Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-19, 22:51
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Förklara gärna...

För övrigt undrar jag varför du känner att behov av att "gå ut mitt i natten med diverse vänner" när du inte kan sova. Gör du det varenda natt eller?

Gå till apoteket, sedan till läkaren. Sover du inte på insomningstabletter kan läkaren istället skriva ut sömntabletter. Funkar det inte då så får du och läkaren sätta er ner och göra en ordentlig utredning.

Men, det har bara hänt 2 gånger, när jag var jävligt desperat.

Vill inte börja med sömntabletter.
Och då har jag smygit ut otroligt långsamt, cirka 2 minuter innan ens dörren öppnas.

Det vill jag inte behöva göra varje dag.
Citera
2009-07-19, 23:16
  #14
Medlem
gå till en läkare och beskriv dina sömnbesvär och begär imovane
Citera
2009-07-19, 23:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
gå till en läkare och beskriv dina sömnbesvär och begär imovane

Vill inte ta sömnmedel.. fortfarande..
Citera
2009-07-20, 00:04
  #16
Medlem
Låter lite som att du är arbetslös? Under den enda månaden i mitt liv som jag var arbetslös somnade jag aldrig innan fem. Tror mycket det grundar sig i stressen som man konstant har över sig att inte veta hur man skall betala räkningarna. När jag fick jobb löste sig sömnproblemen nästan omedelbart.
Citera
2009-07-20, 00:25
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuitarHero3
Vill inte börja med sömntabletter.
Vad vill du att vi ska göra då? Be för dig? Vifta med våra magiska trollstavar och få dig att somna?

Problemet verkar vara att du helt enkelt inte slappnar av när du ska sova, det kan ha många orsaker men insomningstabletter hjälper väldigt ofta. Det är det inte detsamma som sömntabletter. En insomningstablett får dig avslappnad i någon timme så att du får ro att somna, därefter sover du av dig själv. En sömntablett slår ut dig så att säga, det är skillnad.

Du behöver hur som helst prata med en läkare, för om absolut INGENTING hjälper (vilket jag får uppfattningen att du påstår eftersom du utan tvekan dissar alla förslag som hittills kommit) så är det något fel. Det kan avhjälpas, eller så kan du fortsätta störa dig på det (och därmed förvärra problemet eftersom du går och lägger dig med insikten att du ändå inte kommer att kunna somna) och inte göra något åt saken.

Tala med läkaren om insomingstabletter och lär dig vad det är för något!
Citera
2009-07-20, 00:32
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Vad vill du att vi ska göra då? Be för dig? Vifta med våra magiska trollstavar och få dig att somna?

Problemet verkar vara att du helt enkelt inte slappnar av när du ska sova, det kan ha många orsaker men insomningstabletter hjälper väldigt ofta. Det är det inte detsamma som sömntabletter. En insomningstablett får dig avslappnad i någon timme så att du får ro att somna, därefter sover du av dig själv. En sömntablett slår ut dig så att säga, det är skillnad.

Du behöver hur som helst prata med en läkare, för om absolut INGENTING hjälper (vilket jag får uppfattningen att du påstår eftersom du utan tvekan dissar alla förslag som hittills kommit) så är det något fel. Det kan avhjälpas, eller så kan du fortsätta störa dig på det (och därmed förvärra problemet eftersom du går och lägger dig med insikten att du ändå inte kommer att kunna somna) och inte göra något åt saken.

Tala med läkaren om insomingstabletter och lär dig vad det är för något!



Du behövde inte slå mig så hårt på käften!

Men okej då!
Citera
2009-07-20, 00:56
  #19
Avstängd
Lizuids avatar
sitt uppe vid datorn, det blir ögonen väldigt trötta av. Åtminstone på mig.

Ät mat innan du går och lägger dig också.
Citera
2009-07-20, 02:13
  #20
Medlem
spring in i väggen 8 gånger så löser det sej...
Citera
2009-07-20, 10:38
  #21
Medlem
csts avatar
Vardagsbekymmer > Medicin & Hälsa

/mådd
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback