Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Men du , ett sekretessavtal handlar ju allt som oftast uteslutande om information som rör jobbet. Nu har ju jag inte sett filmen, och vet inte heller exakt vad du jobbar med, men jag misstänker att inget av det har särskilt mycket att göra med det ni ägnade er åt på hotellrummet. Däremot är det direkt ouppfostrat att sprida bilder på någon annan utan samtycke, så jag tycker du skall strunta i det av den anledningen.
/CW
Det är helt beroende på hur ett sekretess avtal är utformad, jag får till exempell inte yppa ett ord om arbetsmetoder, platser jag besökt, hur allt går tillväga etc.
Sekretessen gäller inte privatlivet det är sant men å andra sidan vill jag helst följa det jag skrev på utan att krångla till det med att visa vissa detaljer etc. för att allt ska gå rätt tillväga.
Angående bilderna så kan jag bara säga att personen inte är bosatt i Sverige (har till och med hört att hon flyttade utomlands). Kan tillägga att det moraliska kanske stör en liten bit med, visst har du rätt i att det är ouppfostrat, men samtidigt så var hon helt nykter och gick med på att jag skulle ta bilder.... Fan nu blev jag lite kluven... haha....