, känns rätt kört va?

Vad har du för resultat på HP?
Citera
2018-07-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katekes1
Vad har du för resultat på HP?

1,4, var tyvärr en ynka poäng från 1,45 som det verkar ha legat på för att komma in senaste åren.
Citera
2018-07-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykedeliskt
Min vän har en bättre reservplats men kommer inte att läsa så där har du en mindre att konkurrera med. Tror att du har en okej chans att komma in!

Jaha! Skönt att höra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in