2018-07-14, 17:17
Medlem
Tjena, tänkte höra hur stor chans att man kommer in på teknisk fysik/teknisk matematik i Lund? Hamnade på 4 respektive 6 som reserv (är dock i BII-gruppen), har försökt kolla upp hur många som kommer in i andra urvalet men är lite förvirrad :/
Senast redigerad av derppy 2018-07-14 kl. 17:19.
Citera
2018-07-14, 17:23
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkel-tjuven
Hej!
Vad tror ni om mina chanser att komma in i Lund på psykologprogrammet?
Ligger som reserv 16 i HP-kvoten. Förra året tog de in 19 på urval 2.
Finns det någon chans? Känns som man ligger precis på gränsen.
Vad har du då
Citera
2018-07-14, 20:28
Medlem
katekes1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.18
1,4, var tyvärr en ynka poäng från 1,45 som det verkar ha legat på för att komma in senaste åren.

Mm precis. Jag låg som reserv 1 efter urval 1 till miun. Jag kom in. Vet att nån enstaka kom in efter mig med 1.45 oxå. Tråkigt att höra. Men blir irriterad när så få poäng kan avgöra ens liv. Blir det att skriva igen till hösten?
Citera
2018-07-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katekes1
Mm precis. Jag låg som reserv 1 efter urval 1 till miun. Jag kom in. Vet att nån enstaka kom in efter mig med 1.45 oxå. Tråkigt att höra. Men blir irriterad när så få poäng kan avgöra ens liv. Blir det att skriva igen till hösten?

Okej, är väl 1,45 man behöver då. Även fast man ser lite av en fallande trend i vad som krävs, 1,4 kanske räcker om något år.
Ja precis, mycket trist. Drar mig för att skriva igen, tycker det är så förbannat tråkigt. Samtidigt är det ju ens framtid och psykolog är absolut det som lockar mest. Kanske får tänka om och göra ett försök till helt enkelt.
Citera
2018-07-15, 01:18
Medlem
katekes1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.18
Okej, är väl 1,45 man behöver då. Även fast man ser lite av en fallande trend i vad som krävs, 1,4 kanske räcker om något år.
Ja precis, mycket trist. Drar mig för att skriva igen, tycker det är så förbannat tråkigt. Samtidigt är det ju ens framtid och psykolog är absolut det som lockar mest. Kanske får tänka om och göra ett försök till helt enkelt.

Vet inte vad den fallande trenden beror på, men skulle nog inte hoppas för mycket på att antagningspoängen kommer sänkas ytterligare. Jag förstår verkligen frustrationen. Om du har behörighet kan du söka läkarprogrammet på KI via PIL. De kallar dom som fått mellan 1.4 - 1.5 skriver dom på sin hemsida iaf. Annars är det nog på HP igen som gäller. Vad fick du på de olika delarna? Tacka iallafall ja, jag kan ju mycket möjligt ha fel.
Senast redigerad av katekes1 2018-07-15 kl. 01:49.
Citera
2018-07-15, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derppy
Tjena, tänkte höra hur stor chans att man kommer in på teknisk fysik/teknisk matematik i Lund? Hamnade på 4 respektive 6 som reserv (är dock i BII-gruppen), har försökt kolla upp hur många som kommer in i andra urvalet men är lite förvirrad :/

Hej! Tyvärr är dina chanser inte jättestora, men inte heller överdrivet små. På Urval 1 blev 7 antagna på tek. fysik och 3 antagna på tek. matematik i din ansökningsgrupp. Teknisk matematik kan du nog nästan ge upp att hoppas då det ska mycket till att de antagna + 3 reserver innan dig tackar nej. På Teknisk fysik har du däremot större chans. Tyvärr som sagt inte jättestor, då det krävs att över 50% tackar nej. Lund är en populär högskola och därav tackar inte många nej när man väl kommit in.

Så teknisk matematik? Skulle inte hoppas alls för det tyvärr. Teknisk fysik? Möjligt, dock blir det på håret i så fall. Håller tummarna för dig!
Citera
2018-07-15, 11:31
Medlem
Har man reservplats 200+, är man körd då?
Citera
2018-07-15, 12:44
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Har man reservplats 200+, är man körd då?

Då kan det nog vara rätt så kört ja
Citera
2018-07-15, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derppy
Väldigt liten chans då BII-gruppen är mycket liten och Lund har överintag.
Citera
2018-07-15, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadFacePanda
Hej! Tyvärr är dina chanser inte jättestora, men inte heller överdrivet små. På Urval 1 blev 7 antagna på tek. fysik och 3 antagna på tek. matematik i din ansökningsgrupp. Teknisk matematik kan du nog nästan ge upp att hoppas då det ska mycket till att de antagna + 3 reserver innan dig tackar nej. På Teknisk fysik har du däremot större chans. Tyvärr som sagt inte jättestor, då det krävs att över 50% tackar nej. Lund är en populär högskola och därav tackar inte många nej när man väl kommit in.

Så teknisk matematik? Skulle inte hoppas alls för det tyvärr. Teknisk fysik? Möjligt, dock blir det på håret i så fall. Håller tummarna för dig!

Aha :/ , det var ju synd för hade helst vilja plugga i lund , håller tummarna på TF då!
Citera
2018-07-15, 15:47
Medlem
Wha-As avatar
Tror ni jag har någon chans att komma in:

Webbprogrammerare - Linnéuniversitetet
Reservplats: 15
Antagna: 9

Webbutveckling - Mittuniversitetet
Reservplats: 5
Antagna: 11
Citera
2018-07-15, 19:35
Medlem
Hej, tänkte höra hur stor chans att man kommer in på högskoleingenjör datateknik samt innovativ programmering på LiU? Hamnade på 20 respektive 16 som reserv, 54 respktive 27 antagna efter urval 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in