2018-09-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Jag har ingen uppfattning om vem du syftar p. Vad skulle motivet till dubbelmordet vara isfall? Lever den hr slktingen fortfarande?

Motivet r vl mest spekulation. Tror inte p arv eller livfrskring, utan gissar mer p att ett mngrigt hat. Eller nnu en total snedtndning p fyllan. Eller en kombination. ker ut fr att lna pengar, fr nej fr att han r berusad, fr frispel och gr som han brukar mot sin sambo, slr tills det blir tyst. Denna gngen med en kniv i handen.
(Obs att det finns en mindre risk att jag tar fel p person nr jag lgger ihop mina tv kllor, dvs det finns en risk att jag blandar ihop tv personer som hade samma namn)
Citera
2018-09-20, 21:43
Medlem
Spectacless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stendahl
Angende de som mrdade sin far misstnker jag att du syftar p traktens mest knda zigenarfamilj. Att deras pappa var "italiensk affrsman" stmmer inte. Fr vrigt ett mord som omgrdades av mycket osannolikt och verdrivet skvaller i trakten. Nr jag var yngre (uppvxt i KBA) s gick snacket om att de ddat pappan genom att sl spik i huvudet p honom...

Vilken familj r det?
Citera
2018-09-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Motivet r vl mest spekulation. Tror inte p arv eller livfrskring, utan gissar mer p att ett mngrigt hat. Eller nnu en total snedtndning p fyllan. Eller en kombination. ker ut fr att lna pengar, fr nej fr att han r berusad, fr frispel och gr som han brukar mot sin sambo, slr tills det blir tyst. Denna gngen med en kniv i handen.
(Obs att det finns en mindre risk att jag tar fel p person nr jag lgger ihop mina tv kllor, dvs det finns en risk att jag blandar ihop tv personer som hade samma namn)

Jag frstr. Vet du om det ldre paret i Onsala 1990 hade det gott stllt? Tnkte om det gick rykten om att paret hade massa pengar hemma.
Citera
2018-09-21, 19:12
Medlem
tjenaretjenares avatar
Vad hnde med kvinnan som mrdade sina barn?
Citera
2018-09-21, 22:12
Medlem
Citat:
Jag frstr. Vet du om det ldre paret i Onsala 1990 hade det gott stllt? Tnkte om det gick rykten om att paret hade massa pengar hemma.

Har ingen aning. Vet ingenting om paret. Den info jag har handlar bara om den person jag r ganska sker p r GM, och som jag frutstter att polisen vetat r GM i ver 20 r.
Citera
2018-09-21, 22:56
Medlem
Venators avatar
Citat:
Har ingen aning. Vet ingenting om paret. Den info jag har handlar bara om den person jag r ganska sker p r GM, och som jag frutstter att polisen vetat r GM i ver 20 r.

Problemet med en nra anhrig r ju att dennes DNA och fingeravtryck finns naturligt i huset. S kan man inte binda personen till huset vid sjlva mordtillfllet s kan personen ha en frdel av att vara nra anhrig.
Citera
2018-09-22, 14:14
Medlem
Citat:

Jag tycker det r intressant information du kommer med. Vet du om den hr slktingen som du tror r grningsman fortfarande lever?
Citera
2018-09-23, 22:51
Medlem
Citat:
Jag tycker det r intressant information du kommer med. Vet du om den hr slktingen som du tror r grningsman fortfarande lever?

Fanns tv med samma namn som bor i kommunen och ldern stmmer p bda, s troligen r svaret ja.
Citera
2019-02-03, 02:12
Avstngd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Som nmns i inlgg #9 var det en man i Varla som skt sin fru i brjan av seklet.

Ett annat mord i kommunen var i mitten av 90-talet nr en man strp sin 10-riga dotter i en bil i Onsala. Han dmdes till rttspsykiatrisk vrd och fick frigng bara mnader senare.
Vet du ngot mer om fallet med pappan som strp sin 10-11 riga dotter?
Han ska ha strypt henne i bilen p en parkeringsplats om jag minns rtt.
Motiv?
Nr hnde det?

Edit: Hittade detta nu i en inforuta.
1995 En man stryper sin egen dotter i familjens bil efter brk med dotterns mamma. Flickan dog elva r gammal och pappan dmdes till vrd.
https://www.expressen.se/gt/valdsdad...gackar-onsala/

Men inget om varfr han strp dottern och det r motivet som r intressant.
Senast redigerad av Timeout 2019-02-03 kl. 02:27.
Citera
2019-03-08, 23:08
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Hr r ett mord i Kungsbacka som jag inte har ngot direkt minne av, som intrffade trettonhelgen 2005. Det var en 26-ring som sedan dmdes till livstids fngelse fr att ha mrdat en 79-rig man frn Kungsbacka. Mrdaren ska heta Kent Andersson enligt http://www.nordisk.nu/archive/index.php/t-59786.html

Enligt Gteborgs-Posten ska det ha intrffat i Allarngen. Under ett dygn ska han ha utver detta mord ha misshandlat och rnat flera personer.

Mer om brotten finns ocks hr: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10609741.ab

Citerar mig sjlv ovan, frn sidan 3 i trden, d den dmde har anskt om tidsbestmning av livstidsstraffet:
Mannen, som hela tiden har nekat till brott, avtjnar straffet p sterkeranstalten och meddelar nu via sin advokat att han vill f ett tidsbestmt straff. Mannen vill att rendet avgrs efter en muntlig frhandling i tingsrtten.
https://norrahalland.se/domd-mordare...estamt-straff/
nnu en lnk till sjlva hndelsen: https://www.gp.se/nyheter/sverige/li...mord-1.1221063
Citera
2021-03-13, 07:52
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copybird

Kan du dela med dig av lite info. r mannen ute efter avtjnat straff? Vart befinner han sig idag?

Vldigt sent svar men hittade denna trden igen nr jag letade efter en annan grej.

En bekant frn Varlaskolan, dr ven storebrorsan i "Varlafamiljen" gick, hade en mamma som var dagmamma t lillebrorsan i familjen.
Hon hade precis slppt ivg ungen nr hon fr ett samtal dr dom sger att han absolut INTE fr komma hem!. Hon springer efter killen och kommer ikapp honom precis utanfr hans hus nr de ser mammans kropp rullas ut till ambulansen.
Citera
2021-03-13, 16:03
Medlem
Venators avatar
Vi har ju haft tre ganska uppmrksammade mord i Kungsbacka/Kungsbackatrakten p senare r som br nmnas i trden fr att hlla den uppdaterad.

(FB) Mord i sa, Kungsbacka (2021-01-29)
Detta r ett aktuellt fall dr vi just nu vntar p tal. En kvinna frn Skellefte sitter hktad fr att ha knivmrdat sin srbo i sa.

(FB) Misstnkt mord, en person gripen, Kungsbacka, 2019-12-25
En kvinna mrdades i villa p Arendalsvgen av sin ex-sambo i ett svartsjukedrama julhelgen 2019. G*an Tho*sj, 52, (*=r) hette mrdaren som ocks planerade att ta livet av nnu en person. Han dmdes till livstid i tingsrtten och hovrtten.

(FB) Misstnkt mord p Gunnel Olsson i Brndome, Kungsbacka 31/1-17
En riktigt otck historia, dr en psykotisk slkting mrdare en gammal kvinna. Citerar sammanfattning:
Gunnel Olsson, 73 r, funnen mrdad vid sitt barndomshem i Brndome, Vallda. Hon var bosatt i Gteborg och hade barndomshemmet som andra bostad.

R*byn Carlss*n, 47 r, hktad p sannolika skl misstnkt fr mordet. Nu bosatt i Gteborg, men uppvxt i Brndome som Urb*n R*bert Carlss*n. Var sndagen den 29 januari 2017 inblandad i en krock p E6 i Kllered och jagade d en annan bilist med hammare. Av polisen frd till sjukhus fr psykiatrisk vrd. r kvar p sjukhuset. Mordet misstnks ha skett fre hndelsen p motorvgen. R*byns farfar och BO:s mor var syskon.
Mrdaren lr ha begtt grova vergrepp p kroppen, dmd till rttspsykiatrisk vrd med srskild utskrivningsprvning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in