2015-02-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Om du har vgarna frbi tidskriftsbiblioteket i Gteborg (eller annat vlfrsett bibliotek) s tror jag du kan kolla Gteborgstidningen och Gteborgsposten fr juni 2001. Dr kan du leta dig vidare till bde referat frn domstolsfrhandlingen och ocks se vilken dag domen fll. Jag tror referaten frn domstolen i tidningen r den mest detaljerade kllan du kan finna om FUP r gallrad, men underskatta inte vad du kan hitta i domen om du nd fr fram datumet i tidningen.

Det har jag troligtvis inte men skall ha det i tanke.

Jag vill veta om tanten r ute, vad gr gubben idag o.s.v.
Citera
2015-02-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persephone
(FB) terfallsmrdare

Mkt intressant. Finns en hel massa gamla fall som glmts bort.
Citera
2015-02-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2014-12-09
Mkt intressant. Finns en hel massa gamla fall som glmts bort.

Jag skulle gissa att mellan 80 och 90% av alla mordfall under 1900-talet r bortglmda och bara finns i gamla dagstidningar. Det handlar till stor del om fyllebrk och svartsjuka.
Citera
2015-02-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persephone
Jag skulle gissa att mellan 80 och 90% av alla mordfall under 1900-talet r bortglmda och bara finns i gamla dagstidningar. Det handlar till stor del om fyllebrk och svartsjuka.

Mnga fall r kanske inte s intressanta fr rikspublik.. bara mnniskor p orten som ser intresset.
Citera
2015-03-17, 20:36
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borghese
Vart ju ett knivmord i mitten av 90-talet dr bde offer och frvare var ganska unga (runt 16-18 r nnstans). Mordoffret var hemmahrande i Vallda vill jag minnas.

Japp, Gund*r Weinschenk de Am*rim som hgg ihjl P*ter H*lgesson.

BO var frn Vallda/Lerkil och GM frn Sr.

Dock utspelade sig hndelsen i Onsala d GM var fosterbarn hos en familj dr.

Har bra koll p hela hndelsen, tror jag iaf, ngon annan kanske orkar dra hndelsefrloppet den kvllen?

GM var fotbollslfte och BO brottarlfte, har fr mig att det stod runt 5-6 personer runt dom nr hugget delades ut s det var aldrig ngot tvivel om vad som hnde.
Citera
2015-09-25, 08:45
Medlem
TheJackets avatar
Skotten i Varla minns jag mycket tydligt...knde en av snerna i familjen. Minns Forbckstanten med.
Har en del info om Varlamordet.
Citera
2015-10-09, 18:53
Knde brottsoffret som blev knivddad i Onsala.
Mkt tragisk hndelse

Bde grningsmannen och brottsoffret hade vart i luven p varann tidigare.
Dock s hade inte GM en chans mot BO i tidigare brk utan vapen dvs.

Vart befinner sig Gm idag hade vart intressant?
Citera
2015-10-11, 02:45
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Knde brottsoffret som blev knivddad i Onsala.
Mkt tragisk hndelse

Bde grningsmannen och brottsoffret hade vart i luven p varann tidigare.
Dock s hade inte GM en chans mot BO i tidigare brk utan vapen dvs.

Vart befinner sig Gm idag hade vart intressant?

Stmmer, BO hade sllskap av ldre och strre killar nr han anlnde hos GM som bara hade yngre killar och tjejer hos sig.
Drav kniven och GM:s "trngt djur"-agerande.

Jag hrde att GM kte till Brasilien efter avtjnat straff och att han dr gtt med i nn sorts rnarliga.
Senaste uppgiften r att GM ska ha dtt i Brasilien, oskert men folk dr som flugor dr i sna kretsar tydligen.

Knde bda tv men tyckte om GM lngt mer n BO.

Trist hndelse hursomhelst :-(
Citera
2017-03-26, 15:40
Medlem
Morden i Onsala

Makarna hggs ihjl p Sveriges guldkust

Onsalahalvn beskrivs som "Sveriges guldkust".
Hr, mitt i sitt eget paradis, hggs en ldre dam ihjl p familjens gamla grd hennes egen slkting har erknt sig skyldig.
Det r lite "Morden i Midsomer"-stmning ver det hela, p ngot vis. Midsomer r ocks en riktig idyll, men s sker de allra vrsta tnkbara sakerna nr ingen ser p, sger Lars Blom, polisinspektr som sjlv bor i nrheten.

P 27 r har tta mnniskor bragts om livet i vldsdden som gng p gng skakat om direktrsidyllen utanfr Kungsbacka.

Ls om alla 8 morden hr.......

http://www.expressen.se/gt/makarna-h...iges-guldkust/
Senast redigerad av ascheberg 2017-03-26 kl. 15:43.
Citera
2018-08-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Skotten i Varla minns jag mycket tydligt...knde en av snerna i familjen. Minns Forbckstanten med.
Har en del info om Varlamordet.

Kan du dela med dig av lite info. r mannen ute efter avtjnat straff? Vart befinner han sig idag?
Citera
2018-09-20, 15:58
Medlem
Angende dubbelmordet p det ldre paret i Onsala 1990, s r det mycket mrkligt att polisen inte lyckades lsa det officiellt. "En mycket nra slkting" fick inom ngra r eftert fngelse fr grov misshandel av en annan "mycket nra slkting". Snubben verkade utt sett vara helt normal, men hade en svart sida dr han var totalt galen. Polisen borde sklart gjort kopplingen. Han r solklart GM hr.
Citera
2018-09-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Angende dubbelmordet p det ldre paret i Onsala 1990, s r det mycket mrkligt att polisen inte lyckades lsa det officiellt. "En mycket nra slkting" fick inom ngra r eftert fngelse fr grov misshandel av en annan "mycket nra slkting". Snubben verkade utt sett vara helt normal, men hade en svart sida dr han var totalt galen. Polisen borde sklart gjort kopplingen. Han r solklart GM hr.

Jag har ingen uppfattning om vem du syftar p. Vad skulle motivet till dubbelmordet vara isfall? Lever den hr slktingen fortfarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in