2011-03-04, 13:07
Bannlyst
om jag vore du så hade jag (kvittar hur mycket pengar det e)
tagit sönder alla hans rutor så han får veta hur det känns o förlora pengar
(om han bor längst upp i ett radhus) då hade jag satt fyr på hans dörr o hoppats på att han dör
Citera
2011-03-04, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MulattBarn
Ta med din pojkvän, obs han måste vara krall. Om inte så ta med någon av hans krallkompisar ellr dina biffkompisar. Gärna invandrare för att sätta skräck i den ev. ariska förövaren. Knacka på och be henne om pengarna. På så sätt visar du att du inte tänker låta detta ligga och att du dessutom har stöd från krallgubbar. Hon vet att du vet var hon bor, du behöver inte hota henne för hon kommer genast att känna sig hotad när du känner till hennes kryp in, blattar förbättrar effekten. Säg att du vill ha tillbaka pengarna genast och att hon inte ska tro att du tänker låta detta vara.

Just nu kommer tankarna i hennes huvud kretsa kring att du kommer att skicka ett gäng för att misshandla henne eller trakassera henne och hon kommer onekligen bli rädd.

Dock så är det nog stor risk att hon inte har pengar eller möjlighet att låna. Om hon blivit skrämd eller tar dig på allvar så kommer hon förklara detta. Då är det inget du kan göra åt saken. Men iallfall så är ovanstående din enda chans till att få pengar. Du begår inte något brott heller.

king! dagens bästa tips
Citera
2011-03-04, 15:18
Medlem
Den som bäddar, ja den får ligga.

Då vi inte har fakta som verkligen kan stödja TS uttalande kan vi inte annat än att sympatisera med "bedragerskan". Tycker dock att folk i denna tråd har vart alltför god trogna med TS och hennes uttalande gällande händelsen, att börja outa en person innan dokumenterade bevis finns som kan stödja denna snyft historia framkommer är bedrövligt. Lite mer kritisk analys, tack!
Citera
2011-03-04, 15:42
Medlem
vakums avatar
Skicka ett vänligt mejl och avsluta med att fråga om hon har lust att hälsa på dina hundar?
Senast redigerad av vakum 2011-03-04 kl. 15:44.
Citera
2011-03-04, 16:49
Medlem
h0lles avatar
blev blåst på en laptop en gång. skötte allt via mejl en sen natt så orkade inte ringa och kolla så allt stämde mitt inatten när jag hade adress och hela kittet. kom ingen dator och när man började nysta i det visade det sig vara en psykobrud med två barn. hon hade ådragit sig enorma skulder som hennes föräldrar allt som oftast fick lösa åt henne. detta löstes genom att sätta press på mannen (som precis lämnat henne) och på hennes föräldrar. föräldrarna betalade till slut..

farsan sålde en husvagn en gång och lät han som köpte den betala av den (halva summan sen en betalning varje månad ett år eller hur det var).. efter några månader uteblev betalning..
lösning: rota reda på hans arbetsgivare och ringa och sätta press på honom från det hållet.
efter ytterliggare någon månad slarvade han igen.
lösning: ringa hans fru (dom var skilda) och tipsa henne om att ta hand om barnen den helgen "för vi är ett gäng grabbar som ska upp och kolla på hockeyn"... pengar på kontot dagen efter
Citera
2011-03-04, 17:57
Medlem
vattholma-2s avatar
Naturligt, det är många blåsare som tro att de klarar sig bara för att polisen inte kommer på en gång. När de kommer ikapp blåsaren sitter de oftast i en värre sits än tidigare då de dragit på sig ännu mer anmälningar. När någon blir blåst på blocket finns det oftast två dumma inblandade. Den första som betalar för en vara de bör förstå aldrig kommer att komma, den andra blåsaren som tror att polisen inte kommer och knackar på bara för att de klarade sig en gång.
Citera
2011-03-04, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legylf
Han heter Tony Granqvist, mantalskriven på Tunastigen i Luleå. Den här killen är mytomanen personifierad. Jag köpte en bil av honom 20100925, vi skrev köpekontrakt gjorde ägarbytet vilket jag erbjöd mig att posta, men han ville göra det själv. När jag konfronterade honom om ägarbytet så påstod han att han skickat in det, sen beställde han ett nytt som han aldrig hämtade ut.
Läget idag är detta, jag äger en bil som jag inte kan använda på grund av obetald vägskatt skulle varit betald i Januari, oförsäkrad, försäkringen jag tagit på bilen kanske inte gäller eftersom jag inte står som ägare. Tyvärr så kan varken polisen eller transportstyrelsen göra så mkt en sån här gång,så man blir tvingad att ta till andra metoder. Kan inte förstå vad det är för fel på denna pojk, han har inte haft något att vinna på att skita i ägarbytet.

Han planerar väl att åka och hämta bilen och sälja igen. Rigga en fälla i bilen!
Citera
2011-03-04, 19:22
Medlem
Hon heter stjärnor?
Citera
2011-03-04, 20:44
Medlem
Skägg-Krales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siXor
Hon heter stjärnor?

Vem heter stjärnor? Hela tråden spårade ju ut, och de som blev uthängde med namn och så ska ju tydligen vara oskyldiga. Skit i vem som är vem, någon hade tydligen polisanmält hela tråden(?), och allt är allmänt obehagligt.
Citera
2011-03-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortet
Om man redan har köpt varan då? Får jag helt skylla mig själv att jag inte dubbelkollade innan eller kan lagen stå till hands?

Svaret avsåg att du hade varan i den hand.
Citera
2011-03-04, 23:05
Medlem
GodModes avatar
Bästa tråden på länge, särskilt fröken som har polisanmält ALLA! Buuurrrr
Citera
2011-03-04, 23:10
Bannlyst
Denna tråd har fått mig att, ja.. garva läppen av mig? Herregud vad korkade människor det finns. Nu säger jag absolut inte att jag är Stephen Hawkings men vad i helvete?

TS är troll, men ingen förstår detta innan sida ~4? TS skyller i från sig och denna "Irina" kommer in och ska polisanmäla alla, även fast allt var på hittat? HAHA.

Sen kommer inlägget som tar priset, just det, GULD!
Citat:
Ursprungligen postat av djtswe
om jag vore du så hade jag (kvittar hur mycket pengar det e)
tagit sönder alla hans rutor så han får veta hur det känns o förlora pengar
(om han bor längst upp i ett radhus) då hade jag satt fyr på hans dörr o hoppats på att han dör
Whitetrash-arbetslös-hobbygangster? Who knows.

Möjligtvis enligt många en dålig sammanfattning av tråden, men jag måste bara säga det:

TACK FÖR SKRATTEN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in