2011-04-11, 23:02
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogza
ja exakt så mycket som vi sa, och han säger själv att jag ska skicka mobilen när jag ser pengarna på kontot.

Han kan ju omöjligt dra tillbaka betalningen när pengarna väl har hamnat på mitt konto?
han kan inte, men banken KOMMER att göra det när dom upptäcker att det inte finns täckning för inbetalningen. det brukar ta 1-2 veckor. du kommer bli lurad om du skickar iväg mobilen så fort du fått pengarna på kontot. det kan jag garantera.
Citera
2011-04-11, 23:03
Medlem
Dr.Dres avatar
Eftersom det är paypal så kan de ju skicka ett fakemail där det står att du fått in en betalning också.
Men jag tror på det någon annan skrev om checkar utan underskrift. Och du kan inte ta ut de pengarna. Det finns två summor på ditt paypal-account: Tillgängligt och den fulla summan. Det som är tillgängligt du kan ta ut, och den fullständiga är där dina "eventuella" pengar som bara väntar på ett godkännande ligger. Men det räknas fortfarande till dina pengar eftersom man vanligtvis inte kan ta tillbaks den.
Senast redigerad av Dr.Dre 2011-04-11 kl. 23:06.
Citera
2011-04-11, 23:04
Medlem
Men sätts pengarna in på mitt konto även fast han inte har täckning?

Jag skiter i att skicka mobilen då. men tänk om han verkligen är en seriös köpare.. vad dum jag kommer känna mig då.
Citera
2011-04-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Eftersom det är paypal så kan de ju skicka ett fakemail där det står att du fått in en betalning också.
Men jag tror på det någon annan skrev om checkar utan underskrift. Och du kan inte ta ut de pengarna. Det finns två summor på ditt paypal-account: Tillgängligt och den fulla summan. Det som är tillgängligt du kan ta ut, och den fullständiga är där dina "eventuella" pengar som bara väntar på ett godkännande ligger.

Denna killen skulle inte betala med paypal, han har satt in pengar på mitt konto säger han, men har inte sett dom än.

jag ska visa er hur checken ser ut, lägger ut bild strax
Citera
2011-04-11, 23:05
Medlem
tantvrists avatar
Vem fan skriver "hello dear" när man skall köpa något? Och ja, det är en scam
Citera
2011-04-11, 23:06
Medlem
http://laddauppbilder.se/?di=013025559483

titta på checken ser de skumt ut?
observera att detta är inte personen ifrån norge! som ville betala med paypal
Citera
2011-04-11, 23:07
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Denna killen skulle inte betala med paypal, han har satt in pengar på mitt konto säger han, men har inte sett dom än.

jag ska visa er hur checken ser ut, lägger ut bild strax
Ok, ja se till att ha pengarna i handen innan du skickar någonting i alla fall Men kanske jobbigt att ta ut alla pengar på kontot bara för att inget ska kunnas ta tillbaks?
Citera
2011-04-11, 23:08
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Men sätts pengarna in på mitt konto även fast han inte har täckning?

Jag skiter i att skicka mobilen då. men tänk om han verkligen är en seriös köpare.. vad dum jag kommer känna mig då.
ja, det är så scammen fungerar.
jag kan lova dig att du kommer känna dig jävligt mycket dummare om du skickar iväg mobilen. som sagt, det är en scam.

prata med din bank imorgon, så kan dom förklara hur det fungerar och vad du bör göra. dom kan kontakta bank of scotland för att bekräfta att det är en scam.
Citera
2011-04-11, 23:10
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Ok, ja se till att ha pengarna i handen innan du skickar någonting i alla fall Men kanske jobbigt att ta ut alla pengar på kontot bara för att inget ska kunnas ta tillbaks?
det hjälper inte. han blir skyldig att betala tillbaks pengarna oavsett om dom finns på kontot eller ej. det är inte hans pengar, eftersom insättningen saknar täckning.
Citera
2011-04-11, 23:11
Medlem
Tycker ni att checken ser skum ut?

jag har suddat ut mina uppgifter alltsÅ om ni undrar
Citera
2011-04-11, 23:13
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Tycker ni att checken ser skum ut?

jag har suddat ut mina uppgifter alltsÅ om ni undrar
det där är ett kvitto på en utlandsöverföring, om den är legitim eller ej spelar ingen roll, eftersom han får en sån oavsett om han har täckning för överföringen eller ej.
men ta med en kopia på den till din bank så kan dom utreda det snabbare.
Citera
2011-04-11, 23:16
Medlem
okej ska gå ner till banken i morgon! tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här