Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-19, 22:22
  #1
Medlem
Ja nu är det så att jag verkligen inte kan somna bra!

Det tar en sjukt lång tid tills jag äntligen somnar!

Om jag till exempel lägger mig 2 på natten, brukar jag somna runt 3-4 ibland även 5.

En gång när jag la mig klockan 11 somnade jag 5 på morgonen.

Seriöst, jag vrider mig under sömnen, blir rastlös, får ingen bra sömn.
Hur fan kan jag somna på cirka 5 minuter som mina dumma kompisar kan?

GAHHHH
Citera
2009-07-19, 22:28
  #2
Medlem
balbas avatar
Har samma problem, det är bara sitta uppe och göra något tills du inte ens orkar ha ögonen öppna. Alkohol funkar förstås också men kanske inte någon vidare lösning.
Citera
2009-07-19, 22:28
  #3
Medlem
matte03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuitarHero3
Ja nu är det så att jag verkligen inte kan somna bra!

Det tar en sjukt lång tid tills jag äntligen somnar!

Om jag till exempel lägger mig 2 på natten, brukar jag somna runt 3-4 ibland även 5.

En gång när jag la mig klockan 11 somnade jag 5 på morgonen.

Seriöst, jag vrider mig under sömnen, blir rastlös, får ingen bra sömn.
Hur fan kan jag somna på cirka 5 minuter som mina dumma kompisar kan?

GAHHHH

Du kanske är understimulerad, du kanske tränar för lite?, du kanske ska se på tv och försöka vila i reklampauserna, där somnar jag alltid iaf
Citera
2009-07-19, 22:30
  #4
Medlem
Hofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte03
Du kanske är understimulerad, du kanske tränar för lite?, du kanske ska se på tv och försöka vila i reklampauserna, där somnar jag alltid iaf

tv är ju det värsta man kan ha i sovrummet förutom då undantag. Rekomenderar antingen en bok ellr aktivera dej innan sängdags med typ en kort sväng på cykeln/promenad
Citera
2009-07-19, 22:30
  #5
Medlem
Anexas avatar
Försök och tänka på ingenting bara. När jag ska sova så "ritar" jag ett sträck över det jag tänker på och tvingar mig själv att vila. Sen när du blir tillräckligt trött så somnar jag.
Har samma problem med att vrida mig också, det är riktigt störande :/ Hjälper ju inte direkt att jag är lättväkt heller..
Citera
2009-07-19, 22:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte03
Du kanske är understimulerad, du kanske tränar för lite?, du kanske ska se på tv och försöka vila i reklampauserna, där somnar jag alltid iaf

Jag får nog med aktivitet, så problemet ligger inte där.


Citera
2009-07-19, 22:32
  #7
Avstängd
Enigmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balba
Har samma problem, det är bara sitta uppe och göra något tills du inte ens orkar ha ögonen öppna. Alkohol funkar förstås också men kanske inte någon vidare lösning.

+1

Istället för att ligga och dra dig så sitt uppe tills du blir riktigt trött och lägg dig först då.

Vad som helst är bättre än att ligga och vrida sig i sängen.
Om du har gått och lagt dig och märker att du inte kan somna så gör dig en macka och en varm kopp med choklad, ät upp det långsamt medans du glor en liten stund på Discovery Channel och efter det så drar du på dig en lite tjockare tröja och tar dig en nattpromenad exempelvis.
Citera
2009-07-19, 22:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hof
tv är ju det värsta man kan ha i sovrummet förutom då undantag. Rekomenderar antingen en bok ellr aktivera dej innan sängdags med typ en kort sväng på cykeln/promenad

Har försökt med böcker...

Det hela slutade med att jag gick ut mitt i natten med diverse vänner
Citera
2009-07-19, 22:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
+1

Istället för att ligga och dra dig så sitt uppe tills du blir riktigt trött och lägg dig först då.

Vad som helst är bättre än att ligga och vrida sig i sängen.
Om du har gått och lagt dig och märker att du inte kan somna så gör dig en macka och en varm kopp med choklad, ät upp det långsamt medans du glor en liten stund på Discovery Channel och efter det så drar du på dig en lite tjockare tröja och tar dig en nattpromenad exempelvis.

Jag brukar vara uppe till 2 - halv 3, och då är jag död i ögonen och sådant.

Finns ingen möjlighet att gå ut, då föräldrarna skulle väckas...

Fan.
Citera
2009-07-19, 22:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anexa
... när du blir tillräckligt trött så somnar jag.
Somnar du när TS blir trött??

On topic:
Prova, som en del har varit inne på, att aktivera dig själv ordentligt innan läggdags. En promenad, träning, läsa eller vad som nu kan passa in. Funkar inte det kan du testa en produkt som heter Valerina Forte (tror jag) och finns i matbutikerna, hjälper dig att slappna av och på så sätt kan du få lättare att somna. Funkar inte det så går du till apoteket och frågar dem om tips, de kanske har något receptfritt läkemedel som ger avsedd effekt: att få dig att slappna av och somna. Funkar inte det så går du till läkaren och ber att få insomningstabletter utskrivna.
Citera
2009-07-19, 22:38
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Somnar du när TS blir trött??

On topic:
Prova, som en del har varit inne på, att aktivera dig själv ordentligt innan läggdags. En promenad, träning, läsa eller vad som nu kan passa in. Funkar inte det kan du testa en produkt som heter Valerina Forte (tror jag) och finns i matbutikerna, hjälper dig att slappna av och på så sätt kan du få lättare att somna. Funkar inte det så går du till apoteket och frågar dem om tips, de kanske har något receptfritt läkemedel som ger avsedd effekt: att få dig att slappna av och somna. Funkar inte det så går du till läkaren och ber att få insomningstabletter utskrivna.

Jag har testat valerina forte.. funkade skit, slutade också med att jag gick ut i natten med diverse vänner

Varje gång jag aktiverar mig innan jag sover, så blir jag så pigg så att det verkligen inte går
Citera
2009-07-19, 22:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuitarHero3
Det hela slutade med att jag gick ut mitt i natten med diverse vänner
Citat:
Ursprungligen postat av GuitarHero3
Finns ingen möjlighet att gå ut, då föräldrarna skulle väckas...
Förklara gärna...

För övrigt undrar jag varför du känner att behov av att "gå ut mitt i natten med diverse vänner" när du inte kan sova. Gör du det varenda natt eller?

Gå till apoteket, sedan till läkaren. Sover du inte på insomningstabletter kan läkaren istället skriva ut sömntabletter. Funkar det inte då så får du och läkaren sätta er ner och göra en ordentlig utredning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback